بایدن انتظار داشت که بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کند

واشنگتن: طبق گفته های چند نفر آشنا به برنامه ریزی تیم بایدن ، انتظار می رود رئیس جمهور منتخب جو بایدن آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کند.
بلینکن 58 ساله در زمان دولت اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه و معاون مشاور امنیت ملی خدمت کرد و روابط نزدیک با بایدن دارد. در صورت معرفی و تأیید ، وی پس از چهار سال که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اتحاد های طولانی مدت را زیر سال برد ، دولت پیشرو در تلاش برای ورود مجدد روابط ایالات متحده با سایر جهان خواهد بود.
در معرفی نامزد بلینکن ، بایدن از موضوعات خاردار پرهیز می کند که می تواند بر تأیید سنا برای دو نامزد دیگر در لیست کوتاه خود برای برترین دیپلمات آمریکا تأثیر بگذارد: سوزان رایس و سناتور کریس کوونز.
رایس با مخالفت قابل توجه GOP و احتمالاً رد در سنا روبرو می شد. وی مدتها مورد هدف جمهوری خواهان بوده است ، از جمله برای اظهاراتی که وی پس از حملات مرگبار 2012 به آمریکایی ها در بنغازی لیبی بیان کرد.
كونز ، یكی از اعضای كمیته روابط خارجی مجلس سنا ، فاقد تجربه كامل در مدیریت مسائل روزمره سیاست خارجی بود كه بلینكن در این كار به وجود آورد.
بایدن به احتمال زیاد نام کابینه خود را به صورت توزیع اعلام خواهد کرد ، بلافاصله گروه هایی از نامزدها که در یک منطقه خاص خاص مانند اقتصاد ، امنیت ملی یا بهداشت عمومی متمرکز شده اند. مشاوران انتقال رئیس جمهور منتخب گفته اند که اولین اعلامیه های کابینه خود را در روز سه شنبه اعلام می کنند.
اگر آن روز بایدن روی امنیت ملی تمرکز کند ، میشل فلورنوی ، کهنه کار مشاغل سیاسی پنتاگون ، گزینه اصلی برای هدایت وزارت دفاع است. جیک سالیوان ، مشاور دیرینه بایدن و هیلاری کلینتون ، نیز برای ایجاد یک سمت عالی از جمله مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ترکیب است.
از طرف خود ، بلینکن اخیراً در یک جلسه توجیهی امنیت ملی با بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور کمالا هریس شرکت کرده و در مورد موضوعات قابل توجه سیاست خارجی در مصر و اتیوپی وزن کشی کرده است.
وزیر امور خارجه بایدن وارث یک نیروی شغلی عمیقاً بی روح و تهی دست در وزارت امور خارجه خواهد بود. دو وزیر امور خارجه ترامپ ، رکس تیلرسون و مایک پمپئو ، مقاومت ضعیفی در برابر تلاش های دولت برای روده آژانس داشتند که تنها با مداخله کنگره خنثی شد.
گرچه این بخش برای مدت سه سال متوالی از کاهش گسترده پیشنهادی بیش از 30٪ در بودجه خود فرار کرد ، اما تعداد قابل توجهی از خروج از رده های متوسط ​​و بالاتر خود را مشاهده کرده است ، که بسیاری از دیپلمات ها تصمیم به بازنشستگی یا ترک خارج از کشور دارند خدمات با توجه به محدودیت چشم انداز پیشرفت تحت مدیریتی که به اعتقاد آنها برای تخصص آنها ارزشی ندارد.
بلینکن ، فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشکده حقوق کلمبیا و حضور طولانی مدت در سیاست خارجی دموکرات ها ، خود را با بسیاری از مقامات ارشد امنیت ملی سابق که خواستار سرمایه گذاری مجدد بزرگ در دیپلماسی آمریکا و تأکید مجدد بر تعامل جهانی هستند ، هماهنگ کرده است.
بلینکن در ماه سپتامبر به آسوشیتدپرس گفت: “دموکراسی در سراسر جهان در حال عقب نشینی است ، و متأسفانه در خانه نیز در عقب نشینی است زیرا رئیس جمهور هر روز دو بر چهار به نهادهای خود ، ارزشها و مردمش می رود.” “دوستان ما می دانند که جو بایدن می داند آنها چه کسانی هستند. دشمنان ما نیز همینطور. این تفاوت در روز اول احساس می شود.”
بلینکن قبل از اینکه مدیر کارمندان کمیته روابط خارجی سنا باشد ، زمانی که بایدن رئیس هیئت مدیره بود ، در زمان شورای کلینتون در شورای امنیت ملی فعالیت می کرد. در سالهای ابتدایی دولت اوباما ، قبل از انتقال به وزارت امور خارجه برای خدمت به عنوان جانشین وزیر امور خارجه ، جان بری ، بلینکن به شورای امنیت ملی بازگشت و در آن زمان معاون امنیت ملی معاون رئیس جمهور بودن بود.
بایدن متعهد شده است متنوع ترین دولت در تاریخ معاصر را ایجاد کند ، و او و تیمش اغلب در مورد تمایل دولت او برای انعکاس آمریکا صحبت می کنند. او را تحت نظر قرار می دهند تا ببیند آیا با معرفی اولین زن به رهبری پنتاگون ، وزارت خزانه داری یا وزارت امور سربازان قدیمی یا اولین آمریکایی آفریقایی تبار در راس وزارت دفاع ، وزارت داخله یا وزارت خزانه داری تاریخ خود را ثبت می کند یا خیر؟ .
ران کلین ، رئیس دفتر جدید بایدن ، روز یکشنبه گفت که امتناع دولت ترامپ از ایجاد راهی برای دسترسی تیم بایدن به اطلاعات اصلی در مورد آژانس ها و دلارهای فدرال برای انتقال ، از برنامه ریزی ها ، از جمله روند انتخاب کابینه ، می گذرد. اداره خدمات عمومی ترامپ هنوز تصدیق نکرده است که بایدن در انتخابات پیروز شد – عزمی که می تواند این سد راه ها را برطرف کند.
کلین به “این هفته” به ABC گفت: “ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم از پس زمینه نامزدهای هیئت دولت برآییم. و بنابراین تأثیرات مشخصی وجود دارد. این تأثیرات هر روز بیشتر می شود.”
حتی برخی از جمهوری خواهان در روزهای اخیر با ترامپ رابطه قاطعانه برقرار کرده و وی را برای شروع انتقال فراخوانده اند. سن کوین کرامر از داکوتای شمالی ، لامار الکساندر از تنسی ، پت تومی از پنسیلوانیا و لیزا مورکوفسکی از آلاسکا به لیست در حال رشد پیوستند. کریس کریستی ، فرماندار سابق جمهوریخواه از نیوجرسی ، یکی از طرفداران دیرینه ترامپ ، به ABC گفت که زمان آن رسیده است که رئیس جمهور از اختلاف نظر در نتیجه جلوگیری کند و تیم حقوقی ترامپ که به دنبال لغو انتخابات است ، “خجالت ملی” نامید.
در همین حال ، برنامه ریزی برای مراسم تحلیف اصلاح شده همه گیر در تاریخ 20 ژانویه در حال انجام بود. کلین گفت که تیم بایدن در حال رایزنی با رهبری دموکرات ها در مجلس و سنا در مورد برنامه های آنها است.
کلاین گفت: “آنها تلاش خواهند کرد تا افتتاحیه ای را برگزار کنند که از اهمیت و معنای لحظه ای احترام بگذارد ، اما همچنین منجر به شیوع بیماری نشود. هدف ما این است.”