ایالات متحده تحت 4 سال رهبری غیرمتعارف: مشخصات ترامپ

دلی نو رسوائی ها
دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور فعلی ایالات متحده است. ترامپ در سال 2015 با شعار “آمریکا را بزرگ بساز” تبلیغات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد. او هیلاری کلینتون را شکست داد و رئیس جمهور شد ، بدون اینکه قبلاً هرگز سمت سیاسی داشته باشد.
وی از 20 ژانویه 2017 دفتر خود را به دست گرفت و در همان روز برای کاندیداتوری مجدداً نامزد شد. وی در 17 مارس 2020 از آستانه نماینده لازم برای کسب نامزدی جمهوری خواهان – 1،276 نماینده عبور کرد. وی به طور رسمی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در 24 آگوست 2020 معرفی شد.
به گزارش وب سایت کاخ سفید ، دونالد ترامپ در سال 1946 در شهر نیویورک متولد شد. وی در دانشگاه فوردهام و دانشکده مالی و بازرگانی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد. پس از آن ، وی برای شغل پدرش کار خود را آغاز کرد و سرانجام سازمان ترامپ را تشکیل داد که متشکل از 500 شرکت شامل استراحتگاه ها ، هتل ها ، املاک مسکونی و غیره است. در دهه 1980 ، وی در تجارت کازینو در آتلانتیک سیتی سرمایه گذاری کرد. ترامپ در سال 2004 برنامه تلویزیونی واقعیت “The Apprentice” را راه اندازی کرد. این نمایش برای 15 فصل اجرا شد.
به گزارش کیودو ، وی مشروبات الکلی و سیگار نمی کشد ، و دلیل این امر پرهیز از دست دادن برادر بزرگتر خود است ، که با الکلیسم مبارزه کرد و در سال 1981 در 43 سالگی درگذشت. او در عوض عاشق فست فود است و ترجیح می دهد رژیم کک بخورد.
ترامپ در سال 1977 با همسر اول خود ، ایوانا ازدواج کرد و این زوج صاحب سه فرزند شدند: دونالد جونیور ، ایوانکا و اریک. آنها در سال 1992 طلاق گرفتند و سال بعد ، همسر جدید او ، مارلا مپلز ، دخترشان تیفانی را به دنیا آورد. ترامپ از سال 2005 با ملانیا کناوس ازدواج کرده است. آنها یک پسر به نام بارون دارند.
ترامپ به استفاده از رسانه های اجتماعی ، به ویژه توییتر ، برای صدور بخشنامه ها ، غر زدن در مورد رهبران سیاسی ، رهبران جهان و بعضا مقامات دولت خود معروف است. نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ توییتر را کاملاً در ساختار دولت خود ادغام کرده و ماهیت ریاست جمهوری و قدرت ریاست جمهوری را تغییر شکل داده است.
در سال 2019 ، وی با استفاده از توییتی برای تعمیق تنش بین دو کشور ، تعرفه های کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار را افزایش داد. و در مارس همان سال ، ترامپ بیش از 50 سال سیاست آمریکا را کنار گذاشت و توئیت کرد که حاکمیت اسرائیل را در بلندی های جولان به رسمیت می شناسد.
در دسامبر سال گذشته ، ترامپ سومین رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ شد که توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد ، زیرا این اتهامات وی را سو that استفاده از قدرت دفتر خود برای افزایش شانس خود برای انتخاب مجدد عنوان کرد. وی در دادگاه بعدی در سنا تحت کنترل جمهوریخواهان تبرئه شد.
پرزیدنت ترامپ در تلاش برای انتخاب مجدد انتخاب خود بر سرپرستی اقتصاد خود متمرکز شده است ، وعده واکسن سریع ویروس کرونا را داده است و سخنان سختگیرانه ای در مورد مهاجرت و ناآرامی های اجتماعی به کار گرفته است.
طبق وب سایت مبارزات انتخاباتی ترامپ ، سیاست های دولت وی 6 میلیون شغل جدید ایجاد کرده است ، نرخ بیکاری به پایین ترین حد در 50 سال گذشته رسیده و دستمزدها رشد کرده است. او همچنین در مورد رشد تولید ناخالص داخلی افتخار می کند.
این وب سایت می گوید: “بیش از یک میلیون فرصت شغلی بیشتر از افراد بیکار در ایالات متحده وجود دارد.”
ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ، با خطرناکترین بحران قرن حاضر ، با گسترش ویروس کرونا و رشد اقتصاد این کشور ، روبرو است.
رسیدگی به موارد همه گیر ویروس کرونا توسط دولت ترامپ به نقطه آتش سوزی در رقابت وی علیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن تبدیل شده است. معاون رئیس جمهور سابق مبارزات خود علیه ترامپ را بر عدم موفقیت دولت در مبارزه با بحران متمرکز کرده است.
ایالات متحده با كشته شدن بیش از 2.7 لك ، بدترین كشور تحت تأثیر COVID-19 در جهان است. همچنین ترامپ از نظر COVID-19 مثبت ارزیابی شد و این بر مبارزات انتخاباتی وی تأثیر گذاشت زیرا او تأثیر ابتلا به بیماری همه گیر را از ابتدای تأسیس آن پایین می آورد.
سیاست خارجی ترامپ همچنان بحث برانگیز و غیرمتعارف باقی مانده است. در چهار سال ، او از توافق پاریس ، توافق هسته ای ایران خارج شد و توافق کوبا را لغو کرد.
ترامپ همچنین در جبهه خارجی شاهد چند موفقیت بوده است. ماه گذشته ، بحرین سومین و چهارمین کشور عربی پس از مصر و اردن است که با اسرائیل پیمان صلح منعقد می کند که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد.
ترامپ قصد خود را نه تنها برای ایجاد صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها بلکه برای حل اختلافات یک قرن بین یهودیان و اعراب اعلام کرده بود.
هفته گذشته ترامپ همچنین در یک کنفرانس سه جانبه تلویزیونی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ژنرال عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان درباره توافق بین اسرائیل و سودان خبر داد.
در ماه فوریه ، ایالات متحده و طالبان با امضای توافقنامه صلح افغانستان زمینه ساز مذاکرات درون افغانی بین این گروه تروریستی و دولت افغانستان برای بازگرداندن صلح در کشور جنگ زده شدند. در 12 سپتامبر ، مذاکرات داخل افغانستان در انتظار بین طالبان و شورای عالی آشتی ملی افغانستان در دوحه قطر آغاز شد. اگرچه خشونت ادامه دارد و حتی به نظر می رسد که در حال تشدید است ، اما هنوز کارشناسان معتقدند که مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان نتیجه می دهد.
دولت ترامپ همچنین تأکید ویژه ای بر روابط ایالات متحده با هند داشته است. این واقعیت قابل مشاهده است که چند روز قبل از انتخابات ، وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو و وزیر دفاع مارک تی اسپر برای مذاکرات 2 + 2 به هند رسیده اند
اگرچه روابط ایالات متحده با تعداد کمی از کشورها تقویت شده است ، اما خطاهای خطا با سایر کشورها مانند چین و ایران عمیق تر می شود. دولت ترامپ در سال 2018 از توافق معروف هسته ای ایران خارج شد و تحریم های متعددی علیه ایران اعمال کرد. در مقابل آن تنشهای شدید ، ترامپ مجاز به حمله هواپیمای بدون سرنشین شد که رهبر ارشد نظامی ایران ، ژنرال قاسم سلیمانی را هنگام ورود به بغداد کشته است. کشته شدن سلیمبرگ دو ملت در آستانه جنگ.
چین به عنوان یک مسئله مهم در انتخابات سال 2020 ایالات متحده مطرح شده است. رویکرد تهاجمی دونالد ترامپ به چین به ایجاد جنگ تجاری دامن زده تر از آنچه در دهه های گذشته دیده شده است. وی همچنین چین را به علت انتشار ویروس کرونا در سرتاسر جهان مقصر دانسته است.
به گزارش کانال نیوز آسیا ، اولین اقدامات مهم تجاری ترامپ علیه چین در ژانویه 2018 انجام شد ، زمانی که او تعرفه ماشین لباسشویی و صفحات خورشیدی را زد. جنگ تجاری آمریكا و چین از آوریل تا دسامبر 2018 وارد اولین مرحله متقابل خود شد ، زیرا واشنگتن و پكن مجموعه ای از تبادلات را برای تات آغاز كردند.
هنگامی که هر دو کشور توافق کردند تعرفه های جدید را به حالت تعلیق درآورند و مذاکرات را آغاز کنند ، تنش زدایی صورت گرفت. قرار نبود این استراحت دوام بیاورد. در ماه مه 2019 ، ترامپ پس از عقب نشینی از توافق نامه اخیر مورد مذاکره ، ترامپ تعرفه های ایالات متحده را به 25 درصد کالاهای چینی 200 میلیارد دلاری افزایش داد.
در جبهه داخلی ، ایالات متحده تحت حکومت ترامپ با اعتراضاتی بر سر یک موضوع یا مسئله دیگر روبرو بوده است. در ابتدای دولت وی ، مردم پس از آنكه رئیس جمهور ممنوعیت سفر به كشورهای مسلمان را ممنوع كرد و برنامه های خود را برای ساخت دیواری در مرز جنوبی با مکزیك پیش برد ، به خیابان ها ریختند.
اعتراضات خشونت آمیز پس از کشته شدن یک سیاه پوست جورج فلوید در بازداشت پلیس در ماه مه ، شهرهای آمریکا را لرزاند.
در شهرهای سراسر ایالات متحده ، ده ها هزار نفر برای ابراز خشم و اندوه خود در طول روز در خیابان ها ازدحام کرده اند. این امر به شبهای ناآرامی منتهی می شود و گزارش ها در مورد تیراندازی ، غارت و تخریب در برخی از شهرها گزارش شده است.
ترامپ نیز سهم خود را در رسوائی ها داشت که مطمئناً مبارزات انتخاباتی وی را تاکنون تحت تأثیر قرار داده است.
اخیراً کتاب خواهرزاده ترامپ ، ماری ترامپ است که در آن ادعاهای تکان دهنده ای در مورد رهبر ایالات متحده مطرح کرده و او را “خودشیفته” ، تقلب دانشگاهی ، قلدر و کسی خوانده است که زمانی از سینه خواهرزاده خود تعریف می کرد
کاخ سفید ادعاهای مطرح شده در خاطرات گفتنی را رد کرده است.
مایکل کوهن ، وکیل مدافع و ثابت کننده دیرینه رئیس جمهور ترامپ ، در کتاب جدید خود ادعا کرده است که ترامپ “تلاش های آشکار و پنهانی برای وادار کردن روسیه به دخالت در انتخابات 2016” انجام داده است و فرمانده کل ارشد آینده نیز به خوبی از مشکل کوهن آگاه بود بازپرداخت پول به ستاره فیلم بزرگسالان ، استورمی دانیلز ، در طول آن مبارزات.
کوهن پرتره نگران کننده ای از صورت فلکی شخصیت هایی که به دور ترامپ می چرخند ، ارائه داد و این ترتیب را به مافیایی تشبیه کرد و خود را “یکی از آدمهای بد ترامپ” خواند. وی در عین حال رئیس جمهور را چنین توصیف می کند: “تقلب ، دروغگو ، کلاهبردار ، قلدر ، نژادپرست ، درنده ، مرد متخلف”.
واشنگتن پست گزارش داد ، کاخ سفید به اعتبار کوهن حمله کرده و گفته است که او یک وکیل رسوایی و رسوا است ، که به کنگره دروغ گفته است.
دست کم 24 زن نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ، دونالد ترامپ را به رفتار نامناسب جنسی در حوادث متعدد مربوط به 30 سال گذشته متهم کرده اند.
آمریکایی ها برای انتخاب رئیس جمهور بعدی خود روز سه شنبه ، 3 نوامبر رای می آورند ، یا چهار سال دیگر به ترامپ فرصت می دهند یا کلیدهای کاخ سفید را به بایدن تحویل می دهند. جو بایدن ، رقیب دموکرات ، در حال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده ، دونالد ترامپ را در نظرسنجی های ملی رهبری می کند.