اورگان طرحی را برای جلوگیری از خشونت مربوط به نظرسنجی در پورتلند تمدید کرد

پورتلند: همانطور که شمارش آرا of انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هنوز در جریان بود ، کیت براون ، فرماندار اورگان ، دستورالعمل اجرایی ایجاد ساختار مشترک فرماندهی حادثه را برای حفظ صلح ، محافظت از آزادی بیان و جلوگیری از خشونت های مربوط به نظرسنجی در شهر پورتلند تمدید کرد. اوایل امسال شاهد تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی بود.
خبرگزاری شین هوا به نقل از اعلامیه رسمی اعلام کرد که این دستور که قرار بود ساعت 5 عصر چهارشنبه منقضی شود ، تا ساعت 5 عصر جمعه تمدید شد ، مگر اینکه زودتر لغو یا تمدید شود.
براون همچنین گارد ملی اورگان را راهنمایی کرده است تا در صورت نیاز به پشتیبانی نیروهای انتظامی ، اعضای خود را که در زمینه کنترل جمعیت آموزش دیده اند ، در حالت آماده باش قرار دهد.
به نقل از براون در بیانیه صادر شده در روز چهارشنبه ، “در سراسر ایالات متحده ، مقامات انتخابات سخت تلاش می کنند تا همه آرا را محاسبه کنند و ممکن است چند روز طول بکشد تا ما از نتایج این انتخابات مطلع شویم.”
“اعتماد به روند و سیستمی که اطمینان از انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور طی دهه ها ، حتی در شرایط بحرانی بزرگ ، مهم است.
وی افزود: “همه مردم اورگن حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز را دارند. اما خشونت سیاسی ، ارعاب و تخریب اموال قابل تحمل نیست.”
طبق مجموع آسوشیتدپرس (AP) ، جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، در حال حاضر 57.5 درصد در اورگان پیشرو بود ، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور 40.2 درصد عقب بود.
از زمان قتل پلیس جورج فلوید ، آمریکایی آفریقایی تبار در مینیاپولیس در 25 مه ، که باعث موجی از خشم ملی و بین المللی شد ، پورتلند به نقطه ای برای تظاهرات علیه خشونت و نژادپرستی پلیس تبدیل شده بود.