آموزش و خرید بازی مونوپولی

پازل ها از دیرباز در مجالس دوستانه و خانوادگی جایگاه ویژه ای داشته اند. سرگرمی مهیج و سالم که در عین حال توانایی های فکری، تمرکز، IQ و EQ را زیر سوال می برد. بازی مونوپولی یکی از بازی‌های ذهنی هستند که در آن می‌توان مهارت‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، ریسک‌پذیری یا قدرت چانه‌زنی را توسعه داد.

در این مقاله به مفهوم انحصار و ایده آن، تاریخچه انحصار، قوانین و استراتژی های انحصار و انواع نسخه های موجود در بازار می پردازیم.

پازل مونوپولی چیست؟

انحصارها با نام های یوروپل و روپولی نیز شناخته می شوند، یک بازی رومیزی که در آن بازیکنان دو تاس شش ضلعی می اندازند تا در صفحه بازی حرکت کنند، املاک و مستغلات بخرند، و تجارت کنند و یک خانه بازی بخرند. حتی بازیکنان می توانند از حریفان مو بگیرند. هدف این است که تمام مخالفان خود را ورشکست کنند.
تاریخچه بازی Monopoly

19 نوامبر روز ملی انحصار است. تاریخچه انحصار به سال 1903 باز می گردد، زمانی که توسط یک زن برجسته به نام الیزابت مگی تأسیس شد. این بازی به عنوان یک ابزار آموزشی برای مشاهده جنبه های منفی مالکیت زمین توسط مالکان خصوصی و نوعی اعتراض به تملک زمین و غول های صنعتی آن زمان مانند راکفلر و کارنگی ابداع شد. . او این حق اختراع را در سال 1904 به دست آورد. بازی او Landlord’s Game در سال 1906 منتشر شد.

برای الیزابت مگی، مشکلات قرن جدید بسیار دور است. نابرابری درآمدی و انحصار به قدری بد است که به نظر می رسد فرصتی برای کاهش مشکلات جامعه با چیزی به کوچکی یک بازی رومیزی غیرممکن است، اما تلاش می کنند تا بازی تخته ای از منظر سیاسی نقاط قوت خود را نشان دهد.

بازی اصلی شامل دو روش مختلف برای انجام بازی بود، یکی که به همه بازیکنان در هنگام کسب ثروت پاداش می‌دهد و دیگر بازیکنان در برابر یکدیگر برای ایجاد انحصار. تاریخ انحصار

از سال 1906 تا 1930، بسیاری از بازی های رومیزی مختلف بر اساس ایده مگی توسعه یافتند. آنها شامل فرآیند خرید زمین برای توسعه آنها و فروش تمام املاک توسعه نیافته بودند. مگی در سال 1923 بازی را دوباره ثبت کرد.

چارلز تاد، فیلادلفیا یک روز در سال 1932، دوست دوران کودکی او و همسرش، چارلز درو، او را برای شام به خانه دعوت کردند. بعد از شام، تاد چارلز دارو بازی صاحبخانه را معرفی می کند که چندین بار بازی کرده است. این بازی در پزشکی کاملاً جدید است و از تاد می خواهد که قوانین نوشتن را بنویسد. عصر از دارو استفاده کرد و بازی خود را به صورت مونوپولی توزیع کرد.

اولین انحصار در جهان

این دارو به برادران پارکر این حق را داد که انحصار را بفروشند و میلیون ها دلار به دست آورند، در حالی که مگی فقط 500 دلار برای اختراع بازی دریافت کرد. مگی به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و انحصار ملی مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته است. در مصاحبه با واشنگتن پست و ایونینگ استار در سال 1936، او عصبانیت خود را از درمان این ایده ابراز کرد. او تابلوهای بازی خود را جلوی لنز عکاسان بلند می کند تا ثابت کند که خالق واقعی بازی است.

البته حق با او بود. اگر هزینه یک وکیل، چاپگر و دفتر ثبت اختراع را محاسبه کنیم، هزینه بازی بیشتر از درآمد مگی از بازی است.

در سال 1948 مگی بدون فرزند درگذشت. نه سنگ قبر و نه مرگ او به نقش مگی در خلق مونوپلا اشاره ای نمی کنند.
قوانین انحصار

قوانین پازل انحصار ساده اما خاص است. بسته به تعداد افراد موجود، مونوپولی را 2 تا 8 بازیکن می توانند بازی کنند.

قوانین انحصار

    بازی رومیزی انحصار
    طناب برای بازیکنان
    دو تاس شش ضلعی
    32 خانه
    12 هتل
    16 کارت قفسه سینه جامعه
    16 کارت شانس
    28 سند مالکیت
     اسکناس پول

نحوه بازی مونوپولی

انحصارها مانند همه بازی های فکری قوانین و نحوه بازی خود را دارند، رویکرد استاندارد بازی به شرح زیر است.

    هر بازیکن یک قطعه را انتخاب می کند و آن را در خانه انحصاری “برو” قرار می دهد.
    ما 1500 دلار برای هر بازیکن پیشنهاد می کنیم: 2 تا 500 دلار. 100 دلار و 50 دلار، 6 تا 20 دلار، 5 تا 10 دلار، 5 دلار و 1 دلار.
    پول بازی انحصاری
     بازیکن یک بانکدار انحصاری است. تمام دارایی های بانک باید از دارایی های بانکدار جدا شود. بانک تمامی وجوه نقد باقیمانده و تمامی دارایی ها و ساختمان ها را تا زمان خرید کنترل می کند.
    بانک هرگز ورشکست نمی شود. وقتی پول بانک تمام می شود، بانکدار می تواند با نوشتن روی هر کاغذ معمولی، مقدار پول مورد نیاز را خرج کند یا می تواند هر اندازه که صلاح می داند از یکی از بازیکنانی که انتخاب می کند، بگیرد.

هدف از بازی انحصار

هدف خرید بازی مونوپولی تبدیل شدن به ثروتمندترین بازیکن با خرید، اجاره و فروش ملک و ورشکستگی سایر بازیکنان است. بازی با یکپارچه

     آن را با مکعب های انحصاری بانکدار آغاز کرد. پس از هر مکعب و بازیکنان بازیکن، که بیشترین میزان DICSE را شروع می کند، از جهت عقربه های ساعت عقب شروع می شود.
    سپس هر بازیکن عجیب و غریب است “و تاس را پرتاب می کند و تعداد را به مکعب ها منتقل می کند. یادداشت ها همان سکته مغزی هستند، آنها همچنان ادامه می دهند؛ به همین دلیل، دو یا چند بازیکن را می توان به صورت موازی در خانه قرار داد.
    شروع بازی یکپارچه
    بر اساس مکان که در آن ماتریس قرار داده شده است؛ بازیکن می تواند دارایی ها، ابزارها، کارت، کارت یا کارت پرداخت عمومی را خریداری کند یا به زندان برود!
    اگر بخار را به ارمغان بیاورید، مهره ها را مانند شکل dicing حرکت دهید، پاداش یا مجازات خانه مورد نظر برای غذا؛ شما می توانید مکعب ها را حل کنید و به بازی ادامه دهید؛ اما با دقت زمانی که شما به پایان رسید سه بار شما باید به زندان بروید!
    اگر کشتی مکعب از پخش صفحه نمایش می رود، بازیکن باید از بین برود. صفحه اصلی “GO”

از خانه شروع کنید یا بروید

    هر بار که بازیکنی از خانه GO عبور می کند، بانکدار با انداختن تاس یا کشیدن یک کارت 200 دلار به بازیکن می پردازد.
    با این حال، هر بازیکن فقط یک بار در هر دور 200 دلار دریافت می کند، اما اگر این بازیکن 2 خانه دیرتر یعنی خزانه عمومی یا 7 خانه بعد در خانه را به طور همزمان دریافت کند، کارت “به خانه” را می گیرد. بانکدار دوباره 200 دلار به او داد.

دارایی انحصاری

اگر در مونوپولی وام مسکنی گرفتید که ندارید، می توانید آن را به قیمت چاپ بانکی خریداری کنید. پس از خرید، سند مالکیت با شناسه ملک دریافت خواهید کرد.

دارایی انحصاری

اگر نمی خواهید ملک را بخرید، بانک آن را در مزایده به کسی که بالاترین پیشنهاد را ارائه دهد می فروشد. خریدار پیشنهاد را به صورت نقدی به بانک پرداخت می کند و سند مالکیت ملک را دریافت می کند. اگر یکی از بازیکنان مایل به خرید این ملک نباشد، ملک به بانک بازگردانده می شود و بازی ادامه می یابد. بهتر است همه خانه های شخصیت ها را در هر کجا که هستید بخرید. در غیر این صورت، سایر بازیکنان این شانس را دارند که املاک و مستغلات را با قیمت ارزان‌تری دریافت کنند.
لیزینگ انحصاری

در مونوپولی، اگر مهره شما در خانه ای است که متعلق به بازیکن دیگری است، باید اجاره درج شده در کارت بازی را بپردازید، مگر اینکه ملک توسط مالک رهن شده باشد تا از مالک آن وام بگیرد. مقدار فروتنی دستورالعمل های مورد نظر است.
حق انحصار را دریافت کنید

اگر رنگ رنگ رنگی دارید، حق به یک انحصار را دریافت می کنید که می تواند به راحتی با بازیکنان دیگر مجهز شود. بازیکنان بازی با حقوق انحصاری می توانند خانه های خود را بیشتر بپرسند. البته، اگر شما یک انحصار در خانه های قرمز داشته باشید و با آنها برخی از خانه های زرد، شما فقط می توانید حق کاهش قیمت را در قیمت منصفانه بر روی نقشه پرداخت کنید.

انحصار به طور مستقیم در روپول

    اگر شما تمام دارایی ها را در یک گروه رنگی دارید، می توانید یک بانک را در خانه خریداری کنید و از اجاره نامه های زیادی بخواهید که از یک بازیکن بخواهید. طبق قوانین بازی، شما فقط می توانید چهار ساختمان بسازید. می توانید هتل را از بانک خریداری کنید و آن را با چهار ساختمان جایگزین کنید.
    به خاطر داشته باشید که تا زمانی که روی هر ملک در آن گروه یک خانه نسازید، نمی توانید بیش از یک خانه در هر ملک در هر گروه رنگ بسازید. قیمتی که باید برای هر خانه بپردازید در سند ملکی که خانه را بر روی آن ساخته اید درج شده است.
    اگر یکی از املاک رهن هم رنگ به بانک گره خورده باشد، نمی توان روی هیچ یک از املاک این مجموعه خانه ساخت. در بازی قرض بگیرید

پول را فقط می توان به بانک یک بازیکن (با وام مسکن) قرض داد و هیچ بازیکن دیگری نمی تواند به بازیکن دیگری قرض دهد یا قرض دهد.

وام روپولی

اگر نه پولی دارید و نه پولی برای خرید، فروش یا اجاره دارید، می توانید با توقف خانه و هتل خود با 1 تا 5 برابر قیمت در بانک، 10 درصد وام بانکی دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر 100 دلار وام مسکن دارید، می توانید آن را با 100 تا 500 دلار دریافت کنید. اگر 200 دلار وام بگیرید، باید 20 دلار سود به بانک بپردازید.
زندان انحصاری

اگر در خانه زندان مونوپولی هستید، به دلیل تعداد تاس هایی که می ریزید مستقیماً به زندان فرستاده می شوید یا در این اتاق هستید که در حالت دوم این اتفاق نمی افتد و به بازی ادامه می دهید. در حالت اول باید 50 دلار به بانک بپردازید، کارتی برای از دست دادن زندان داشته باشید یا کارت دیگری بخرید. یا با انداختن تاس در اطراف خود چند تاس ایجاد کنید.

ورشکستگی انحصاری

اگر بیشتر از مبلغی که به بازیکن یا بانک دیگری پرداخت می کنید، پرداخت کنید. شما از نظر بدهی ورشکست شده اید. اگر به بیش از یک بازیکن بدهکار هستید، باید تمام دارایی خود را به آن بازیکن بسپارید.

اگر خانه یا هتل دارید، باید آن را به نصف پول به بانک بفروشید و از آن برای پرداخت بدهی استفاده کنید. ورشکستگی

اگر وام مسکن دارید، ملک را نیز به طلبکار خود تحویل می دهید، اما مالک جدید باید بلافاصله سود وام را به بانک بپردازد که 10 درصد ارزش ملک است.
خانه مالیات انحصاری

اگر در خانه ای هستید که دارای انحصار مالیاتی است، باید معادل مبلغی که توسط بانک خانه مربوطه حذف شده است، پرداخت کنید.
پایان بازی انحصار

ورشکسته بازی را ترک می کند و آخرین نفری که در بازی باقی مانده برنده می شود.