اعتراضات صبح طرفداران ترامپ به درگیری های شدید تبدیل می شود

واشنگتن: چندین هزار طرفدار رئیس جمهور دونالد ترامپ که در واشنگتن به نتایج انتخابات اعتراض کرد و سپس قبل از درگیری شبانه با مجرمان متخلف ، از درگذشت موکب ترامپ استقبال کرد ، این امر باعث مشت مشت ، حداقل یک ضربه چاقو و حداقل 20 دستگیری شد.
روز شنبه نیز چندین شهر دیگر شاهد تجمع هواداران ترامپ بودند که تمایلی به پذیرش کالج انتخاباتی جو بایدن دموکرات و پیروزی آرا popular مردم در انتخابات ندارند. فریادهای “Stop the Steal” و “Count Every Vote” علی رغم فقدان شواهد درباره تقلب در رای دهندگان یا سایر مشکلات که می تواند نتیجه را معکوس کند ، ادامه یافت.
پس از فرا رسیدن شب ، تظاهرات نسبتاً مسالمت آمیز واشنگتن از تنش به خشونت آمیز تبدیل شد. ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی در حالی که طرفداران ترامپ با کسانی که می خواستند کلاه و آگهی های MAGA خود را بردارند و آنجا را ترک کنند ، درگیری با مشت ، گلوله و کلوپ را نشان می داد. این تنش ها تا صبح روز یکشنبه ادامه داشت. مقامات گفتند ، اتهامات مختلفی از جمله حمله و نگهداری اسلحه علیه افراد دستگیر شده تشکیل شد. دو افسر پلیس زخمی شدند و چندین سلاح گرم توسط پلیس کشف شد.

حامیان رئیس جمهور دونالد ترامپ در روز شنبه در واشنگتن در راهپیمایی آزادی پلازا تجمع کردند. (عکس AP)
خود ترامپ صبح روز شنبه با اعزام موتور سیکلت خود به خیابان های پر از طرفداران قبل از سر زدن به باشگاه گلف ویرجینیا ، سر خود را به گردهمایی منتقل کرده بود. مردم شعارهای “ایالات متحده آمریکا ، ایالات متحده آمریکا” و “چهار سال دیگر” را سر دادند و بسیاری از آنها پرچم ها و علائم آمریکایی را به همراه داشتند تا نارضایتی خود را از شمارش آرا نشان دهند و اصرار داشته باشند ، همانطور که ترامپ بی اساس ادعا کرده است ، تقلب دلیل این امر بوده است.
یکی از افراد وفادار ، آنتونی ویتاکر از وینچستر ، ویرجینیا گفت: “من فقط می خواهم روحیه او را حفظ کنم و به او اعلام کنم که ما از او حمایت می کنیم.” پلازا ، نزدیک کاخ سفید.
ائتلاف گسترده ای از مقامات عالی دولت و صنعت اعلام كرد كه رأی گیری در 3 نوامبر و شمارش ذیل به آرامی و بدون بیش از سكانس های كوچك معمول اتفاق افتاد – “امن ترین در تاریخ آمریكا” ، و تلاش های ترامپ برای تضعیف یکپارچگی مسابقه.
که در ساحل دلری ، فلوریدا، چند صد نفر راهپیمایی کردند ، عده ای با تابلوهایی با عنوان “هر رای را بشمار” و “ما نمی توانیم تحت یک دولت مارکسیست زندگی کنیم.” با بیش از 140،000 رأی. پلیس ققنوس تخمین زده است كه 1500 نفر در بیرون از پایتخت آریزونا در اعتراض به پیروزی نادرست بایدن در این ایالت تجمع كرده اند. معترضین در سالم ، اورگان ، در پایتخت جمع شدند.
از جمله سخنرانان واشنگتن ، یک جمهوریخواه جورجیا بود که به تازگی به مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده است. مارجوری تیلور گرین ، که نظرات نژادپرستانه و حمایت از تئوری های توطئه QAnon را ابراز کرده است ، مردم را ترغیب کرد تا با آرامش به سمت دادگاه عالی حرکت کنند.
در این راهپیمایان اعضای اعضای پسران مغرور ، یک گروه نئو فاشیست شناخته شده به دلیل نزاع در خیابان با مخالفان ایدئولوژیک در تجمعات سیاسی شناخته شده بودند.
در اواخر روز درگیری های متعددی ظاهر شد ، در حالی که گروه های کوچکی از طرفداران ترامپ سعی در ورود به منطقه Black Lives Matter Plaza داشتند ، حدود یک بلوک از کاخ سفید ، جایی که چند صد تظاهرکننده ضد ترامپ در آنجا جمع شده بودند.
با الگویی که مدام تکرار می شد ، آن دسته از طرفداران ترامپ که به منطقه نزدیک می شدند ، مورد آزار و اذیت قرار گرفتند ، با آب غرق شدند و در میان تشویق ها ، کلاه های MAGA و پرچم های طرفدار ترامپ خود را ربوده و سوزاندند. با فرا رسیدن شب ، چندین خط پلیس دو طرف را از هم دور نگه داشت.
ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می داد که برخی از تظاهرکنندگان و معترضین به عنوان معامله گر ضد بشکه ، مشت و سیلی معامله می کنند. مردی که شاخ گاو نر داشت فریاد می زد: “از اینجا برو!” توسط مردی هل داده شد و به خیابان رانده شد و سپس توسط چند نفر محاصره شد و او را مشت و مشت کرد تا اینکه اول به خیابان افتاد. خونین و مبهوت ، او بلند شد و به سمت یک افسر پلیس رفت.
“راهپیمایی میلیونی MAGA” به شدت در شبکه های اجتماعی تبلیغ شد و این نگرانی را ایجاد کرد که می تواند با تظاهرکنندگان ضد ترامپ که هفته ها در نزدیکی کاخ سفید در Black Lives Matter Plaza جمع شده اند درگیری ایجاد کند.
در حال آماده سازی ، پلیس مناطق وسیعی از مرکز شهر را تعطیل کرد ، جایی که بسیاری از فروشگاه ها و دفاتر از روز انتخابات مستقر شده اند. کریس رودریگز ، مدیر آژانس امنیت داخلی و مدیریت اضطراری شهر ، گفت که پلیس در برقراری صلح با تجربه است.
موضوعاتی که ستاد انتخاباتی ترامپ و متحدانش به آن اشاره کرده اند در هر انتخابات معمول است: مشکلات در امضاها ، پاکت نامه های پنهانکاری و علائم پستی در برگه های رای گیری از طریق نامه پستی ، و همچنین احتمال وجود تعداد کمی از آراots در اشتباه یا از دست رفتن. با توجه به اینکه بایدن در حاشیه گسترده ای از ترامپ در ایالات مهم میدان نبرد ، ترامپ را رهبری می کند ، هیچ یک از این موضوعات تأثیری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت.
یک مقام سابق دولت ، سباستین گورکا ، توسط دادگاه عالی جمعیت را شلاق زد و گفت: “ما می توانیم پیروز شویم زیرا او پیروز شد.” اما وی افزود ، “این سخت خواهد بود.”