آزمایشات رسمی پنتاگون برای ویروس کرونا مثبت است

واشنگتن: روز پنجشنبه ، پنتاگون ، فقط چند روز پس از ملاقات وی با وزیر دفاع لیتوانیایی ، که به ویروس مبتلا شده بود ، یک مقام پنتاگون نصب شده در یک سمت عالی سیاست گذاری آزمایش COVID-19 مثبت بود. جاناتان هافمن ، سخنگوی ارشد پنتاگون ، گفت آنتونی تاتا ، که به عنوان معاون وزیر دفاع مشغول به کار است ، روز پنجشنبه پس از اطلاع از مثبت بودن آزمایش وزیر دفاع رائیمونداس کاروبلیس ، آزمایش شد.
تاتا و دیگر رهبران ارشد دفاعی ، از جمله کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع و دبیران ارتش ، نیروی دریایی و هوایی ، همه جمعه یا دوشنبه با کاروبلیس ملاقات کردند.
هافمن گفت که این بخش برای کسانی که با هیئت تماس گرفته اند ردیابی تماس و آزمایش سریع را انجام می دهد. میلر و سایر کارمندان ارشد و یک گروه رسانه ای روز چهارشنبه برای دیدار با سربازان و رهبران در فورت براگ ، کارولینای شمالی سفر کردند و سپس به ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford ، در سواحل ویرجینیا رفتند. فیلم بازدید از میلر نشان داد که در فورت براگ با یکدیگر دست می دهد و مردم را در آغوش می گیرد و وی با ملوانان کشتی دیدار می کند.
تاتا آخرین عضو ارشد دولت ترامپ است که به این بیماری آلوده شده است. رئیس ستاد کاخ سفید مارک میدوز پس از شرکت در یک مهمانی شب انتخابات در کاخ سفید آزمایش مثبت داد. سایر افرادی که در این مهمانی بودند نیز آزمایش مثبت داشتند ، از جمله مدیر سیاسی کاخ سفید برایان جک ، دستیار سابق کاخ سفید هلی باومگاردنر و مشاوران مبارزات انتخاباتی ترامپ دیوید بوسی و کوری لواندوفسکی.
لواندوفسکی گفت که وی معتقد است وی در فیلادلفیا به ویروس مبتلا شده است در حالی که به چالش انتخاباتی رئیس جمهور در آنجا کمک می کرد.
ترامپ خود در ماه اکتبر هنگام ابتلا به ویروس در مرکز پزشکی ملی پزشکی والتر رید تحت درمان قرار گرفت. همسران وی ، ملانیا ، پسرش بارون ، دبیر مطبوعاتی کیلی مک انانی و مشاوران استیون میلر و هوپ هیکس از دیگر افراد حاضر در مدار ترامپ هستند.
ماه گذشته نیز هنگامی که دریادار چارلز دبلیو ری ، معاون فرمانده گارد ساحلی ، متوجه شد که پس از ملاقات در پنتاگون با اعضای ستاد مشترک ارتش ، آزمایش مثبت کرده است ، در پنتاگون شیوع پیدا کرد.
دستیار فرمانده سپاه تفنگداران نیز بعدا آزمایش مثبت داد و همه سران مجبور شدند حداقل برای 10 روز در خانه قرنطینه کنند.
هافمن در بیانیه ای گفت كه این بخش اخیراً “مجدداً متعهد شده است كه با رعایت دستورالعمل های CDC با توجه به اقدامات تخفیف – پوشش صورت ، فاصله اجتماعی ، ردیابی تماس ، شستن دست و مشاركت های مجازی در مورد سایر افراد ، با سرعت عمل می كند.”
هافمن گفت که میلر و دبیران خدمات “براساس اقدامات آزمایش و تخفیف که در جریان سفر هیئت لیتوانیایی و دستورالعمل های CDC اعمال شده بودند” قرنطینه نخواهند شد. تاتا ، مفسر سابق فاکس نیوز و ژنرال یک ستاره بازنشسته ، تنها چند ماه پس از آنکه نتوانست از تایید سنا عبور کند ، به دلیل اظهارات توهین آمیز خود ، از جمله در مورد اسلام ، به مقام عالی سیاست منتقل شد.
او وظایف معاون وزیر دفاع را برای سیاستگذاری انجام می دهد. جیمز اندرسون ، که به عنوان معاون وزیر مشغول به کار بود ، هفته گذشته استعفا داد ، اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، مارک اسپر ، وزیر دفاع را برکنار کرد و میلر را به عنوان سرپرست پنتاگون منصوب کرد.