الیزابت هولمز وارد زندان تگزاس شد تا محکومیت 11 ساله خود را به دلیل تقلب بدنام آزمایش خون آغاز کند.

برایان: الیزابت هلمز بنیانگذار Theranos وارد زندان تگزاس شد، جایی که می توانست 11 سال آینده را برای نظارت بر یک فریب آزمایش خون که به تمثیلی در مورد طمع و غرور در سیلیکون ولی تبدیل شد.
هولمز، 39 ساله، روز سه شنبه وارد یک اردوگاه زنان فدرال واقع در برایان، تگزاس شد – جایی که قاضی فدرال که هولمز را در ماه نوامبر محکوم کرد، توصیه کرد که او زندانی شود. حداقل امکانات امنیتی در حدود 95 مایل (150 کیلومتر) شمال غربی هوستون است، جایی که هولمز در آرزوی تبدیل شدن به یک رویاپرداز فناوری در امتداد خطوط استیو جابز، بنیانگذار اپل، بزرگ شد.
هولمز در آغاز دوران محکومیت خود، دو فرزند خردسال از خود به جای می گذارد – پسری که در ژوئیه 2021 چند هفته قبل از شروع محاکمه اش به دنیا آمد و یک دختر 3 ماهه که پس از اینکه هیئت منصفه او را به چهار فقره کلاهبرداری محکوم کرد، حامله شد. و توطئه در ژانویه 2022.
هولمز تا روز سه شنبه با قید وثیقه آزاد بود و اخیراً در منطقه سن دیگو با پدر بچه ها، ویلیام “بیلی” ایوانز زندگی می کرد. این زوج در سال 2017 و در همان زمانی با هم آشنا شدند که هولمز به دلیل سقوط Theranos، استارت‌آپی که او پس از ترک دانشگاه استنفورد در 19 سالگی تأسیس کرد، تحت تحقیق بود.
در حالی که هولمز در حال ساخت ترانوس بود، به رامش، “سانی” بالوانی نزدیک شد، که شریک عاشقانه او و همچنین سرمایه گذار و همکار اجرایی در شرکت پالو آلتو، کالیفرنیا، شد.
هلمز و بالوانی با هم قول دادند ترانوس می تواند مراقبت های بهداشتی را با فناوری ای متحول کند که می تواند به سرعت بیماری ها و سایر مشکلات را با چند قطره خون گرفته شده با نیش انگشت اسکن کند.
هیاهوی تبلیغاتی پیرامون این پیشرفت ظاهری به ترانوس کمک کرد تا نزدیک به 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران شیفته جمع آوری کند، هیئت مدیره بانفوذی شامل جورج شولتز، هنری کیسینجر و جیمز متیس اعضای سابق کابینه ریاست جمهوری تشکیل دهد و هولمز را با ثروتی به ارزش 4.5 دلار به دره سیلیکون تبدیل کند. میلیارد روی کاغذ در سال 2014
اما همه چیز پس از افشای نقص‌های خطرناک جدی در فناوری ترانوس در یک سری مقالات انفجاری در وال استریت ژورنال که هلمز و بالوانی سعی در خنثی کردن آن داشتند، منفجر شد. هولمز و بالوانی که در زمان مدیریت Theranos مخفیانه با هم زندگی می کردند، پس از افشاگری های مجله و سقوط شرکت، از هم جدا شدند. در سال 2018، وزارت دادگستری ایالات متحده هر دو را به یک سری از جنایات یقه سفید در پرونده ای متهم کرد که هدف آن متوقف کردن رویه سیلیکون ولی در فروش بیش از حد توانایی های یک فناوری هنوز در حال توسعه بود – تکنیکی که به عنوان “تقلبی” شناخته شد. تا زمانی که موفقش کنی.»
هولمز اشتباهات خود را در ترانوس اعتراف کرد، اما در طول هفت روز اغلب جذاب شهادت در جایگاه شاهد در جریان محاکمه خود، ارتکاب جنایت را با قاطعیت انکار کرد. در یک نقطه، او به هیئت منصفه گفت که مورد آزار جنسی و عاطفی بالوانی قرار گرفته است، در حالی که او او را به گونه‌ای کنترل می‌کند که به گفته او افکارش را تیره کرده است. وکیل بالوانی قاطعانه اتهامات هولمز را رد کرد که یکی از دلایل اصلی محاکمه جداگانه آنها بود.
بالوانی، 57 ساله، در دادگاهی که دو ماه پس از پایان هولمز آغاز شد، به 12 فقره جرم کلاهبرداری و توطئه محکوم شد. او در حال حاضر در حال گذراندن حدود 13 سال حبس در یکی از زندان های کالیفرنیای جنوبی است.
هولمز با حفظ رفتار ناعادلانه با او در طول محاکمه، تلاش کرد تا زمانی که محکومیت خود را تجدید نظر می کند، آزاد بماند. اما این پیشنهاد توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، ادوارد داویلا، که ریاست محاکمه او را بر عهده داشت، و دادگاه استیناف ناحیه نهم رد شد و راه دیگری برای او باقی نگذاشت، مگر راهی که او را نزدیک به 20 سال پس از تأسیس Theranos به زندان خواهد برد. .
وکلای مدافع هلمز بلافاصله پس از تماس با آسوشیتدپرس برای بیانیه در روز سه شنبه، پاسخی ندادند.
FPC Bryan، یک اردوگاه زندان با حداقل امنیتی واقع در حدود 95 مایلی شمال غربی هیوستون، شامل حدود 37 هکتار زمین و خانه حدود 650 زن است – از جمله جنیفر شاه، ستاره «خانه‌دارهای واقعی سالت لیک سیتی»، که اوایل امسال به 6 زندان محکوم شد. 1/2 سال زندان برای کلاهبرداری از هزاران نفر در یک کلاهبرداری بازاریابی تلفنی طولانی مدت.
بیشتر اردوگاه‌های زندان فدرال حتی حصار ندارند و آن‌هایی را در خود جای می‌دهند که اداره زندان‌ها آن را کمترین خطر امنیتی می‌داند. اردوگاه های زندان نیز اغلب دارای حداقل کارکنان هستند و بسیاری از افرادی که در آنجا زندانی هستند در مشاغل زندان کار می کنند.
طبق کتابچه راهنمای زندانیان FPC Bryan در سال 2016، افرادی که در مرکز تگزاس واجد شرایط کار هستند، می توانند بین 12 سنت تا 1.15 دلار در ساعت در تکالیف شغلی خود درآمد کسب کنند، که شامل نقش های خدمات غذایی و استخدام در کارخانه است که توسط صنایع زندان فدرال اداره می شود.
اردوگاه‌های زندان فدرال در ابتدا با امنیت پایین طراحی شده بودند تا عملیات را آسان‌تر کنند و به زندانیانی که وظیفه انجام کارهایی مانند محوطه‌سازی و نگهداری در زندان را دارند، اجازه می‌دادند تا از ورود و خروج مکرر زندان اصلی خودداری کنند. اما امنیت ضعیف دروازه ای را برای کالاهای قاچاق مانند مواد مخدر، تلفن همراه و سلاح باز کرد. محدودیت امنیتی همچنین منجر به فرار تعدادی از اردوگاه های زندان شده است.
در ماه نوامبر، مردی که در یکی دیگر از اردوگاه های زندان فدرال در آریزونا زندانی بود، یک اسلحه قاچاق را در یک منطقه ملاقات بیرون کشید و سعی کرد به سر همسرش شلیک کند. اسلحه گیر کرد و کسی آسیب ندید. اما این حادثه نقص های امنیتی عمده را در این مرکز آشکار کرد و مدیر آژانس دستور داد تا امنیت در تمام اردوگاه های زندان فدرال در سراسر ایالات متحده بررسی شود.