الکس تربک ، طولانی مدت “خطر!” میزبان ، در 80 سالگی می میرد | اخبار فیلم انگلیسی

لس آنجلس: الکس تربک ، که بیش از 30 سال با جذابیت عروسکی و حساسیت مدیر مدرسه ای بر روی مسابقه مسابقه محبوب “خطر” ریاست داشت ، روز یکشنبه درگذشت. او 80 ساله بود.

Trebek ، که در سال 2019 اعلام کرد که به سرطان پانکراس پیشرفته مبتلا شده است ، در خانه خود در لس آنجلس درگذشت ، در حالی که توسط خانواده و دوستان محاصره شده بود ، استودیوی سونی گفت: “خطر”!

این میزبان متولد کانادا ، که به اطلاع هواداران در مورد سلامتی خود می پرداخت ، با نشان دادن بیماری خود و امید به درمان در ویدئویی که در 6 مارس 2019 منتشر شد ، با لحنی آرام و یکنواخت صحبت کرد.

در این ویدئو ، تربك گفت كه او در حال پیوستن به 50،000 آمریكایی دیگر است كه هر ساله چنین تشخیصی را دریافت می كنند و تشخیص داد كه پیش آگهی دلگرم كننده نیست.

اما تربک گفت که او قصد دارد با آن مبارزه کند و به کار خود ادامه دهد ، حتی به شوخی گفت که لازم است بیماری را شکست دهد زیرا قرارداد “خطر”! برای سه سال دیگر ادامه داشت. کمتر از یک هفته بعد ، او نمایش را با پیامی مبنی بر تأکید بر طغیان کلمات مهربان و دعاهایی که دریافت کرده بود ، افتتاح کرد.

تربک گفت: “با تشکر از اینکه” باور کنید یا نکنید “صدها هزار نفری که توییت ، متن ، ایمیل ، کارت و نامه برای من آرزوی سلامتی کرده اند. “من یک پسر خوش شانس هستم.”

پیام غم و احترام شرکت کنندگان سابق ، افراد مشهور و عموم مردم به سرعت خبر از دست دادن وی را دنبال کرد.

“الکس در کارهایی که انجام داده فقط بهترین نبود. کن جنینگز ، قهرمان “Jeopardy!” در توییتر ، او همچنین مردی دوست داشتنی و کاملاً شایسته بود و من سپاسگزارم برای هر دقیقه ای که می توانم با او بگذرانم. “امروز به فکر خانواده و خطر او هستیم! خانواده _ که به نوعی میلیونها نفر از ما را شامل می شد. ”

“toیکی از امتیازات بزرگ زندگی من این بود که با این مرد شجاع وقت بگذرانم در حالی که او در جنگ زندگی خود می جنگید. جیمز هولزهاور ، ستاره دیگر “خطر” ، که در توییتر منتشر شده است ، هرگز در قلب ما جایگزین نخواهی شد ، الکس.

جان لجند در توئیتر خود نوشت: “او به عنوان یک بچه نابجا که در اوهایو بزرگ می شود ، با Jeopardy سرگرم شده است. من الکس تربک را از وقتی به یاد می آورم دوست داشتم و احترام می گذاشتم. چه حرفه ای نمادین است. ”

“خطر!” خودش را به عنوان “مسابقه شو مورد علاقه آمریکا” معرفی می کند و مردم را با قالبی منحصر به فرد که در آن به مسابقه دهندگان پاسخ داده می شد مجذوب خود می کرد و مجبور بودند سوالات مربوط به موضوعات مختلف از جمله فیلم ، سیاست ، تاریخ را ارائه دهند. و فرهنگ عامه.

آنها با گفتن “چیست …” یا “چه کسی است؟” پاسخ می دهند

تربک ، که میزبان آن در سال 1984 بود ، استاد قالب بود ، درگیر رقابت دوستانه با شرکت کنندگان در مسابقه ، از اینکه درست جواب می داد کاملاً خوشحال به نظر می رسید و در عین حال ، هر زمان که مردم بازی را به سرعت و بدون مزخرف پیش می بردند تلاش برای پاسخ.

اگر واقعاً این کار را نکرد ، هرگز وانمود نکرد که پاسخ ها را می داند و به کارشناسان نمایش موکول می کند تا تصمیم بگیرند که آیا یک پاسخ تا حدودی مبهم به اندازه کافی نزدیک شده است تا درست حساب شود.

او در مصاحبه ای در سال 2004 به مصاحبه کننده گفت: “من سعی می کنم خودم را خیلی جدی نگیرم.” “من نمی خواهم به عنوان یک الاغ پر افتخار بیایم و نشان دهم که وقتی این کار را نمی کنم همه چیز را می دانم.”

این نمایش طوفان فکری ژولان گریفین ، همسر کارآفرین مجری برنامه گفتگوی نشان می دهد ، مرو گریفین ، که گفت او روزی به او پیشنهاد کرد که یک نمایش بازی ایجاد کند که در آن به مردم جواب داده شود.

“Jeopardy!” در سال 1964 با بازی Art Fleming به عنوان Emcee در NBC شروع به کار کرد و بلافاصله مورد توجه قرار گرفت. این کار تا سال 1975 ادامه داشت ، سپس در اتحادیه با تربک احیا شد.

Trebek که مدت زیادی توسط موی سر و سبیل مرتب شناخته شده بود (اگرچه در سال 2001 بینندگان را با اصلاح سبیل خود ، “کاملاً از روی هوی و هوس”) مبهوت کرد ، Trebek بیش از حد صلاحیت این کار را داشت ، زیرا کار خود را در نمایش بازی آغاز کرد “رسیدن به بالا” در کشور زادگاهش.

او در سال 1973 به ایالات متحده نقل مکان کرد ، در “جادوگر شانس” ، “High Rollers” ، “128،000 $ سوال” و “Double جرات” ظاهر شد. حتی در زمان اجرای برنامه “خطر”! تربک در نمایش های دیگری کار کرد. در اوایل دهه 1990 ، او میزبان سه “خطر” ، “برای گفتن حقیقت” و “غلظت کلاسیک” بود.

“خطر”! او را مشهور کرد. او پنج جایزه Emmy را به عنوان میزبان خود برد ، از جمله یکی در ژوئن گذشته ، و در هر دو شهرت هالیوود و کانادا ستاره دریافت کرد. در سال 2012 ، این نمایش برنده جایزه معتبر Peabody شد.

او نمایش های روزمره “خطر” را با سرعت دیوانه وار ضبط کرد ، فقط در دو روز 10 قسمت (ارزش دو هفته) را ضبط کرد. پس از آنچه در سال 2007 به عنوان حمله قلبی خفیف توصیف شد ، وی فقط در عرض یک ماه به کار خود بازگشت.

وی در ژانویه 2018 ویدئویی را منتشر کرد و در آن اعلام کرد که تحت عمل جراحی لخته خون در مغز پس از سقوط وی قرار گرفته است. این نمایش در دوران نقاهت او متوقف شد.

هنوز مجبور نبود میزبان جایگزین تربك شود – فقط یك بار ، وقتی او و پات ساجاك مجری برنامه “Wheel of Fortune” شغل تلویزیون خود را به عنوان یك شوخی احمق آوریل عوض كردند.

در سال 2012 ، تربك اذعان كرد كه قصد بازنشستگي را دارد ، اما از دوستان خواسته شد كه در اين كار بمانند تا بتواند به 30 سال در اين نمايش برسد. او هنوز هم عاشق این کار بود ، او اعلام کرد: “چه چیزی دوست ندارد؟ شما از امنیت یک محیط آشنا ، یک قالب آشنا برخوردار هستید ، اما از هیجان سرنخ های جدید و شرکت کنندگان جدید در هر برنامه برخوردار هستید. شما نمی توانید آن را شکست دهید! ”

اگرچه بسیاری از بینندگان او را یکی از دلایل اصلی موفقیت در این برنامه می دانستند ، اما تربک خود اصرار داشت که فقط برای ادامه کار در آنجا حضور دارد.

وی در مصاحبه ای در سال 2012 گفت: “من به عنوان مجری” خطر “معرفی شده ام ، نه ستاره.” وی توضیح داد: “کار من فراهم آوردن جو و کمک به شرکت کنندگان است تا آنها بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.” “و اگر در انجام این کار موفق باشم ، من به عنوان یک پسر خوب درک می شوم و مخاطبان فکر می کنند که من کمی ستاره هستم.”

“اما اگر من سعی می کنم تا مرکز توجه را بدزدم! ستاره های “خطر”! او گفت: “مواد و شرکت کنندگان هستند.”

در مصاحبه ژانویه 2019 با آسوشیتدپرس ، تربک درباره تصمیم خود برای ادامه کار با “خطر” بحث کرد.

وی گفت: “به نظر نمی رسد که من بیش از حد کار کرده ام – ما 46 روز در سال نوار کاست می گذاریم.” اما او اذعان کرد که اگر روزی خود را از دست بدهد یا کار دیگر سرگرم کننده نباشد ، روزی بازنشسته خواهد شد ، و اضافه کرد: “و هنوز هم سرگرم کننده است.”

تربیک متولد 22 ژوئیه 1940 در سودبری ، انتاریو ، کانادا است ، وقتی پدر اوکراینی و مادر فرانسوی-کانادایی خود را به سختی در سن نوجوانی گذراند ، به مدرسه شبانه روزی فرستاده شد.

وی پس از اتمام دبیرستان ، تابستانی را در سینسیناتی گذراند تا با دختری دوست نزدیک شود و سپس برای تحصیل در دانشگاه به کانادا بازگشت. وی پس از دریافت مدرک فلسفه از دانشگاه اتاوا ، برای کار در رادیو تلویزیون کانادا رفت و کار خود را به عنوان گوینده ستاد آغاز کرد و سرانجام گزارشگر رادیو و تلویزیون شد.

وی در سال 1997 به تابعیت آمریکا درآمد. اولین ازدواج تربك با الین كالئی به طلاق انجامید. در سال 1990 ، او با ژان کوریوان ازدواج کرد و آنها صاحب دو فرزند به نامهای امیلی و متیو شدند. تربک با خانواده اش در بخش استودیوی شهر لس آنجلس ، نه چندان دور از هالیوود ، زندگی می کرد.

همسر تربک ، دو فرزندشان و دختر ناپدری اش ، نیکی زنده مانده اند.