اندونزی علی رغم هشدارهای ویروس ، نظرسنجی در سطح کشور برگزار می کند

جاکارتا: اندونزی روز چهارشنبه انتخابات سراسری منطقه ای را برگزار کرد که بیش از 100 میلیون رأی دهنده انتظار داشتند رأی دهند ، علی رغم هشدارهای این نظرسنجی ، بحران Covid-19 کشور را بدتر می کند.
مجمع الجزایر نزدیک به 270 میلیون نفر – سومین کشور بزرگ دموکراسی در جهان و چهارمین کشور پرجمعیت – رای گیری را که در ابتدا در ماه سپتامبر تعیین شده بود به تأخیر انداخت ، زیرا در تلاش برای مهار نرخ افزایش عفونت بود.
اما نظرسنجی ها مجدداً برنامه ریزی شد ، حتی اگر منتقدان نسبت به خطرات موجود در میان نقض گسترده پروتکل های ویروس ، از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی ، هشدار دادند.
سیتی زوهرو ، تحلیلگر سیاسی در انستیتوی علوم اندونزی ، گفت: “من می ترسم افراد بیشتری آلوده شده و بمیرند”.
صدها فرد امیدوار برای 270 پست از جمله فرمانداران منطقه ای ، بخشداران و شهرداران از جمله رئیس جمهور رقابت می کنند. جوکو ویدودوپسر بزرگتر.
انتظار می رفت که رأی گیری حوالی ظهر به وقت محلی (0500 به وقت گرینویچ) به پایان برسد.
بیش از 100 میلیون اندونزیایی برای رای دادن در این نظرسنجی ثبت نام شده اند که تقریباً 2.7 میلیون کارگر انتخابات کار می کنند ، برخی از آنها وظیفه داشتند صندوق های رأی را برای بیماران Covid در بیمارستان بستری کنند.
گفته می شود که حداقل پنج نامزد انتخابات تاکنون جان خود را از دست داده اند و بیش از 1000 کارمند آژانس انتخابات قبل از روز رأی گیری آلوده شده اند.
بیش از 580،000 اندونزیایی تایید شده اند که به این بیماری مبتلا شده اند در حالی که تعداد کشته شدگان 18000 نفر است.
اعتقاد بر این است که مقیاس واقعی بحران بسیار بزرگتر است ، زیرا نرخ آزمایش نسبتاً پایین است.
هرماوان ساپوترا در انجمن متخصصان بهداشت عمومی اندونزی هشدار داد ، ممکن است عفونت ها پس از روز نظرسنجی به بیش از یک میلیون نفر برسد.
وی گفت: “نگران کننده ترین مسئله این است که فقط افراد سالم و جوان رأی نمی دهند بلکه افراد مسن ، زنان باردار و افراد بیمار نیز هستند – همه آنها در معرض خطر بالایی هستند.”
“اطلاعیه های خدمات عمومی و پروتکل های بهداشتی کافی نیست. بهداشت با تقاضای سیاسی روبرو می شود و این بسیار نگران کننده است. ارزش آن را ندارد.”
به گفته تحلیلگران ، در اواسط همه گیری ، رای دهندگان شانس کمی برای تعامل با نامزدها یا درک سیستم عامل آنها داشته اند ، و ضربه ای به دموکراسی که از خاکستر دیکتاتوری سوهارتو برخاسته بود ، وارد کردند.
تیتی انگگرینی ، تحلیلگر انجمن انتخابات و دموکراسی گفت: “کیفیت مبارزات انتخاباتی به دلیل تعامل محدود بین رای دهندگان و نامزدها کاهش یافته است.”
“برگزاری انتخابات منطقه ای در هنگام شیوع همه گیر بسیار خطرناک است و هزینه زیادی را صرف می کند. این بسیار هدر است.”
پسر جیدران راکابومینگ راکا ، پسر ویدودو ، 33 ساله ، نامزد شهرداری سولو در است جاوا مرکزی، جایی که پدرش ، فروشنده اسباب اثاثیه معروف به جوکووی ، در سیاست آغاز شد.
داماد جوکووی نیز در حال رقابت برای تصدی پست است و این س questionsال را برانگیخته است که آیا رهبر اندونزی بیش از یک سال از دوره دوم و نهایی خود برای ایجاد یک سلسله سیاسی تلاش می کند؟
معاون رئیس جمهور دختر معروف امین و وزیر دفاع پرابوو سوبینانتوخواهرزاده نیز برای سمت های منتخب کاندید می شود.
در همین حال ، احزاب اسلامگرا به دنبال دستیابی به موفقیت های بزرگ در بزرگترین ملت با اکثریت مسلمان جهان که موجی از افزایش محافظه کاری مذهبی را در پیش گرفته اند ، هستند.