انواع لوله و اتصالات در تاسیسات

لوله گالوانیزه آهنی نیز از آهن سفید نورد شده تولید میشود و رنگ تیره و خاکستری دارد و در دو وزن سبک و متوسط تولید میشود. این لولهها معمولا از ورق سیاه و در ضخامت 4 تا 6 میلیمتر تولید میشود. این لولهها معمولا درزدار بوده و در دو نوع گالوانیزه و فولادی در بازار آهن موجود میباشد. اجرای صحیح لوله کشی یکی از موضوعات بسیار مهم در ساختمان سازی است که در صورت عدم رعایت آن ممکن است آب نشتی پیدا کرده و خسارات جبران ناپذیری به ساختمان وارد شود. لوله بدون درز (مانیسمان) همانطور که از نامش پیداست، لولهای است که هیچگونه درز یا لوله بدون درز ساوه جوشی ندارد.

با تشکر از اینکه سایت رسمی اتصالات جوشی آریا جام را واردات لوله بدون درز انتخاب کردهاید. سایت تاسیسات سرویس آماده عقد قرارداد دائمی با انواع شرکتها و کارخانجات و هتل ها و رستوران و مجتمع های ادرای و مسکونی در استان تهران و البرز می باشد. لوله اسپیرال، لولههای فولادی نوردگرم و یا مارپیچ هستند؛ در فرآیند اسپیرال، نوار فولادی را به صورت مارپیچ شکل داده سپس با عملیات جوشکاری، درز را به هم جوش میدهند؛ این لوله در دستهی لوله درزدار قرار میگیرد.

با استفاده از جوشکاری به روش SAW یا جوشکاری با فلز پرکننده، میتوان لولههای درزدار با درز مستقیم(Straight Seam) یا مارپیچ(Spiral) ساخت. برای افزایش مقاومت این نوع لولهها در برابر خوردگی و پوسیدگی، از روش اندود کردن(گالوانیزه) با روی استفاده میکنند. از این لوله در مواردی مانند: سیستم اطفاء حریق، موتورخانه، سکوهای نفت و گاز، پتروشیمیها، پالایشگاهها، صنایع دارویی، صنایع رنگ، صنایع پلی اکریل و … لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود . امروزه با ورود لولههای پی وی سی (PVC) و ای بی اس (ABS) به بازار، کارایی لولههای چدنی در ساختمانسازی محدود شده می باشند.

این محصول در دو نوع سبک و سنگین و با سایز، وزن،جنس و … جنس این لوله ها از چدن ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ ، شکل و طول لوله ،نوع اتصالات آنها با هم متفاوت هستندو اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده می شوند .