انگلیس 2 میلیون دوز بیشتر از واکسن Covid-19 Moderna را تأمین می کند

دولت انگلیس دو میلیون دوز از واکسن Covid-19 Moderna Inc را تأمین کرده است که از اوایل بهار در اروپا در دسترس خواهد بود ، دولت روز یکشنبه گفت علاوه بر 5 میلیون دوزی که از شرکت آمریکایی دو هفته پیش تأمین کرده است.
معامله جدید یک روز پس از آن انجام شد که نخست وزیر بوریس جانسون از ندیم زاهاوی ، وزیر تجارت خردسال ، به عنوان وزیر مسئول استقرار واکسن های Covid-19 نام برد.
اکنون انگلیس به دوز کافی نامزد واکسن Moderna برای حدود 3.5 میلیون نفر دسترسی دارد. بر اساس بیانیه دولت ، به طور کلی ، از هفت سازنده به 357 میلیون دوز واکسن دسترسی دارد.
وزیر بهداشت مت هانکوک در بیانیه گفت: “با داشتن طیف گسترده ای از نامزدهای واکسن در نمونه کارها ، ما آماده هستیم که در صورت دریافت تأییدیه از تنظیم کننده داروهای ما ، واکسن را اعزام کنیم.”
واکسن آزمایشی Moderna بر اساس داده های میان دوره ای از آزمایش مرحله آخر 94.5٪ در جلوگیری از Covid-19 موثر است.
اگر واکسن مطابق با استاندارد آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی باشد ، تحویل به انگلیس می تواند از اوایل بهار آغاز شود.
انگلیس همچنین 40 میلیون دوز واکسن را که توسط BioNTech SE آلمان و Pfizer Inc از ایالات متحده تهیه شده است ، سفارش داده است که 95٪ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جدید موثر است.
فایننشال تایمز روز شنبه گفت ، تنظیم کننده انگلیس قرار است واکسن BioNTech-Pfizer را در این هفته تصویب کند و تحویل ظرف چند ساعت پس از مجوز آغاز می شود.
انگلیس همچنین 100 میلیون دوز واکسن تولید شده توسط AstraZeneca PLC و دانشگاه آکسفورد را تأمین کرده و هدف قرار دادن آن برای شروع قبل از کریسمس را هدف قرار داده است.