بریتانیا واکسن AstraZeneca را در میان س questionsالات مربوط به داده های آزمایشی تحت فشار قرار می دهد

لندن / مانیلا: انگلیس روز جمعه هنگامی که از رگولاتور خود خواست تا آن را برای استفاده گسترده ارزیابی کند ، به واکسن AstraZeneca Covid-19 رای اعتماد داد ، زیرا این شرکت اظهار داشت که ممکن است مطالعه دیگری را برای سنجش اثر آزمایش انجام دهد.
دولت انگلیس 100 میلیون دوز واکسن را که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده ، بیشترین کالاهایی را که سفارش داده است برای تهیه هر نوع واکسن برای مبارزه با بیماری همه گیر تهیه کرده است.
داروساز انگلیسی انتظار دارد تا پایان ماه آینده 4 میلیون دوز در کشور در دسترس باشد و مت بهداشت ، وزیر بهداشت ، متمرکز است که پیش از کریسمس شروع به کار کند.
هانکوک گفت: “ما به طور رسمی از تنظیم کننده خواسته ایم که واکسن آکسفورد / آسترا زنکا را ارزیابی کند ، تا داده ها را بفهمد و مشخص کند که آیا این استانداردهای دقیق ایمنی را رعایت می کند”.
“این نامه گامی مهم در جهت استقرار واکسن در سریعترین زمان ممکن است.”
آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) با شروع اطلاعات در مورد ایمنی و اثربخشی ، “سریع بررسی واکسن” را آغاز کرد.
در مسابقه جهانی برای تولید واکسن علیه Covid-19 ، نامزد AstraZeneca به دلیل ارزان تر بودن و توانایی حمل و نقل در دمای طبیعی یخچال ، یکی از بهترین امیدها را برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد.
مقامات فیلیپین روز جمعه گفتند که 2.6 میلیون عکس از عکس AstraZeneca – اولین معامله تامین واکسن Covid-19 در کشور – را تأمین می کنند و در حال مذاکره برای خرید احتمالی 1 میلیون دوز دیگر هستند.
این اعلامیه ها علی رغم تردید برخی دانشمندان در مورد استحکام نتایج نشان داد که این ضربه 90٪ در یک گروه فرعی از شرکت کنندگان در آزمایش که به اشتباه در ابتدا ، دوز نیم و به دنبال آن یک دوز کامل دریافت کردند ، موثر بود.
AstraZeneca روز دوشنبه داده های آزمایشی را منتشر کرده است که نشان می دهد واکسن آزمایشی آن به طور متوسط ​​از 70٪ موارد Covid-19 در آزمایشات مرحله آخر در انگلیس و برزیل جلوگیری می کند.
در حالی که میزان موفقیت در زیر گروه 90٪ بود ، برخی از کارشناسان گفتند که تعداد نسبتاً کم شرکت کنندگان اعتماد به یافته ها را دشوارتر می کند.
AstraZeneca گفت که مصرف نیمی از دوز در آزمایش توسط مانیتورهای مستقل ایمنی داده و تنظیم کننده انگلیس بررسی و تأیید شده است ، و افزود که تنظیم کننده به طور علنی تأیید کرد “هیچ نگرانی” وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت پاسکال سوریوت روز پنجشنبه گفت ، این دارو ساز احتمالاً یک آزمایش جهانی اضافی برای ارزیابی اثر واکسن خود با استفاده از دوز پایین تر انجام می دهد.
سردرگمی “مشکل”
پاولین لوندیکس ، بنیانگذار گروه شفافیت دارویی فرانسه OT-Med ، گفت: آشفتگی آشکار در مورد نتایج آزمایش “برای اعتماد عمومی به واکسن ها” بسیار مشکل ساز است.
“این عمدتا مربوط به تولیدکنندگان داروهایی است که در حال حاضر درگیر آن هستند ، و این باعث می شود که کاندیداهای واکسن را به بهترین شکل ارائه دهند و پروتکل ها و نتایج کامل را منتشر نکنند. این از نظر ما عکس است.”
با این وجود ، مشاور عالی علمی انگلیس روز پنجشنبه گفت که نتایج موقت نشان داد واکسن AstraZeneca موفقیت آمیز بود.
پاتریک والنس در یک کنفرانس خبری با نخست وزیر بوریس جانسون گفت: “نتیجه اصلی این کار واکسن است و این بسیار هیجان انگیز است.”
سهام AstraZeneca در حدود ساعت 08:30 به وقت گرینویچ 0.8٪ کاهش یافت. از زمان گزارش داده های واکسن در روز دوشنبه ، آنها حدود 7 درصد کاهش یافته اند.
فقط 2،741 داوطلب در زیر گروه آزمایش AstraZeneca-Oxford بودند که 90٪ کارآیی را قرائت می کرد ، کسری از ده ها هزار آزمایش که منجر به 90٪ داده های اثربخشی فوق در اوایل این ماه برای Pfizer شد – واکسن های BioNTech و Moderna.
پل هانتر ، استاد پزشکی در دانشگاه انگلیس شرقی در انگلیس گفت: “تجزیه و تحلیل زیر گروه در آزمایشات کنترل شده تصادفی همیشه با مشکلات زیادی همراه است.”
هانتر گفت: “برای داشتن ایمان به نتایج ، هرگونه تجزیه و تحلیل زیرگروه” باید به اندازه کافی نیرو داشته باشد “و تعداد زیادی داوطلب بتوانند از آنها بخوانند.
“تعداد متغیرها”
بر خلاف افت قیمت سهام AstraZeneca در این هفته ، Moderna از زمان انتشار اطلاعات آزمایش واکسن خود در 16 نوامبر 22٪ و Pfizer و BioNTech از زمان اعلام داده های موفقیت آمیز خود در 9 نوامبر به ترتیب 6٪ و 14٪ افزایش یافته اند.
سازمان تنظیم مقررات ایالات متحده ، سازمان غذا و دارو (FDA) ، در مورد نتایج آزمایش واکسن AstraZeneca توضیحی نداده است. آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه گفت “داده ها را در مورد اثر بخشی و ایمنی واکسن در هفته های آینده پس از دریافت از شرکت ارزیابی خواهد کرد”.
Moncef Slaoui ، مشاور ارشد علمی برنامه واکسن دولت ایالات متحده Operation Warp Speed ​​، همچنین شکافهای موجود در داده های آزمایش را برجسته کرده است.
وی گفت هیچ کس در زیرگروهی که نیمی از دوز اولیه را دریافت کرده باشد بالاتر از 55 سال نبوده است – نشان می دهد که اثر رژیم در گروه های سنی بسیار مهم در این داده های میان دوره اثبات نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در گروهی که دوز کامل کامل و به دنبال آن یک دوز کامل دریافت می کند ، افراد مسن نیز شامل می شوند.
اسلاوی روز سه شنبه در جلسه توجیهی گفت: “تعدادی متغیر وجود دارد که باید آنها را بفهمیم و نقش هر یک از آنها در دستیابی به تفاوت در کارایی چه بوده است.”