افراط گرایان مشکوک حداقل 40 کشاورز را در نیجریه کشتند

MAIDGURI: اعضای مشکوک به گروه مبارز اسلامی بوکو حرام مقامات گفتند که حداقل 40 کشاورز و ماهیگیر برنج را هنگام برداشت محصول در شمال بورنو نیجریه کشتند.
این حمله روز شنبه در یک مزارع برنج در گارین کوآشبه ، یک جامعه بورنو معروف به کشاورزی برنج ، در روزی صورت گرفت که ساکنان این ایالت برای اولین بار در 13 سال گذشته رای خود را برای انتخاب شوراهای دولت محلی می دادند ، اگرچه بسیاری از آنها شرکت نکردند رأی دهند.
گفته می شود که کشاورزان توسط شورشیان مسلح جمع شده و به طور خلاصه کشته شدند.
مالام زبارماری ، رهبر اتحادیه کشاورزان برنج در ایالت بورنو ، این کشتار را به آسوشیتدپرس تأیید کرد.
وی گفت: “کشاورزان در مزرعه برنج Garin-Kwashebe در جامعه Zabarmari مورد حمله قرار گرفتند و طبق گزارشاتی که از بعد از ظهر به ما رسیده است ، حدود 40 نفر از آنها کشته شده اند” ، و افزود که احتمال دارد 60 نفر کشته شوند.
رئیس جمهور نیجریه محمدو بوهاری ابراز ناراحتی از قتل.
“من کشتار کشاورزان سخت کوش ما توسط تروریست ها در ایالت بورنو را محکوم می کنم. کل کشور از این قتلهای بی معنی آسیب دیده است. فکر من در این زمان غم و اندوه در کنار خانواده هایشان است. او در بیانیه ای گفت روح آنها در آرامش باشد. ”
بوهاری گفت که دولت “برای برداشتن تمام اقدامات لازم برای محافظت از جمعیت کشور و سرزمین آن” از نیروهای مسلح پشتیبانی لازم را کرده است.
یکی از اعضای مجلس نمایندگان ، احمد ساتومی ، نماینده حوزه انتخابیه فدرال جره در بورنو ، گفت حداقل 44 مراسم خاکسپاری یکشنبه انجام خواهد شد.
“کشاورزان و ماهیگیران با خونسردی کشته شدند. این نماینده فدرال گفت: بیش از 60 کشاورز تحت تأثیر قرار گرفتند ، اما ما فقط 44 جسد از مزارع دریافت کرده ایم و امروز ، یکشنبه به لطف خدا ، برای دفن آنها آماده می شویم. ”
بوکوحرام و یک جناح جداشده ، استان اسلامی غرب آفریقا ، هر دو در منطقه فعال هستند. شورش بیش از یک دهه بوکو حرام باعث کشته شدن هزاران کشته و دهها هزار آواره شده است. مسئولان می گویند بوکو حرام اعضا معمولاً روستائیان را با گرفتن دام یا محصولات خود مجبور به پرداخت مالیات غیرقانونی می کنند. اما با گذشت زمان ، برخی از اهالی روستا مقاومت در برابر اخاذی را آغاز کرده اند.
ساتومی گفت كه كشاورزان در گارین كواشبه مورد حمله قرار گرفتند زیرا آنها روز جمعه یك فرد مسلح بوكو حرام را خلع سلاح و دستگیر كرده بودند.
“یک فرد مسلح تنها ، که یکی از اعضای بوکو حرام بود ، برای آزار و اذیت کشاورزان با دستور دادن پول به او و همچنین آشپزی برای او آمد. وی گفت: “در حالی که او منتظر پختن غذا بود ، کشاورزان لحظه ای را که او وارد توالت شد برای گرفتن تفنگ خود را بستند و او را بستند.”
“آنها بعداً او را به اداره تحویل دادند. اما متأسفانه ، نیروهای امنیتی از کشاورز شجاع محافظت نکردند. و به تلافی جسارت آنها ، بوکو حرام بسیج شد و آمد تا در مزارع آنها به آنها حمله کند. ”
وی گفت که شورشیان همچنین مزارع برنج را قبل از عزیمت مشعل کردند.