انتخابات ایالات متحده 2020: دونالد ترامپ یا جو بایدن؟ امروز آمریکایی ها تصمیم بگیرند

واشنگتن: پس از ماه ها تبلیغات فشار قوی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، روز منتظر انتظار انتخابات اینجاست. آمریکایی ها امروز حکم نهایی خود را صادر می کنند ، یا به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، 4 سال دیگر فرصت می دهند یا به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق دمکرات اعطا می کنند.
این انتخابات که در سایه همه گیر COVID-19 برگزار می شود ، بر خلاف نظرسنجی های قبلی در ایالات متحده نیست. نظرسنجی ها به عنوان حکمی در مورد نحوه برخورد همه گیر ویروس کرونا از سوی ترامپ در نظر گرفته شده است که منجر به کشته شدن بیش از 2.3 نفر در آمریکا شده است.
بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث شده است که نزدیک به صد میلیون رأی دهنده زودتر رأی دهند – چه از طریق پست و چه از طریق مراجعه حضوری – و منتظر روز انتخابات نمانند. بیش از 94 میلیون آمریکایی قبلاً تا روز دوشنبه رای خود را به صندوق انداخته بودند که رکورد رای گیری زودهنگام است
برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ، یا ترامپ یا بایدن باید بیش از 50 درصد آرا college کالج های انتخاباتی را کسب کنند که در مجموع 538 رای است. بنابراین ، هر نامزد باید حداقل 270 رأی انتخاباتی را بدست آورد تا ریاست جمهوری را از بین ببرد.
جو بایدن در حال نزدیک شدن به دونالد ترامپ در نظرسنجی های ملی با نزدیک شدن ایالات متحده به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. در صورت انتخاب ، وی در مراسم تحلیف خود ، در سن 78 سالگی ، مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. ترامپ که هم اکنون 74 سال دارد ، همچنین در صورت پیروزی در دوره دوم ، پیرترین رئیس جمهور خواهد بود.
اما پیشتازی در نظرسنجی ها ، پیروزی را تضمین نمی کند. هیلاری کلینتون تقریباً در کل مبارزات انتخاباتی سال 2016 در نظرسنجی ها برتری آشکاری نسبت به ترامپ داشت. او در نهایت در کالج انتخاباتی شکست خورد.
در حالی که زمان باز و بسته شدن مراکز رأی دهی در ایالت ها و شهرهای مختلف متفاوت است ، بیشتر نظر سنجی ها از ساعت 6 صبح (4:30 بعد از ظهر) در 3 نوامبر آغاز می شود.
طبق گفته نیویورک تایمز ، زمان بسته شدن مراکز رای دهی در کنتاکی و ایندیانا 6 بعد از ظهر (4:30 صبح IST) خواهد بود ، رای گیری در فلوریدا ساعت 7 بعدازظهر (5:30 صبح IST) بسته می شود ، پنسیلوانیا و میشیگان بسته می شوند رای گیری آنها در ساعت 8 عصر (6:30 صبح IST) و سرانجام ، رای گیری در ویسکانسین و آریزونا ساعت 9 شب (7:30 صبح IST) بسته خواهد شد.
هر ایالت در ایالات متحده گواهی نتایج آرا را از 10 نوامبر آغاز می کند ، که ممکن است به تأخیر بیفتد. هر ایالت ، به جز کالیفرنیا ، باید مراحل صدور گواهینامه را تا 8 دسامبر به پایان برساند.
بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، با همكار نامزد خود كامالا هریس قول داده است كه “روح آمریكا را احیا كند” كه تحت حاكمیت رئیس جمهور ترامپ مورد ضرب و شتم و تقسیم قرار گرفته است. وی گفت ، انتخابات چیزی کمتر از “نبرد برای روح کشور” نیست.
رئیس جمهور ترامپ در تلاش خود برای انتخاب مجدد انتخابات ، مدیریت اقتصادی خود را متمرکز کرده است ، وعده واکسن سریع ویروس کرونا را داده است و سخنان سختگیرانه ای در مورد مهاجرت و ناآرامی های اجتماعی به کار گرفته است.
بایدن با ارائه پیام اختتامیه خود در آخرین روز مبارزات انتخاباتی ، پیام انتخاباتی خود را تکرار کرد که انتخابات “نبردی برای روح ملت” است.
وی در یک تظاهرات رانندگی در کلیولند ، اوهایو گفت: “شخصیت آمریکا به معنای واقعی کلمه در رای گیری است.” “وقت آن است که دموکراسی خود را پس بگیریم.”
ترامپ در آخرین توقف مبارزات انتخاباتی خود ، تلاش کرده است تا واکنش آینده حریف خود به بیماری ویروس کرونا را به عنوان قفل انسداد که زندگی اقتصادی و اجتماعی را خفه می کند ، نشان دهد.
وی در یک راهپیمایی در آیووا گفت: “طرح بایدن ، آمریکا را به کشوری تبدیل خواهد کرد که شما را در حصر خود قرار می دهد ، در حالی که اجازه می دهید شورش گران چپ افراطی برای غارت و سوزاندن آزادانه پرسه بزنند.”