بانک فدرال ایالات متحده تمدید 4 تسهیلات وام اضطراری Covid-19 را تأیید کرد

واشنگتن: شورای فدرال رزرو ایالات متحده تمدید چهار مورد تسهیلات اضطراری Covid-19 خود را تا 31 مارس 2021 تصویب کرد.
“این تمدید ، که توسط وزارت خزانه داری نیز تأیید شده است ، برنامه ریزی توسط شرکت کنندگان بالقوه تسهیلات را تسهیل می کند و اطمینان می دهد که تسهیلات همچنان در دسترس خواهد بود تا سه ماهه اول سال 2021 برای کمک به اقتصاد از بیماری همه گیر Covid-19 ، “خبرگزاری شینهوا به نقل از بانک فدرال روز دوشنبه در بیانیه ای گفت.
این تمدیدها برای تسهیلات تأمین بودجه کاغذ تجاری ، تسهیلات نقدینگی صندوق سرمایه گذاری متقابل بازار پول ، تسهیلات اعتباری فروشنده اولیه و تسهیلات نقدینگی برنامه محافظت از Paycheck اعمال می شوند که طبق گفته بانک فدرال رزرو در پایان سال منقضی می شود.
وزیر خزانه داری استیون منوچین در بیانیه جداگانه ای گفت: “تسهیلات وام اضطراری ایجاد شده برای تأمین نقدینگی سیستم مالی و تثبیت بازارهای اعتباری موفقیت آمیز بوده است. شرایط مالی پاسخ داده و استفاده از این تسهیلات محدود شده است.”
وی افزود: “با احتیاط فراوان ، من درخواست كردم تسهیلاتی كه خزانه داری از صندوق تثبیت بورس از قبل موجودی به آنها اعطا كرده است و تسهیلاتی كه نیازی به بودجه خزانه داری ندارند تا 31 مارس تمدید شود.”
این اقدام پس از آن صورت گرفت که مونوچین از بانک فدرال خواست بیش از یک هفته پیش پنج تسهیلات اضطراری وام Covid-19 را پایان دهد و 455 میلیارد دلار وجوه استفاده نشده را پس دهد.
مانچین گفت که این تسهیلات وام دهی اضطراری “به وضوح به هدف خود رسیده اند”.
در ماه مارس ، كنگره لایحه كمك Covid-19 به ارزش 2.2 تریلیون دلار معروف به قانون CARES را تصویب كرد كه حدود 500 میلیارد دلار به خزانه داری برای راه اندازی انواع وام های اضطراری از طریق فدرال رزرو و تضمین وام ها اختصاص داد.