آنچه در مورد تاجگذاری شاه چارلز سوم باید بدانید؟

لندن: خانواده سلطنتی بریتانیا روز شنبه با تاجگذاری و تاجگذاری ورق فصل جدیدی را ورق زدند. شاه چارلز سوم – منظره ای که بازتاب قرون وسطی است اما شکوفایی مدرن را به نمایش می گذارد.
قدمت شکوه، شکوه و نمادگرایی به بیش از 1000 سال قبل بازمی‌گردد، اما تاج‌گذاری این پادشاه پیچش‌های جدیدی در سنت و تغییراتی از تاج‌گذاری مادرش، ملکه الیزابت دوم، 70 سال پیش خواهد داشت.
برنامه‌های مراسم در کلیسای وست مینستر خواستار برگزاری مراسمی آرام‌تر از گذشته است، حتی اگر خانواده‌های سلطنتی دیگر کشورها، سران کشورها و اکثر اعضای خانواده چارلز در آنجا حضور داشته باشند و پادشاه قصد دارد لباس‌های مشابه را بپوشد. الیزابت انجام داد.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد تاج گذاری بدانید:
اگر چارلز قبلاً پادشاه است، چرا تاج گذاری می شود؟
چارلز به طور خودکار با مرگ الیزابت در 8 سپتامبر بر تخت سلطنت نشست و دو روز بعد در مراسمی که برای اولین بار از تلویزیون پخش شد، رسما به عنوان پادشاه بریتانیا معرفی شد.
چارلز گفت که او “عمیقاً از این میراث بزرگ و وظایف و مسئولیت های سنگین حاکمیتی که اکنون به من سپرده شده است آگاه است.”
هیچ الزام قانونی برای تاجگذاری وجود ندارد و سایر پادشاهی های اروپایی این مراسم را کنار گذاشته اند.
اما این رویداد عمیقاً مذهبی و بسیار سنگین، تأیید رسمی‌تر نقش وی به عنوان رئیس دولت و رئیس کلیسای انگلستان است و قصد داشت نشان دهد که اقتدار پادشاه از خدا گرفته شده است.
در طول مراسمی که رهبر روحانی کلیسا، اسقف اعظم کانتربری انجام می دهد، چارلز با روغن مسح می شود، نمادهای سنتی پادشاه – از جمله گوی و عصا – را دریافت می کند و برای اولین بار تاج سنت ادواردز را بر سر او می گذارند. زمان. همسر چارلز، کامیلا، به عنوان همسر ملکه تاج گذاری خواهد شد.
چه چیزی با آخرین تاجگذاری متفاوت خواهد بود؟
قدمت مراسم تاج گذاری به دوره قرون وسطی برمی گردد و بیشتر آن بدون تغییر باقی مانده است.
از زمان تاجگذاری ویلیام فاتح در سال 1066، صومعه وست مینستر محل برگزاری این آیین بوده است.
مراسم تاجگذاری الیزابت دوم در ژوئن 1953 اولین بار بود که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. پخش سیاه و سفید در بریتانیا ده ها میلیون مخاطب را به خود جلب کرد و بعداً برای مخاطبان سراسر جهان پخش شد. در عصر استریمینگ و رسانه های اجتماعی، مردم می توانند مراسم تاج گذاری چارلز را به صورت زنده – و با رنگ های قرمز، آبی و طلایی زنده – تقریباً از هر نقطه ای از کره زمین تماشا کنند و عکس های داغ خود را با ایموجی تاجی که برای این مناسبت ایجاد شده است، منتشر کنند.
چارلز گفته است که قصد دارد سلطنت را کاهش دهد. انتظار می‌رود مراسم تاج‌گذاری او با برگزاری مراسمی کوتاه‌تر از مراسم تجملاتی سه ساعته مادرش و 2000 مهمان در میان تماشاگران، منعکس‌کننده آن باشد – یک چهارم تعداد کسانی که برای دیدن تاج‌گذاری الیزابت گرد هم آمده بودند.
با اشاره به تغییر ساختار مذهبی بریتانیا، رهبران مذهبی بودایی، هندو، یهودی، مسلمان و سیک در مراسم تاجگذاری نقش خواهند داشت. این نشان دهنده عهد چارلز برای «مدافع ادیان» در مقابل «مدافع ایمان» است.
راهپیمایی بعد از مراسم نیز قطعاً کوتاه‌تر از مسیر 5 مایلی (8 کیلومتری) است که الیزابت و همسرش، شاهزاده فیلیپ، در سال 1953 در اطراف لندن طی کردند. چارلز و کامیلا قصد دارند مجموعه‌ای مدرن‌تر از چرخ‌های اسبی را انتخاب کنند. برای مسیر 1.3 مایلی (2 کیلومتری) از کاخ باکینگهام تا صومعه. پس از تاج گذاری، آنها در زمان به عقب برخواهند گشت و با کالسکه 260 ساله – که به دلیل سواری سختش بدنام است – از زمان ویلیام چهارم در سال 1831 در هر تاجگذاری استفاده می شود، به عقب برمی گردند.
چه کسی در لیست مهمانان است؟
انتظار می‌رود صد نفر از سران دولت به همراه افراد سلطنتی از ولیعهد ژاپن آکیشینو و همسرش کیکو تا پادشاه اسپانیا فیلیپه ششم و ملکه لتیزیا در این مراسم شرکت کنند.
ایالات متحده رگه‌های رئیس‌جمهوری را که هرگز در مراسم تاجگذاری سلطنتی بریتانیا شرکت نمی‌کند، زنده نگه می‌دارد، اگرچه بانوی اول جیل بایدن قرار است در این مراسم شرکت کند.
انتظار می رود که ویلیام، شاهزاده ولز و وارث تاج و تخت، در برابر پدرش زانو بزند و در مراسمی که به عنوان ادای احترام به خون سلطنتی شناخته می شود، وفاداری خود را متعهد شود.
برادر کوچکتر او، شاهزاده هری، دوک ناراضی ساسکس، انتظار نمی رود در این مراسم شرکت کند. کتاب خاطرات انفجاری او “Spare” که در اوایل امسال به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد، ادعاهای نامطلوب‌کننده‌ای درباره خانواده سلطنتی داشت.
تا سه هفته پیش، این سوال وجود داشت که آیا هری و همسرش مگان، پس از ایراد اتهام نژادپرستی و دستکاری رسانه‌ای به خانواده سلطنتی، در مراسم تاج‌گذاری شرکت خواهند کرد.
در حالی که هری آنجا خواهد بود، دوشس باید در خانه این زوج در جنوب کالیفرنیا به همراه دو فرزند خردسالشان، شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت، باقی بماند.
تاج گذاری تنها چند روز قبل از محاکمه اولین شکایت هری علیه مطبوعات روزنامه انگلیسی است. این پرونده می تواند اسرار خانواده بیشتری را فاش کند.
هفته گذشته، هری در جلسه ای در پرونده مشابهی در دادگاه گفت که کاخ باکینگهام، با تایید ملکه، با روزنامه های انگلیسی روپرت مرداک برای حل و فصل اتهامات مربوط به هک تلفن بدون شکایت به توافق رسیده است. هری گفت که کارکنان کاخ به او دستور داده بودند که از دعوای خود صرف نظر کند زیرا پدرش می خواست نظر مطبوعات را جلب کند.
درام خانوادگی به همین جا ختم نمی شود. برادر چارلز، شاهزاده اندرو نیز هیچ نقشی در این مراسم بازی نمی کند. اندرو پس از افشای دوستی خود با مجرم جنسی جفری اپستین، وظایف سلطنتی را رها کرد و از عناوین نظامی و حمایت‌هایش محروم شد. اندرو با زنی که گفته بود در نوجوانی مجبور به رابطه جنسی با او شده بود، دعوای خود را حل کرد.
اهمیت تاج گذاری چیست؟
با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حمایت از سلطنت در سال‌های اخیر ضعیف شده است، این فرصتی برای چارلز است که به دنبال و به نمایش گذاشتن آغوش عمومی باشد.
انتظار می‌رود که جمعیت برای تشویق پادشاه جدید در خیابان‌ها صف بکشند و انبوهی از مردم بیرون کاخ باکینگهام منتظر حضور او در بالکن پس از راهپیمایی خواهند بود.
در حالی که در سال‌های اخیر به دلیل احترام به ملکه و خدمات ده‌ها سال او به کشور، انتقادات نسبتاً کم‌رنگ شده بود، احتمالاً بحث بیشتری در مورد اینکه آیا بریتانیا همچنان به این نهاد قدیمی نیاز دارد یا باید به جمهوری تبدیل شود وجود دارد. یک رئیس دولت منتخب
رهبر گروه ضد سلطنتی جمهوری گفت که قصد دارد بیش از 1000 معترض را با شعارهای زرد رنگ “پادشاه من نیست” در حالی که صفوف سلطنتی عبور می کند، بپوشاند.
با این حال، برای اکثریت قریب به اتفاق، این فرصتی خواهد بود تا بریتانیایی بودن را جشن بگیرند – یا حمایت خود را از موسسه ای که موضوع جذابیت بسیاری در سراسر جهان است، نشان دهند.
خیابان‌ها با پرچم‌های اتحادیه پوشانده می‌شوند، تماشاگران لباس‌های قرمز، سفید و آبی خواهند پوشید، و جت‌های نظامی بر فراز سرشان توده‌های دود را به رنگ‌های ملی به پرواز در خواهند آورد. شکوه و عظمت این مراسم نیز یادآور زمانی است که بریتانیا قدرتمندترین کشور جهان بود.
چه کسی برگه را برای جشن برمی دارد؟
مردم در حال پرداخت لایحه تاجگذاری هستند. هنوز تخمین رسمی در مورد هزینه آن وجود ندارد. برخی گزارش ها تخمین می زنند که می تواند از 100 میلیون پوند (125 میلیون دلار) نیز عبور کند.
سخنگوی کاخ باکینگهام روز سه‌شنبه گفت که برخی از تخمین‌ها «خیال‌آمیزتر از بقیه» هستند و هزینه واقعی بعداً تقسیم خواهد شد.
این جشن در حالی برگزار می‌شود که بریتانیا از بحران هزینه‌های زندگی عبور می‌کند که باعث شد بسیاری در زمستان امسال برای گرم کردن خانه‌های خود و گذاشتن غذا روی میزهای خود تلاش کنند.
اما بسیاری از مردم می‌خواهند از این کار سود ببرند.
مقامات انتظار دارند شاهد رونق گردشگری باشند و هیچ کمبودی در رویدادهای با موضوع تاجگذاری و محصولات یادبودی وجود ندارد که می تواند مالیات فروش اضافی را افزایش دهد.
طرفدارانی که به دنبال یادآوری این رویداد تاریخی هستند، می‌توانند همه چیز را از چینی خوب گرفته تا سکه‌های سوغاتی یا حتی ماسک‌های مقوایی چارلز و کامیلا پیدا کنند. بیسکویت ها، شکلات ها و آبجوها با تم تاج گذاری احتمالاً به سرعت فراموش می شوند.