اسکات موریسون: نخست وزیر استرالیا ، نخست وزیر اسکات موریسون در پیوند ویدیویی با پارلمان صحبت می کند | اخبار جهان

سیدنی: نخست وزیر اسکات موریسون روز دوشنبه اولین رهبر استرالیا شد که با پیوند ویدئویی در پارلمان حضور یافت ، زیرا وی پس از سفر اخیر خود به ژاپن در قرنطینه به سر برد.
موریسون با اینکه بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس به صورت آنلاین به پارلمان سخنرانی نکرد ، اولین جلسه اینچنینی نیست ، اما موریسون با نمایندگان استرالیا در یک تلویزیون بزرگ که در پشت مجلس نمایندگان قرار دارد صحبت کرد.
موریسون ، که هفته گذشته به عنوان اولین رهبر جهان به ملاقات با نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا تبدیل شد ، در مورد ویروس کرونا ، که استرالیا تا حد زیادی شامل آن است ، و جنبه های بهبود اقتصادی کشور صحبت کرد.
وی در اظهارنظرهایی که به دلیل مسائل فنی چند دقیقه به تأخیر افتاده بود ، گفت: “موفقیت نسبی ما در اینجا در استرالیا گاهی ما را از مقیاس گسترده ویرانی که در جاهای دیگر اتفاق افتاده محافظت می کند.”
روز دوشنبه 24 ساعت بدون هیچ گونه عفونت محلی محلی برای استرالیا رقم خورد ، اگرچه تعداد کشته شدگان پس از کشته شدن یک نفر در جنوب شرقی ایالت ویکتوریا که قبلاً از عفونت پاک شده بود ، به 908 نفر افزایش یافت.
تعداد بیش از 27800 عفونت در استرالیا بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر است.
با محدود شدن عفونت ها ، مقامات ویکتوریا گفتند که سیستم قرنطینه هتل را برای افراد محلی که از خارج از کشور برمی گردند از سر می گیرند.
این ایالت پس از شیوع بیش از 20،000 مورد ناشی از عفونت در بین کارگران هتل که از کسانی که در قرنطینه اجباری 14 روزه بودند گرفتار شده بود ، ورود استرالیایی ها را که به خانه خود بازگشتند ممنوع کرد.
بسیاری از کارگران که شغل دوم داشتند ، ویروس را بیشتر در جامعه منتقل کردند.
این شیوع تنها پس از یک قفل شدید برای بیش از 100 روز در پایتخت ایالت ملبورن ، محل زندگی حدود 5 میلیون نفر ، مهار شد.