آمریکا شرکت های چینی و روسی را به دلیل معاملات ایران تحریم می کند

واشنگتن: ایالات متحده روز جمعه تحریم های اقتصادی علیه چینی ها و شرکت های روسی واشنگتن گفت از توسعه برنامه موشکی ایران حمایت کرده است.
چهار شرکت متهم به “انتقال فناوری و اقلام حساس به برنامه موشکی ایران” به مدت دو سال تحت محدودیت های کمک دولت آمریکا و صادرات آنها قرار خواهند گرفت ، وزیر امور خارجه ایالت مایک پمپئو در بیانیه ای گفت.
تحریم های اعمال شده علیه چهار شرکت مستقر در چین ، چنگدو بهترین مواد جدید و تجارت زیباو الیمو همچنین گروه نیلکو و شرکت سهامی الکون مستقر در روسیه.
پمپئو افزود: “ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا مانع تلاش های توسعه موشکی ایران شویم و از مقامات تحریم خود برای تأمین تأمین کنندگان خارجی مانند این نهادها در PRC (چین) و روسیه که مواد و فناوری مربوط به موشک را به ایران ارائه می دهند ، استفاده کنیم.” .
رئيس جمهور دونالد ترامپ در سال 2018 ایالات متحده را از توافق هسته ای ایران که سه سال قبل در زمان باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا منعقد شده بود ، خارج کرد.
ترامپ از همان زمان تحریم های فلج کننده جمهوری اسلامی را در اقدامی که “کمپین فشار حداکثر” می خواند ، دوباره اعمال کرد.
دولت ترامپ همچنین از آن زمان عزم خود را برای تحریم هر کشور یا شرکت خارجی که با سیاست های خود در ایران مطابقت ندارد نشان داده است.