اوکراینی: روسیه می گوید حمله اوکراین به مرز را دفع می کند | اخبار هند

مسکو: مسکو روز پنجشنبه اعلام کرد که این اقدام را خنثی کرده است اوکراینی تلاش برای نفوذ به مرز جنوب غربی آن در هنگام کوبیدن کیف با موشک، سه نفر از جمله یک کودک کشته شدند.
پایتخت اوکراین در طول ماه گذشته تقریباً هر شب با حملات هوایی روبرو شد.
در حالی که کیف پدافند هوایی خود را در برابر رگبار جدید موشک های روسیه مستقر کرده است، مسکو اعلام کرد که تلاش سربازان اوکراینی برای حمله به جنوب غربی آن را به عقب انداخته است. بلگورود منطقه در حدود ساعت 3:00 صبح (0000 GMT).
وزارت دفاع روسیه شامگاه گذشته با گزارش دست کم سه تلاش برای عبور از گذرگاه گفت: «به طور کلی، در این حمله 70 شبه نظامی، پنج تانک، چهار خودروی زرهی، هفت کامیون وانت و یک کامیون کاماز شرکت داشتند.
این سازمان اعلام کرد که برای دفع این حملات از نیروی هوایی و توپخانه استفاده کرده و بیش از 50 جنگنده اوکراینی را کشته است.
منطقه بلگورود که هفته گذشته شاهد تهاجم مسلحانه بی سابقه دو روزه بود، در روزهای اخیر زیر آتش شدید قرار گرفته است.
فرماندار منطقه ویاچسلاو گلادکوف گفت 12 نفر در 24 ساعت گذشته در منطقه شبکینو زخمی شده اند که ساکنان آن به مراکز آوارگان در شهر بلگورود سرازیر شده اند.
والنتین دمیدوف، شهردار بلگورود، گفت: “خانواده های زیادی از جمله نوزادان و افراد معلول وجود دارند. ما سعی خواهیم کرد تا حد امکان از آنها مراقبت کنیم.”
دمیدوف گفت که بر اثر سقوط یک پهپاد در نزدیکی پمپ بنزین، دو نفر در شهر زخمی شدند.
دیمیتری سخنگوی کرملین پسکوف رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که به طور مداوم از وضعیت مطلع شده است.
وی افزود: اکنون سوال اصلی ارائه کمک به مردم و حمایت از اسکان مجدد برای کسانی است که به آن نیاز دارند.
پسکوف همچنین سکوت جامعه بین المللی در قبال این اعتصابات را محکوم کرد.
پسکوف گفت، علیرغم هر فرصتی برای دیدن فیلم‌هایی که اعتصابات در ساختمان‌های مسکونی، زیرساخت‌های اجتماعی را توصیف می‌کنند… حتی یک کلمه هم در انتقاد از کیف وجود ندارد.
روسیه شاهد حملات مکرر در خاک خود بوده است، با حمله هواپیمای بدون سرنشین در مسکو در هفته گذشته.
پس از استفاده از حداقل هشت پهپاد در آن حمله، وزارت خارجه روسیه غرب را متهم کرد که “رهبری اوکراین را به سمت اقدامات بی پروا سوق می دهد”.
اوکراین «دست داشتن مستقیم» را رد کرده است.
فرماندار منطقه بامداد جمعه گفت پدافند هوایی روسیه به طور جداگانه چندین پهپاد اوکراینی را در نزدیکی شهر کورسک سرنگون کرد.
رومن استاروویت در تلگرام گفت: ما از ساکنان کورسک می خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند، این شهر تحت حفاظت قابل اعتماد ارتش ما است.
منطقه وسیع‌تر کورسک، که مانند بلگورود با اوکراین هم مرز است، از زمان شروع درگیری، مرتباً توسط نیروهای کیف بمباران می‌شود.
آخرین حمله مسکو به کیف درست قبل از ساعت 3:00 بامداد به وقت محلی، زمانی که موشک هایی از منطقه بریانسک روسیه شلیک شد، آغاز شد.
نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که تمام 10 موشک را رهگیری و منهدم کرده است.
سه نفر از جمله یک کودک نه ساله در منطقه دسنیانسکی در شمال شرق کیف بر اثر ریزش قطعات موشک کشته شدند. 16 نفر دیگر زخمی شدند.
شوهر یکی از قربانیان یاروسلاو ریابچوک، گفت پناهگاهی که آنها به طور معمول در برابر حملات روسیه در آن پنهان می شدند، روز پنجشنبه بسته شد و او به دنبال کمک دوید.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: “وقتی برگشتم خون زیادی بود، بچه ها و زنان آنجا دراز کشیده بودند. صدای جیغ و گرد و خاک بلند شد.”
او گفت: “دیگر هیچ چیز مهم نیست” و افزود که فرزندانش “بدون مادر مانده اند”.
ویتالی کلیچکو، شهردار کیف تایید کرد که سه نفر بر اثر سقوط یک قطعه موشک در نزدیکی یک درمانگاه در حالی که پس از هشدار حمله هوایی در حال فرار بودند کشته شدند.
ایگور کلیمنکو، وزیر کشور، گفت: “پناهگاه بسته در زمان جنگ فقط بی تفاوتی نیست، بلکه یک جنایت است.”
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در مولداوی گفت که مردم در قبال پناهگاه بسته «مسئول شناخته خواهند شد».
مسکو می گوید که تنها تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می دهد.
در همین حال، دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اشاره به “شبح تورم مواد غذایی” نسبت به کاهش صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه ابراز نگرانی کرد.
توافق مهمی که به غلات اجازه می داد به بازار جهانی برسد، دوباره در ماه مه تمدید شد اما تنها برای دو ماه.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، گفت: «ما نگران کندی مداوم اجرای طرح دریای سیاه هستیم.
در ماه مه، 33 کشتی بنادر اوکراین را ترک کردند که نیمی از این تعداد در مقایسه با آوریل است.
او بخشی از کاهش سرعت را به خواسته های روسیه برای آزادسازی صادرات اجزای کود خود علیرغم تحریم های شدید مرتبط دانست.