ایالات متحده 46 میلیون دلار کمک مالی به هشت شرکت گداخت هسته ای اعلام می کند

واشنگتن: وزارت انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد، هشت شرکت آمریکایی که انرژی همجوشی هسته‌ای را توسعه می‌دهند، 46 میلیون دلار بودجه مالیات دهندگان دریافت خواهند کرد تا نیروگاه‌های آزمایشی تولید برق از فرآیندی که انرژی خورشید و ستارگان را تولید می‌کنند، دریافت کنند.
تولید انرژی بیشتر از واکنش همجوشی نسبت به آن، دهه‌هاست که دانشمندان از آن دوری کرده‌اند. اما بیش از 30 شرکت در سراسر جهان در تلاش برای تولید انرژی از همجوشی هستند، که می تواند روزی به جهان کمک کند تا انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تغییرات آب و هوایی را بدون تولید زباله های رادیواکتیو طولانی مدت کاهش دهد.
همجوشی زمانی اتفاق می‌افتد که هسته‌های دو اتم سبک مانند هیدروژن، که تا دمای شدید گرم شده‌اند، به یک هسته سنگین‌تر تبدیل می‌شوند و مقادیر زیادی انرژی آزاد می‌کنند.
برنامه توسعه همجوشی مبتنی بر Milestone وزارت انرژی امیدوار است به توسعه نمایش همجوشی در مقیاس آزمایشی در طی یک دهه کمک کند.
جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی، در بیانیه‌ای گفت: «دولت بایدن هریس متعهد به مشارکت با محققان و شرکت‌های نوآور در سراسر کشور است تا انرژی همجوشی را از آزمایشگاه و به سمت شبکه ببرد.»
برندگان این جایزه عبارتند از:
-سیستم های همجوشی مشترک المنافع
– شرکت انرژی متمرکز
-Princeton Stellarators Inc
– Realta Fusion Inc
شرکت توکامک انرژی
-گروه انرژی نوع یک
شرکت Xcimer Energy
– شرکت زاپ انرژی
بودجه، که از قانون انرژی 2020 می آید، برای 18 ماه اول است. پروژه ها ممکن است تا پنج سال طول بکشد، با بودجه آینده مشروط به تخصیص بودجه کنگره و پیشرفت شرکت ها در رسیدن به نقاط عطف.
بر اساس گزارش ها، شرکت های خصوصی و آزمایشگاه های دولتی در سال گذشته به دنبال راه اندازی کارخانه های همجوشی که از لیزر یا آهنربا استفاده می کنند، 500 میلیون دلار برای زنجیره تامین خود هزینه کردند. انجمن صنعت فیوژن نظرسنجی (FIA)
طبق این نظرسنجی، آن‌ها قصد دارند تا زمانی که اولین کارخانه‌هایشان آنلاین شود، حدود 7 میلیارد دلار و به طور بالقوه تریلیون‌ها دلار عمدتاً برای فولاد با عیار بالا، بتن و سیم‌های ابررسانا در یک صنعت بالغ هزینه کنند که تخمین زده می‌شود بین سال‌های 2035 تا 2050 باشد.