انواع درن جراحی سدان

انواع درن جراحی
درناژ جراحی خود به دو دسته تقسیم می شود: درناژ باز و درناژ بسته. در انواع درن جراحی باز انتهای لوله پلاستیکی که از بدنه خارج می شود در کیسه استروما یا بانداژ ساده قرار می گیرد. این نوع درناژ جراحی خطر عفونت را افزایش می دهد. چون وقتی مایعات می توانند از این لوله خارج شوند، باکتری ها نیز می توانند وارد لوله شوند!

نوع دیگر زهکشی، زهکشی بسته است. در این نوع، انتهای بیرونی انواع درن جراحی لوله در کیسه یا بطری در نظر گرفته شده برای زهکشی قرار می گیرد. با این نوع، خطر عفونت به طور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا هیچ باکتری در محفظه بسته انتهای لوله وجود ندارد که بخواهد وارد بدن شما شود. حال که با دو دسته مختلف درناژ جراحی آشنا شدیم، باید بدانید که این دسته ها به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می شوند.

زهکشی فعال جراحی: این نوع تحت خلاء انجام می شود. با تشخیص جراح می توان ساکشن را با فشار کم یا زیاد انجام داد. از معایب این نوع می توان به احتمال آسیب به بافت های بدن و خشک شدن انواع درن جراحی زخم اشاره کرد. البته زهکشی جراحی فعال مزایایی مانند پیشگیری بسیار موثر از رشد باکتری ها نیز دارد.
زهکشی غیرفعال جراحی: این نوع همانطور که از نامش پیداست بدون ساکشن انجام می شود. تنها چیزی که باعث نشت مایعات می شود نیروی جاذبه است. از معایب این نوع می توان به وابستگی زهکشی به موقعیت بدنه و گرفتگی راحت تر لوله زهکشی اشاره کرد.
مراقبت از زهکشی
زهکش ها معمولاً پس از کاهش تخلیه برداشته می شوند و با نخ جایگزین می شوند یا خیلی ساده روی آن قرار می گیرند. در این مورد نیز مانند هر بخیه یا باند دیگری باید انواع درن جراحی مراقبت های لازم را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. با این حال، در برخی موارد، ترشحات در طول دوره نقاهت بیمارستان کاهش نمی‌یابد، و باعث می‌شود که پزشک از بیمار بخواهد با تخلیه به خانه بازگردد. در این صورت باید نکاتی را در نظر داشت.

زهکشی ها مانع از دوش گرفتن شما نمی شوند. انواع درن جراحی می توانید با احتیاط حمام کنید.
سعی کنید آبکش را به برخی از لباس هایتان بچسبانید تا پوست کشیده نشود یا آبکش کنده نشود!
دفع را هر روز بررسی کنید. و اگر ترشح زیاد شد با پزشک خود تماس بگیرید.
همیشه سعی کنید کیسه باتری را در جایی نگه دارید که انتهای تخلیه در زیر محل جراحی باشد تا ترشحات به خوبی تخلیه شود.
پس از برداشتن زهکشی، باید تمام روز را با پانسمان بگذرانید. زخم به جا مانده از درن معمولا در همان روز بسته می شود.
رنگ خروجی زهکشی معمولاً زرد روشن است!
امیدواریم این مقاله در افزایش دانش شما در مورد درناژ جراحی موثر بوده باشد. انواع درن جراحی اگر تجربه ای در استفاده از زهکشی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.