ایالات متحده گزارش کرده است که چندین انفجار در پایتخت اریتره شنیده شده است

نایروبی: سفارت آمریکا در اریتره می گوید شش انفجار شنبه شب در آسمارا ، پایتخت شنیده شده است. این گزارش به دنبال گزارش سفارت از “صدای بلند ، احتمالاً یک انفجار” دیگر در روز جمعه ، تقریباً دو هفته پس از سرپیچی دولت همسایه اتیوپی در این شهر است منطقه Tigray در زمان جنگ با نیروهای فدرال اتیوپی شلیک موشک به شهر را تأیید کرد.
آخرین انفجارها تنها چند ساعت پس از اعلام ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی در جنگ دولت خود علیه نیروهای جبهه آزادیبخش خلق تیگرای ، که منطقه شمالی تیگری در مرز اریتره را اداره می کند ، پیروزی اعلام شد. ارتش گفت که “کنترل کامل” پایتخت منطقه ، مکهله را دارد ، اما دولت گفت که رهبران TPLF همچنان فرار می کنند.
رهبر TPLF در اوایل این ماه ادعا كرد كه نیروهای اریتره به دعوت دولت اتیوپی در نبردهای Tigray نقش دارند ، چیزی آدیس آبابا بارها انکار کرده است. ترس از اینکه 96000 پناهنده اریتره ای در اردوگاه های بیش از مرز اتیوپی در معرض خطر هستند ، افزایش یافته است.
ایالات متحده TPLF را به تلاش برای “بین المللی كردن” درگیری مرگبار كه در آن بشر دوستانه می گویند چند صد نفر از جمله غیرنظامیان كشته شده اند متهم كرده است.
سفارت آمریکا بیانیه یک شبه توصیه می کند شهروندان آمریکایی برای احتیاط و آگاهی از “درگیری مداوم در منطقه Tigray”. همچنین به شهروندان توصیه می شود “اخبار محلی” را در کشوری که توسط ناظران بسیار سرکوبگر و فاقد هرگونه رسانه مستقل ارزیابی می شود ، “رصد کنند”.
این درگیری ها اتیوپی را که به عنوان پایه اصلی شاخ استراتژیک آفریقا و همسایگان آن توصیف شده است ، بی ثبات می کند. مواد غذایی ، سوخت ، پول نقد و تجهیزات پزشکی به شدت ناامید شده است. تقریباً 1 میلیون نفر آواره شده اند ، از جمله بیش از 40000 نفر که به سودان گریخته اند. اردوگاه های محل زندگی 96000 پناهنده اریتره ای در شمال Tigray در آتش قرار گرفته اند.