با آغاز انتخابات ، سوچی ترجیح داد پیروز شود

یانگون: میانمار روز یکشنبه در یک انتخابات عمومی رأی داد که به عنوان همه پرسی برای یک دولت دموکراتیک نوپا شناخته می شود ، اما همچنان محبوبیت خود را در خارج از کشور در میان ادعاهای نسل کشی مشاهده می کند.
انتظار می رود لیگ ملی دموکراسی (NLD) رهبر آنگ سان سوچی برای دومین دوره پیروز شود ، به دنبال فرارسیدن 2015 که بیش از نیم قرن حاکمیت نظامی و نظامی به پایان رسید.
او از جمعیتی حمایت می کند که او را تا حد زیادی قهرمان مبارزات دموکراسی برای مبارزه علیه دیکتاتوری می دانند ، گرچه پیروزی وی احتمالاً باریک تر از پیروزی است که وی را به قدرت رسانده است.
بیش از 37 میلیون نفر برای رأی دادن ثبت نام کرده اند ، اما ترس از COVID-19 ممکن است میزان مشارکت مردم را کاهش دهد ، در میانمار به طور متوسط ​​روزانه 1100 مورد ویروس کرونا دیده می شود در مقایسه با تعداد انگشت شماری در اوایل ماه اوت.
در بزرگترین شهر ، یانگون ، صف ها قبل از گشودن مراکز رای گیری تشکیل شد ، رای دهندگان با ماسک ، پوشش مو و سپرهای صورت هنگام طلوع خورشید در خطوط با فاصله مساوی منتظر بودند.
سای كیاو لات فیو ، 31 ساله ، گفت كه این اولین سفر وی به خارج از خانه خود پس از سه ماه است.
وی گفت: “این ارزش خطرپذیری را دارد.” “ما باید در چنین شرایط مهمی برای کشورمان ریسک کنیم.”
چاو آی توین 38 ساله گفت که او وظیفه مدنی خود را انجام می دهد.
وی گفت: “من رأی خود را به حزبی دادم كه می تواند كشور را متحول كند. من آخرین بار به همان حزب رأی دادم.”
پیشرفت تحصیلی
مدافعان سوچی می گویند منتقدان انتظار تغییر سریع در میانمار را ندارند و مانع تلاش برای دستیابی به پیشرفت تدریجی می شوند.
از جمله موانع برخی از اصلاحات NLD ، قانون اساسی است که تعهد نظامی سیاسی قابل توجهی از ارتش است ، از جمله کنترل چندین وزارتخانه اصلی و 25٪ سهمیه کرسی های قانونگذاری ، که به وی اجازه می دهد اصلاحات قانون اساسی را وتو کند.
سوچی و ارتش از نظر تاریخی با هم اختلاف داشتند اما اخیراً تنش ها بالا گرفته است ، به طوری که رئیس ارتش مین آنگ هلینگ در مصاحبه ای نادر از “اشتباهات غیرقابل قبول” در آرای انتخابات انتقاد کرد ، که دولت گفت خطر ایجاد ترس و نا آرام.
مین اونگ هلاینگ با دادن رای خود در نایپیتاوا ، پایتخت گفت که او از حزبی حمایت می کند که “می تواند دست به دست هم دهد” و “برای ایجاد آینده بهتر” می تواند با ارتش کار کند.
وی در پاسخ به این سال که آیا ارتش به نتیجه احترام می گذارد ، گفت: “من باید نتیجه ای را که ناشی از خواسته های مردم است ، بپذیرم.”
“لازم است با توجه به چگونگی تسکین نگرانی های شهروندان اقدام شود … این یک ضرورت است.”
کمیسیون انتخابات گفته است که تلاش خواهد کرد تا نظرسنجی ها آزاد و منصفانه باشد ، اما پس از لغو نظرسنجی ها به دلیل شورش ، بیش از یک میلیون نفر قادر به رای دادن نخواهند بود.
آنها به صدها هزار روهینگیا ، اقلیت تحت آزار و شکنجه مسلمان محدود شده در اردوگاه ها و روستاهای داخل ایالت راخین میانمار ، که اکثر آنها بدون تابعیت هستند ، می پیوندند.
دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش روز جمعه “انتخابات صلح آمیز ، منظم و معتبر” را خواستار شد که می تواند صدها هزار روهینگیایی را که در طی سرکوب ارتش 2017 به بنگلادش همسایه گریخته بودند ، “با ایمنی و وقار” برگرداند.
سازمان ملل متحد گفته است كه در آن سرکوب قصد نسل کشی وجود داشته است ، که به گفته میانمار ، این اقدامات قانونی علیه شبه نظامیان بوده است.
‘مادر SUU’
سخنگوی NLD ، میو نیونت گفت که حزب از مشارکت مردم تاکنون خوشحال است.
وی گفت: “بسیاری از رای دهندگان می گویند كه آنها به NLD رأی دادند.” “ما همیشه برای تصمیم مردم ارزش قائل هستیم.”
برنده جایزه نوبل سوچی ، 75 ساله ، هنوز هم برای بسیاری “مادر سو” شناخته می شود و همچنان در میانمار محبوبیت زیادی دارد ، جایی که یک نظرسنجی اخیر نشان داد 79٪ از مردم وی را معتبرترین چهره کشور می دانند.
اما اشتیاق در مناطق دور افتاده تحت سلطه اقلیت های قومی ضعیف تر است ، و بسیاری از آنها احساس می کنند که توسط دولت مرکزی بودایی با اکثریت بامار کنار گذاشته شده اند.
Doi Bu ، نایب رئیس حزب خلق ایالتی کاچین که تازه تاسیس شده است ، گفت که دولت تغییرات کمی در منطقه آنها ایجاد کرده است ، بخشی از این امر به دلیل اینکه این کشور توسط ارتش جلب کرده است.
وی گفت: “اگرچه پنج سال طولانی نیست ، اما NLD هیچ کاری لازم را انجام نداد.”