اخبار چین نپال: چین ، نپال اتهامات مهم مخالفت نپالی را انکار می کنند | اخبار جهان

کاتماندو / پکن: چین و نپال روز سه شنبه اتهامات قانونگذاران مخالف نپالی را که گفتند پکن قلمرو در امتداد مرز هیمالیا بین دو ملت را تصرف کرده است ، رد کرد.
جیوان بهادر شاهی ، نماینده استانی حزب مخالف کنگره نپال ، گفت که نیروهای چینی از مرز عبور کرده و 9 سازه بتونی در حدود 1 کیلومتری داخل نپال ، در لیمی در منطقه هوملا هم مرز با تبت.
شاهی ، نماینده این منطقه ، به رویترز گفت كه چین وقتی 10 سال پیش روستاییان نپالی راهی در این منطقه با جمعیت كم احداث كردند ، اعتراض نكرد.
شاهی گفت: “آنها اکنون می گویند این دره کوچک متعلق به آنهاست.”
این ادعاها اولین بار در روز سه شنبه توسط روزنامه دیلی تلگراف لندن گزارش شد که به نقل از شاهی و یک سیاستمدار دیگر نپالی گفته است که چین دهها هکتار از کشور هیمالیای هم مرز با تبت را از اوایل ماه مه ضمیمه کرده است.
سیوا لامسال ، سخنگوی وزارت امور خارجه نپال گفت: “این درست نیست كه چین سرزمین ما را مورد تجاوز قرار داده و ساختمانهایی را احداث كرده است.”
در پکن ، سخنگوی وزارت امور خارجه ، وانگ ونبین ، گزارش تصرف قلمرو چین از نپال را به عنوان “شایعه کاملاً بی اساس” رد کرد.
منطقه ادعا شده از حمله چین ناهموار و کوهستانی است ، و مرز گاهی اوقات به خوبی مشخص نشده است.
در ماه سپتامبر ، وزارت امور خارجه نپال گفت که وقتی ادعاهای مشابهی در مورد این منطقه در سال 2016 پخش شد ، ساختمان های واقع شده است که یک کیلومتر در داخل خاک چین واقع شده اند.
نپال هیچ مشاجره مرزی با چین ندارد ، اما با همسایه دیگر خود هند اختلاف دارد ، خود در یک درگیری نظامی با چین در امتداد مرز مورد اختلاف هیمالیا حبس شده است.