آنتونی بلینکن به احتمال زیاد با مدیریت جو بایدن به عنوان وزیر امور خارجه معرفی خواهد شد

واشنگتن: انتظار می رود آنتونی جی بلینکن ، یکی از نزدیکترین مشاوران سیاست خارجی جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، به عنوان وزیر امور خارجه در دولت آینده بایدن معرفی شود و جانشین میشل پمپئو ، دستیار ارشد رئیس جمهور دونالد ترامپ شود.
نیویورک تایمز گزارش داد ، Blinken به عنوان وزیر خارجه جدید ، به احتمال زیاد تلاش خواهد کرد تا شرکای بین المللی شکاک را در یک رقابت مجدد با چین متحد کند.
بلینکن ، 58 ساله ، به عنوان معاون وزیر خارجه در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما ، به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی اداره وزارت امور خارجه شناخته شده است.
او همچنین یک علاقه مند به گیتار است. وی کار خود را در وزارت امور خارجه در زمان دولت کلینتون آغاز کرد. انتظار می رود اعتبار گسترده وی در زمینه سیاست خارجی پس از چهار سال استراتژی های تولید رنگ آمیزی دولت ترامپ ، به آرامش دیپلمات های آمریکایی و رهبران جهانی کمک کند.
وی نزدیک به 20 سال در کنار بایدن بوده است ، از جمله به عنوان دستیار ارشد خود در کمیته روابط خارجی مجلس سنا و بعداً به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در زمان معاون دوم رئیس جمهور آمریکا.
به گفته نیویورک تایمز ، بلینکن ، مدافع اتحاد جهانی ، به توسعه واکنش آمریکا در برابر تحولات سیاسی و بی ثباتی متعاقب آن در سرتاسر خاورمیانه کمک کرد ، و نتایج متفاوتی را در مصر ، عراق ، سوریه و لیبی ایجاد کرد و همچنین تلاش کرده است تا بحران پناهندگان را کاهش دهد. و مهاجرت
بلینکن در طی یک گردهمایی در م Instituteسسه هادسون در ماه ژوئیه ، گفت که همکاری با سایر کشورها می تواند به جای مجبور کردن ملت های جداگانه برای انتخاب بین دو ابرقدرت ، با انتخاب تلاش های چند جانبه برای پیشبرد تجارت ، سرمایه گذاری های فن آوری و حقوق بشر ، به سود رقابت با چین بیفزاید. ‘اقتصاد
در ماه آگوست ، در طی یک بحث پنل که توسط ریچارد ورما ، نماینده پیشین ایالات متحده در هند اداره می شد ، بلینکن گفت که دولت بایدن مدافع هند خواهد بود تا نقش اصلی را در نهادهای بین المللی بازی کند و این شامل کمک به هند برای دستیابی به کرسی دائمی در اتحادیه اصلاح شده است. شورای امنیت ملل.
وی گفت هند و آمریكا یك چالش مشترك دارند كه باید با یك چین با ادعای فزاینده روبرو شود ، از جمله استفاده از تجاوز به دهلی نو در خط كنترل واقعی و استفاده از توان اقتصادی آن برای مجبور كردن دیگران و استفاده از مزایای ناعادلانه.
“ما یک چالش مشترک داریم که باید با یک چین با ادعای فزاینده در سراسر کشور مقابله کند ، از جمله تجاوز به هند در خط کنترل واقعی اما همچنین استفاده از توان اقتصادی آن برای مجبور کردن دیگران و استفاده از مزایای ناعادلانه. نادیده گرفتن قوانین بین المللی برای پیشبرد آن منافع شخصی خود ادعای ادعاهای دریایی و سرزمینی بی اساس که آزادی دریانوردی را در برخی از مهمترین دریاهای جهان تهدید می کند ، “.
وی همچنین اضافه کرد که بایدن ایالات متحده و هند را “شرکای طبیعی” می داند ، و این دیدگاهی است که وی در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور می تواند به واقعیت کمک کند.
در حین میزگرد ، بلینکن همچنین اشاره کرد که تحت دولت اوباما و بایدن ، واشنگتن پیشرفت چشمگیری در تقویت روابط بین دو کشور داشته است ، هر دو در زمان نخست وزیر وقت منموهان سینگ و نخست وزیر نارندرا مودی.
از مهمترین سیاستهای جدید Blinken ، برقراری مجدد ایالات متحده به عنوان یک متحد قابل اعتماد است که آماده پیوستن مجدد به توافقات و نهادهای جهانی است ، از جمله توافق نامه آب و هوایی پاریس ، توافق هسته ای ایران و سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، که توسط آنها کنار گذاشته شد. به گفته نیویورک تایمز ، ترامپ.
بنا به گفته منابع ، به غیر از بلینکن ، بایدن همچنین از جیك سالیوان ، یكی از نزدیكترین دستیاران هیلاری كلینتون به عنوان مشاور امنیت ملی نام خواهد برد.
در اوایل این ماه ، بایدن اعلام کرده بود كه رون كلین را به عنوان رئیس ستاد خود انتخاب كرده است ، كه اولین انتخاب عمومی وی برای كاخ سفید است. (ANI)