اکثر رای دهندگان معتقدند انتخابات ایالات متحده عادلانه بوده است ، دونالد ترامپ باید شکست را بپذیرد: نظرسنجی

واشنگتن: بر اساس یک نظرسنجی ، “اکثریت قاطع” رای دهندگان گفتند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که اخیراً به نتیجه رسیده است عادلانه بوده و رئیس جمهور دونالد ترامپ باید شکست خود را به جو بایدن رئیس جمهور منتخب بپذیرد.
با استناد به آخرین نظرسنجی Harvard CAPS-Harris ، تپه گزارش داد كه از هر سه رای دهنده تقریباً دو نفر معتقدند كه بایدن در انتخابات پیروز شد و 58 درصد از رای دهندگان گفتند كه زمان پذیرفتن شکست برای ترامپ فرا رسیده است.
نظرسنجی از 2،205 رأی دهنده ثبت شده بین 17 تا 19 نوامبر توسط مرکز مطالعات سیاسی آمریکا (CAPS) در دانشگاه هاروارد و نظرسنجی هریس انجام شده است.
مارک پن ، مدیر هاروارد CAPS-Harris گفت: “رای دهندگان بایدن را به عنوان برنده روشن و منصفانه یک مسابقه نزدیک که با عملکرد ضعیف ترامپ در مورد ویروس تعیین شد ، می دانند.”
وی افزود این دلیل از دست دادن وی است و رای دهندگان انتظار دارند كه ویروس اولویت اول دولت بایدن باشد.
با این حال ، بسیاری از جمهوری خواهان معتقدند که انتخابات عادلانه نبوده است. دو سوم رای دهندگان جمهوری خواه می گویند که انتخابات عادلانه نبوده و ترامپ پیروز شد ، در حالی که 70 درصد اظهار داشتند که وی نباید شکست را پذیرفت.
این نظرسنجی همچنین گزارش داد که 61 درصد از رای دهندگان گفته اند که سیستم رای گیری از طریق پست منصفانه بوده و 57 درصد از رای دهندگان گفته اند که هیچ تقلبی سیستماتیک صورت نگرفته است ، با این حال ، 72 درصد جمهوری خواهان معتقدند که تقلب در انتخابات صورت گرفته است.
حدود 44 درصد رای دهندگان از طریق پست رای دادند ، در حالی که 29 درصد گفتند که قبل از روز انتخابات حضوری رأی داده اند و 27 درصد دیگر گفته اند که در روز انتخابات حضوری رأی داده اند.
همه گیری COVID-19 مهمترین مسئله برای 29 درصد از رای دهندگان بود ، در حالی که اقتصاد برای 26 درصد و برای 14 درصد مسئله مربوط به شخصیت شخصی بود.
با توجه به رای گیری از طریق نامه الکترونیکی در انتخابات آینده ، مردم تقسیم شده اند زیرا 36 درصد گفتند که آنها باید به رای گیری رایانه ای به استثنا برگردند ، در حالی که 35 درصد گفتند که باید گسترده باشد اما با بررسی بیشتر و 29 درصد گفت که انتخابات باید دقیقاً مانند سال 2020 برگزار شود.
این نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت ترامپ در میان ضرر و تلاش وی برای “تضعیف ایمان به انتخابات” افزایش یافته است. این نظرسنجی نشان داد که رتبه تأیید شغل ترامپ به 51 درصد مثبت می رسد ، در حالی که در نظرسنجی قبلی منفی 46-54 بود.
طبق این نظرسنجی ، حدود 61 درصد رای دهندگان اظهار داشتند که از نتیجه انتخابات راضی هستند.
بعد از آنکه بایدن از ایالت پنسیلوانیا پیروز شد تا وی را از 270 رأی لازم در کالج انتخاباتی برباید ، توسط رسانه های مختلف در ایالات متحده به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی می شود.
ترامپ بیش از 30 پرونده قضایی برای متوقف کردن صدور گواهینامه رأی تشکیل داده است ، همانطور که گزارش شده اسپوتنیک.