استرالیا طی چند ماه هیچ مورد محلی جدیدی گزارش نمی کند

CANBERRA ، استرالیا: استرالیا برای اولین بار در طی پنج ماه هیچ عفونت ویروسی کرونا را به صورت محلی منتقل نکرده است.
در ملبورن ، پایتخت ایالت ویکتوریا ، که بیشترین تعداد پرونده را در کشور داشت ، ساکنان از اولین آخر هفته کافه ها ، رستوران ها و میخانه ها برای بازگشایی مشتریان استفاده می کردند.
این شهر فقط یک مورد مرموز و بدون منبع شناخته شده دارد. 61 مورد فعال در سراسر ایالت باقی مانده است که از 70 مورد در روز شنبه کمتر است.
جیمز مرلینو ، معاون نخست وزیر ایالت ، صفر روز یکشنبه را “روز بزرگ دیگری برای ویکتوریا” خواند ، اما خواستار احتیاط قبل از معتبرترین مسابقه اسب استرالیا در روز سه شنبه ، جام ملبورن ، معروف به “مسابقه ای است که یک ملت را متوقف می کند”. استرالیایی ها به طور سنتی در بارها یا در خانه های شخصی برای تماشای این رویداد ، یک تعطیل عمومی جمع می شوند.
این مسابقه در مسابقات اتومبیلرانی ملبورن در فلمینگتون بیش از 100000 نفر را به خود جذب می کند ، اما امسال به دلیل محدودیت در اجتماعات عمومی ، این مسابقه بدون طرفداران برگزار می شود.
مدیر ارشد بهداشت برت ساتون از ویکتوریایی ها خواست تا از جام لذت ببرند اما به پیروی از راهنمایی های مربوط به ماسک پوشیدن و فاصله اجتماعی ادامه دهند.
ساتون گفت: “اکثریت ملبورنی ها می دانند چه کاری باید انجام دهند.” “تعداد کمی وجود دارد که ممکن است در رفتار خود کمی لیبرال باشند.”
ساتن گفت: موج جدید عفونت ها در اروپا نشان داد که ویروس کرونا چگونه سریع می تواند دوباره خود را ثابت کند.
وی گفت: “آنچه که اروپا اکنون از آن عبور می کند نتیجه عدم توانایی رسیدن به این مرحله است که می توانید در بالای تعداد بسیار کمی بمانید.” “آنچه ما ایجاد کرده ایم بسیار گرانبها است و باید آن را محکم نگه داریم.”
ایالت استرالیای غربی روز یکشنبه یک مورد جدید از بیماری COVID-19 را ثبت کرد ، زنی که از خارج از کشور بازگشت و در قرنطینه هتل است.