آلمان محدودیت ویروس کرونا را تا اوایل ژانویه تمدید می کند

برلین: آنگلا مرکل ، صدراعظم روز چهارشنبه گفت ، آلمان محدودیت های فعلی ویروس کرونا را تا اوایل ژانویه تمدید خواهد کرد مگر اینکه یک افت چشمگیر در عفونت ها رخ دهد – چیزی که انتظار نمی رود.
مرکل گفت که اقدامات ارائه شده در اوایل ماه نوامبر ، از جمله محدودیت در اجتماعات خصوصی و تعطیلی رستوران ها ، اوقات فراغت و امکانات فرهنگی ، با توجه به نرخ آلودگی فعلی قابل لغو نیست.
محدود کردن ادامه خواهد داد “اول تا 20 دسامبر اما ما تصور می کنیم که … به دلیل شیوع بسیار زیاد عفونت ، محدودیت ها باید تا ابتدای ژانویه اعمال شوند”.
این توافق به معنای ادامه تعطیلی رستوران ها ، بارها ، اماکن ورزشی و اماکن فرهنگی در بزرگترین اقتصاد اروپا است ، اگرچه مدارس و مغازه ها همچنان باز خواهند ماند.
از اول دسامبر ، اجتماعات خصوصی به پنج نفر از دو خانوار محدود می شود – از 10 نفر در حال حاضر کمتر ، اگرچه کودکان از قانون جدید معاف هستند.
برای دوره جشن از 23 دسامبر تا روز سال نو ، قوانین مربوط به اجتماعات اندکی آسان می شود و اجازه می دهد حداکثر 10 بزرگسال جلسه داشته باشند ، کودکان زیر 14 سال معاف هستند.
اما این به معنای مجاز بودن احزاب نیست ، بر اساس معامله ای که توسط دولت مرکل و 16 ایالت آلمان انجام شده است – بلکه شعار این دوره ماندن در خانه خواهد بود.
“از كارفرمایان خواسته می شود فوراً بررسی كنند كه آیا تعطیلات شركت یا راه حل های كار در منزل از 23 دسامبر تا اول ژانویه اعمال می شود تا شركت ها بتوانند تعطیل شوند ، به طوری كه در سراسر كشور می توانیم اصل اساسی” ما در خانه می مانیم “را پیاده كنیم” ، توافق.
اقدامات دیگر مورد توافق شامل افزایش ظرفیت نشستن قطارها به منظور اطمینان از فاصله بهتر بین مسافران است.
برای جلوگیری از اجتماع مردم به طور خاص در شب سال نو ، آتش بازی در برخی از میادین عمومی ممنوع خواهد شد.
آلمان همچنین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس ، به دنبال توافق با شرکای اروپایی برای بستن پیست های اسکی تا اوایل ژانویه است.
مرکل گفت: “من این را صریح خواهم گفت که آسان نخواهد بود ، اما ما تلاش خواهیم کرد.”
این اقدامات پس از بیش از هفت ساعت گفتگوهای متشنج توافق شد ، در حالی كه برخی از مناطق كمتر تحت تأثیر خواستار محدودیت های كمتری بودند.
طی دو هفته گذشته ، با رشد متناوب اکتبر ، تعداد عفونت های جدید در آلمان افزایش یافته است.
با این حال ، مقامات بهداشتی به دلیل پر کردن سریع بخش های مراقبت ویژه و عدم توانایی در ردیابی منبع انتقال ، زنگ خطر را به صدا درآورده اند ، در حالی که نرخ آن همچنان بالا است.
مرکل گفت: برای کاهش محدودیت ها ، میزان عفونت باید به زیر 50 مورد جدید در هر 100000 نفر در هفته برسد – که فاصله زیادی با بروز هفت روز فعلی تقریبا 140 دارد.
وی گفت: “منحنی با شیب تند در حال افزایش است و به یک سطح مسطح تبدیل شده است ، اما این تنها یک موفقیت جزئی است. ما به هیچ وجه نمی توانیم راضی باشیم.”
براساس مرکز کنترل بیماری موسسه رابرت کخ ، آلمان در مجموع 961،320 مورد ویروس کرونا و 14،771 مورد مرگ را ثبت کرده است.
روز چهارشنبه شاهد 18 هزار و 633 مورد جدید و ثبت 410 مورد مرگ بود.