ایالات متحده “همه گزینه ها” را برای Huthis یمن باز نگه می دارد

مانیلا: مشاور امنیت ملی روز دوشنبه گفت ، در میان گزارش هایی که دولت ترامپ در حال خروج می تواند این گروه را به عنوان تروریست نشان دهد ، ایالات متحده “تمام گزینه های ما را” باز نگه می دارد “وقتی که صحبت از شورشیان حوتی یمن می شود.
رابرت اوبراین در گفتگو با خبرنگاران هنگام سفر به فیلیپین ، هوتی های مورد حمایت ایران را به دلیل عدم موفقیت در “روند صلح خیرخواهانه” برای پایان دادن به درگیری ها مورد انتقاد قرار داد.
هوتی ها در مرکز دیپلماسی هیجان انگیز قرار دارند ، در حالی که دولت ترامپ ، که دشمن اصلی خود را به عنوان مرکز سیاست های منطقه ای خود قرار داده است ، وارد هفته های پایانی خود می کند.
اوبراین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده هوتی ها را به عنوان “یک سازمان تروریستی” تعیین می کند ، گفت واشنگتن “بسیار دقیق” اوضاع را رصد می کند.
اوبراین گفت: “ما دائماً در حال بررسی هستیم که آیا و چه کسی و چگونه باید سازمانهای تروریستی را تعیین کنیم.”
وی افزود: “پرزیدنت ترامپ هنوز 50 روز آینده رئیس جمهور ایالات متحده است و این موضوعی است که مطمئناً در دستور کار قرار دارد و ما باید ببینیم که این وضعیت چگونه انجام می شود.”
“در حال حاضر ما هوتی ها را تشویق می کنیم تا ایرانیان را اخراج کنند ، از حمله به همسایگان جلوگیری کنند و حمله به مردم در یمن را متوقف کنند و با دیگر ذینفعان در یمن در یک روند صلح خیرخواهانه شرکت کنند.”
گروه شورشی پس از یک جنگ سنگین پنج ساله با نیروهای دولتی که بدترین بحران انسانی جهان را ایجاد کرده است ، صنعا و بسیاری از مناطق شمالی را کنترل می کند.
دولت توسط ائتلافی به رهبری عربستان سعودی و با کمک قدرتهای غربی از جمله ایالات متحده پشتیبانی می شود.
هوتی ها نسبت به احتمال تعیین نام ایالات متحده با عصبانیت واکنش نشان داده و گفته اند ترامپ پس از ناکامی در پیروزی در دوره دوم حق تصویب این حکم را ندارد.
این احتمال همچنین گروه های بشردوستانه را نگران کرده است که می گویند این می تواند کمک رسانی را فلج کند و کشور را به قحطی بکشاند.