با مجسمه برنز 9 فوت ، انگلستان از 21 قهرمان ساراگری که 200 نفر را کشت ، تجلیل می کند

لندن: یک مجسمه برنز 9 فوت بلند از هاویلدار ایشار سینگ ، که هدایت 20 را بر عهده داشت سیک سربازان شجاعانه تا آخرین نفس خود می جنگند در حالی که از پست سیگنال خود دفاع می کنند نبرد ساراگری درمقابل بیش از 10 هزار قبیله افغان در سپتامبر 1897 ، قرار است اولین بنای تاریخی در باشد بریتانیا به ویژه به افتخار قهرمانان افتاده
21 سرباز از هنگ 36 (سیک) پیاده نظام بنگال آخرین ایستادگی خود را برای بیش از شش ساعت تا پایان تلخ انجام دادند و حدود 180 تا 200 قبیله پاتان را کشته اند.
بنای یادبود نبرد ، موضوع فیلم محبوب “کساری” بالیوود 2019 با بازی آکشی کومار ، در کنار گورو ناناک گوردوارا در ودنزفیلد ، ولورهمپتون در سپتامبر 2021. جماعت گوردوارا تاکنون 50،000 پوند (48 ریال روپیه) از کل 100،000 پوند (97 ریال روپیه) جمع کرده اند.
انتظار می رود مشاوران شورای شهر ولورهمپتون پیشنهادهایی را در جلسه 11 نوامبر برای اجاره زمین برای نصب مجسمه به گوردوارا تصویب کنند.
تنها یادبود دیگر نبرد در انگلستان یک لوح در مدرسه اوپنگام از سرهنگ جان هاتون ، فرمانده سی و ششمین سیک که در عمل در سال 1898 کشته شد ، تقدیر می شود.
مشاور بوپیندر گاخال ، که خانواده او اهل جلاندار است ، پیشگام این پروژه است. وی گفت اشتیاق او 40 سال پیش در سن 14 سالگی در سفر به هند آغاز شد ، هنگامی که در داخل یک شعبه بانک دولتی هند ، او تقویمی را دید که تصویری از سیک ها بر روی خرابه ها ایستاده بود و از مدیر بانک پرسید که چیست؟ مدیر گفت: “پسر ، این تاریخ توست ، درباره آن تحقیق کن.”
“این یک لحظه بسیار افتخارآمیز برای جامعه سیک است زیرا به محض برپایی آن نسلهای بعدی در آنجا خواهند بود. این 21 سیک می توانستند فرار کنند اما آنها این کار را نکردند و تا آخرین مرد جنگیدند. امپراتوری انگلیس فداکاری آنها را تشخیص داد. ”
هیچ تصویری از هاویلدار یا هیچ یک از قهرمانان افتاده پیدا نشده است. گاخال گفت: “آقایی در نیویورک وجود دارد که به نزدیکان 21 سرباز بازمانده نگاه می کند و بر اساس آن تصاویر پرتره ای از آنها انجام می دهد.”
برای لوک پری مجسمه ساز ، این یک “برکت” است زیرا به او آزادی بیشتری در کارهای هنری می بخشد. وی قبلاً بیشتر مجسمه را به صورت خشت ساخته است. وی گفت: “او بلافاصله قابل شناسایی نیست و بسیاری از مردم می گویند به نظر می رسد پدربزرگ آنها بنابراین ارتباط با آنها راحت تر است.” وی گفت: “این نبرد قسمت بزرگی از تاریخ انگلیس است اما فراموش شده است زیرا راج انگلیس در مدارس انگلیس تدریس نمی شود. من از حضور در آن بسیار خوشحالم.”
سروان جی سینگ-سوهال ، محقق ، نویسنده و تهیه کننده فیلم ساراگری گفت: “ساراگری فقط در شانس منحصر به فرد نبود – 21 مرد در مقابل 10،000؛ بلکه از این نظر که انگلیسی ها بلافاصله آن را به عنوان عملی غرورآمیز به رسمیت شناختند و تلاش زیادی کردند تا آن را به رسمیت بشناسند تا دیگران را به مبارزه با روشهای مشابه تحریک کند. مهم است که ما این نبرد و آن شهیدانی را که برای درام (یا عدالت) جنگیدند به یاد بیاوریم. ”