“بایدن یک رئیس جمهور بسیار ضعیف است ، می تواند جنگ ها را شروع کند”: مشاور دولت چین

پکن: یک مشاور دولت چین گفته است که چین باید این توهم خود را که روابطش با ایالات متحده به طور خودکار تحت دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب بهبود می یابد ، کنار بگذارد ، افزود: پکن باید برای موضع سخت آماده شود واشنگتن.
South China Morning Post گزارش داد ، ژنگ یونگنیان ، رئیس انستیتوی پیشرفته مطالعات جهانی و معاصر چین ، یک اتاق فکر مستقر در شنژن ، گفته است که دولت چین باید از هر فرصتی برای اصلاح روابط با ایالات متحده استفاده کند.
“روزهای خوب گذشته به پایان رسید … شاهین جنگ سرد ژنگ در مصاحبه ای در حاشیه کنفرانس چین در گوانگژو اخیراً گفت: “در ایالات متحده چندین سال است که در یک وضعیت کاملاً بسیج قرار دارند و آنها یک شبه از بین نخواهند رفت.”
ژنگ ، که در یک نشست هم اندیشی به میزبانی رئیس جمهور شی جین پینگ در ماه آگوست برای ارائه مشاوره در مورد استراتژی بلند مدت چین شرکت کرد ، گفت که اکنون در ایالات متحده توافق دو طرفه در مورد مهار چین وجود دارد.
ژنگ گفت رئیس جمهور منتخب جو بایدن ممکن است پس از ورود به کشور ، از کینه عمومی نسبت به چین استفاده کند کاخ سفید. ژنگ گفت: “جامعه آمریكا از هم پاشیده است. من فکر نمی كنم بایدن بتواند در این زمینه كاری انجام دهد.”
“او مطمئناً رئیس جمهور بسیار ضعیفی است ، اگر نتواند مسائل داخلی را مرتب كند ، در جبهه دیپلماسی كاری خواهد كرد ، علیه چین كاری خواهد كرد. اگر بگوییم ترامپ علاقه ای به تبلیغ ندارد دموکراسی و آزادی ، بایدن است. (رئیس جمهور دونالد) ترامپ علاقه ای به جنگ ندارد … اما یک رئیس جمهور دموکرات می تواند جنگ ها را آغاز کند. ”
روابط بین چین و ایالات متحده به دلایل مختلف ، از جمله مدیریت Covid-19 ، تجارت و حقوق بشر ، در دوران رئیس جمهور ترامپ خراب شده است.
بیش از 300 لایحه مجزا برای چین توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره تنظیم شده است ، و لایحه های مهم رسیدگی به فجایع در هنگ کنگ و سین کیانگ از پشتیبانی کامل دو حزب برخوردار بودند. بالقوه موثرترین قانون ، قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ ، که ترامپ فقط با اکراه آن را امضا کرد ، توسط جمهوری خواهان حمایت شد مارکو روبیو و کمالا هریس ، معاون منتخب دموکرات ها.
متخصصان سیاست خارجی چین گفته اند که انتظار دارند تنش بین آمریکا و چین در دوره ریاست جمهوری بایدن ادامه یابد.
بعضي اوقات در زمان مبارزات انتخاباتي ، بايدن موضع تندي در قبال چين اتخاذ مي كرد و شي را يك “اوباش” خواند.
مبارزات انتخاباتی وی همچنین نشان داد که وی چین را در مورد سیاست های سرکوبگرانه خود در منطقه غرب غربی سین کیانگ فراخواند.
وانگ گفت: چین همچنان مصمم به محافظت از حاکمیت خود است و امیدوار است که دولت بعدی ایالات متحده “در نیمه راه با چین دیدار کند”.