آتش سوزی در سواحل اقیانوس اطلس کانادا باعث تخلیه 16000 نفر شد.

هالیفاکس، نوا اسکوشیا: رهبر نوا اسکوشیا از مردم التماس کرد که از جنگل دوری کنند و از هر گونه فعالیتی که می‌تواند باعث آتش‌سوزی بیشتر شود اجتناب کنند، پس از آتش‌سوزی جنگلی در سواحل اقیانوس اطلس کانادا که به حدود 200 خانه و ساختمان‌های دیگر آسیب رساند و باعث تخلیه 16000 نفر شد.
“این گسترده است. پریمیر گفت: این دلخراش است تیم هیوستون، که پس از بازدید از منطقه فاجعه برای درک خسارت، ممنوعیت فعالیت در جنگل ها را اعلام کرد.
بسیاری از ساکنان مشتاق بودند روز سه شنبه برگردند تا ببینند خانه ها و حیوانات خانگی زنده مانده اند یا خیر، در حالی که مقامات آتش نشانی ابراز نگرانی کردند که شرایط خشک و باد می تواند باعث “سوختگی مجدد” در بخش های تخلیه شده شود. پیش‌بینی تمدید شده هوای گرم‌تر در روز چهارشنبه و عدم بارش باران را در اوایل روز جمعه اعلام می‌کند.
هیوستون گفت این ممنوعیت شامل تمام سفرها و فعالیت ها در تمام مناطق جنگلی می شود. او گفت که این شامل همه جنگلداری، معدن، شکار، ماهیگیری، پیاده روی، کمپینگ، رانندگی وسایل نقلیه خارج از جاده و تمام فعالیت های تجاری در زمین های دولتی است.
“در حال حاضر نسوزی. بدون سوختگی در نوا اسکوشیا ماموران حفاظت محیط زیست از ۶ مورد سوختگی غیرقانونی در شب گذشته خبر دادند. این کاملاً مضحک است با آنچه در این استان اتفاق می افتد – سه آتش سوزی خارج از کنترل، هشت آتش سوزی دیروز، 12 آتش سوزی یکشنبه. نسوزی!» هیوستون روز سه شنبه گفت. ما باید هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم تا مطمئن شویم که آتش سوزی جدیدی رخ نمی دهد.»
اسکات تینگلیمدیر حفاظت جنگل‌ها در گروه مدیریت آتش‌سوزی استان، گفت که به جرات می‌توان گفت که همه این آتش‌سوزی‌ها “به احتمال زیاد عامل انسانی بوده است.”
بسیاری از آن احتمالا قابل پیشگیری است. تصادفات اتفاق می افتد و به همین دلیل است که ما مطمئناً از پیام نخست وزیر قدردانی می کنیم.
معاون رئیس آتش نشانی هالیفاکس گفت: آتش نشانان برای خاموش کردن نقاط داغ آتش سوزی که از روز یکشنبه در منطقه هالیفاکس آغاز شد کار می کنند. دیوید ملدروم گفت. او روز سه‌شنبه گفت که هنوز خیلی زود است که شمار دقیق خانه‌های آسیب‌دیده یا ویران شده را اعلام کنیم، اما دولت شهرداری تلفات را حدود 200 ساختمان اعلام کرد.
دن کاوانا او در میان دوجین نفری بود که روز سه‌شنبه در یک پارکینگ در منطقه هالیفاکس منتظر بودند تا بفهمند که آیا خانه‌های حومه شهرشان مصرف شده است یا خیر.
این تعدیل کننده بیمه 48 ساله گفت: “ما در این بخش مانند بقیه هستیم.” ما مطمئن نیستیم که آیا خانه ای برای بازگشت داریم یا خیر.
افسران پلیس اسامی ساکنان را یادداشت کردند و مردم را به اسکورت فراخواندند تا ببینند چه بلایی سر اموالشان آمده است.
سارا لیون از انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات نوا اسکوشیا گفت که یک تیم هشت نفره در حال رفتن به منطقه تخلیه برای بازیابی حیوانات باقی مانده بودند.
در مجموع، به حدود 16000 نفر دستور داده شد تا خانه های خود را در شمال غربی هالیفاکس ترک کنند، که اکثر آنها در 30 دقیقه رانندگی از مرکز شهر بندری هستند. منطقه تحت دستور تخلیه اجباری حدود 100 کیلومتر مربع (38 مایل) را پوشش می دهد.
سونیا هیگینز، که یک عملیات نجات گربه را در هالیفاکس اداره می کند، گفت که او و بیش از 40 نفر دیگر در پارکینگ سوپرمارکت مجاور منتظر بودند تا به منطقه تخلیه هدایت شوند. آنها امیدوار بودند که هفت گربه را از دو خانه بیرون بیاورند. او گفت که صاحبان حیوانات خانگی که با او تماس گرفته اند برای یافتن حیوانات خود و رساندن آنها به مکان امن “عصبانی” شده اند.