آمریكایی ها برای Covid آماده می شوند

واشنگتن: آنتونی فاوچی ، دانشمند ارشد آمریکایی روز یکشنبه هشدار داد ، آمریكا باید برای “افزایش موج” در موارد ویروس کرونا آماده شود زیرا میلیون ها مسافر پس از تعطیلات روز شکرگذاری به خانه بازمی گردند.
ایالات متحده با 266 هزار و 831 مورد مرگ ناشی از بیماری کووید -19 ، با 246 هزار و 831 مورد مرگ در اثر بیماری کووید -19 ، بدترین کشور جهان است و دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا پیام های متناقضی را در مورد ماسک زدن ، مسافرت و خطر ناشی از ویروس صادر کرده است.
فاوسی به “ایالت اتحادیه” CNN گفت: “تقریباً به دلیل اتفاقاتی که در این سفر رخ داده است ، احتمالاً یک جبران خواهد بود.”
مسافرت در اطراف تعطیلات روز شکرگذاری روز پنجشنبه ، این هفته را به شلوغ ترین هفته در فرودگاه های ایالات متحده از زمان شیوع بیماری همه گیر تبدیل کرده است.
فاوسی افزود: “ممکن است طی دو یا سه هفته شاهد افزایش موجی باشیم.” “ما نمی خواهیم مردم را بترسانیم ، اما واقعیت این است.”
فاوسی و دیگر دانشمندان دولت گفتند كه این روند شوم است ، زیرا تعطیلات كریسمس مطمئناً سفرها و اجتماعات خانوادگی بیشتری به همراه خواهد داشت.
دبورا بیرکز ، هماهنگ کننده پاسخ ویروس کرونا در کاخ سفید ، به افزایش Covid-19 پس از تعطیلات آخر هفته در ماه مه اشاره کرد.
وی به “Face the Nation” از CBS گفت: “اکنون ما با سه ، چهار و 10 برابر بیماری در سراسر کشور وارد این موج شکرگذاری می شویم.”
“ما به شدت نگران هستیم.”
ژنرال آدامز ، جراح آمریکایی ، به همان اندازه صریح بود.
وی به “فاکس نیوز یکشنبه” گفت: “من می خواهم با مردم آمریکا صاف باشم.”
“طی چند هفته آینده بدتر خواهد شد.”
طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، در 24 ساعت منتهی به 0130 به وقت گرینویچ ، این کشور 140651 مورد ویروس کرونا را اضافه کرده و در مجموع به 13،373،673 مورد رسیده است. 822 مرگ اضافی رخ داده است.
در جای دیگر ، هزاران کارگر بهداشت در مادرید برای حمایت از سیستم بهداشت عمومی اسپانیا ، در یکی از کشورهای اروپایی که بیش از همه آسیب دیده است ، راهپیمایی کردند.
و نگهبانان برای سرکوب شورش زندان در سریلانکا ، که در آن چهار زندانی در حالی که به افزایش عفونت های ویروس کرونا اعتراض داشتند ، کشته شدند ، آتش گشودند.
در فرانسه ، عالی ترین دادگاه اداری به دولت دستور داد قوانینی را که اجازه بیش از 30 نفر در مراسم مذهبی را نمی دهد ، در برابر اعتراضات خشمگینانه رهبران کلیسا ، شل کند.
به گفته رسانه های چینی ، یک رویداد ورزشی با مشارکت گسترده که در طی همه گیر شدن بیماری نادر است ، حدود 9000 دونده – که برخی از آنها ماسک صورت دارند – در ماراتن بین المللی شانگهای شرکت کردند.
شهر نیویورک مجدداً گام کوچکی به سمت حالت عادی برداشت ، زیرا شهردار بیل دو بلازیو اعلام کرد که مدارس ابتدایی برای آموزش حضوری در 7 دسامبر بازگشایی می شوند.
در بولیوی نیز اوضاع به حالت عادی بازمی گردد ، جایی که ادگار پوزو ، وزیر بهداشت ، گفت كه این كشور با اقدامات ایمنی مناسب – تسهیل بیشتر قوانین سختگیرانه مهار در ماه مارس ، به زودی “فعالیت های فرهنگی ، ورزشی ، مذهبی و سیاسی” را از سر می گیرد.
در همین حال رسانه های خبری آمریکا گزارش دادند که اولین محموله های واکسن Pfizer علیه Covid-19 – یکی از اولین مواردی که اثبات اثربخشی بالا ، همراه با یک محصول Moderna بود – از آزمایشگاه Pfizer در بلژیک به ایالات متحده رسیده است.
وال استریت ژورنال و سایر رسانه ها گزارش دادند که Pfizer از پروازهای چارتر برای تعیین موقعیت دقیق واکسن برای توزیع سریع استفاده می کرد.
واکسن های Pfizer و Moderna که گفته می شود هر دو بی خطر و 95 درصد موثر هستند ، پس از ماه ها اخبار غم انگیز ، بارقه ای از امید را ایجاد کرده است.
دریاسالار برت ژیرور ، مقام آمریکایی که نظارت بر آزمایش ویروس کرونا را بر عهده دارد ، به CNN گفت: “این راهی است که ما از همه گیری خارج می شویم. نور در انتهای تونل است.”
اما او مانند فاوسی و سایر دانشمندان نگرانی های شدیدی در مورد ماه های پیش رو ابراز داشت.
ژیرور گفت: “حدود 20 درصد از کل افراد در بیمارستان Covid دارند ، بنابراین زمان واقعا خطرناکی است.”
او و فاوسی گفتند تا زمانی که تعداد زیادی از آمریکایی ها واکسینه نشوند – ژیریر گفت که نیمی از جمعیت واجد شرایط ممکن است تا ماه مارس باشد – هنوز هم به افرادی که احتیاط می کنند ، از جمله ماسک زدن و فاصله گرفتن ، بستگی دارد.
ژیرور گفت که واکسیناسیون بیشتر آمریکایی ها ممکن است تا سه ماهه دوم یا سوم سال آینده طول بکشد ، اما مزایای قابل توجه آن خیلی زودتر به دست می آید.
وی با واکسیناسیون در معرض خطرترین افراد گفت: “ما می توانیم 80 درصد از مزایای واکسن را فقط با ایمن سازی چند درصد از مردم بدست آوریم.”
آدامز ، جراح عمومی آمریكا نیز با ابراز خوش بینی محتاطانه گفت: “ما فقط چند هفته با واكسیناسیون افراد آسیب پذیر فاصله داریم و می توانیم از افرادی كه در معرض این ویروس هستند به طور قابل توجهی محافظت كنیم.
“بنابراین فقط کمی بیشتر آویزان شوید.”
ویروس کرونا ویروس جدید از زمان شیوع شیوع آن در چین در دسامبر گذشته ، باعث کشته شدن حداقل 1،453،074 نفر در سراسر جهان شده است.
اروپا روز شنبه از یک مرحله عظیم عبور کرد ، زیرا تعداد کشته شدگان از 400000 نفر گذشت.
آلمان که روزگاری چراغ امیدواری برای کابوس ویروس کرونا در اروپا بود ، روز جمعه به بیش از یک میلیون مورد رسید.