بهترین سن نهال برای کاشت

به نقل از سایت نهالستان ارغوان نهال نهال گردو: برای داشتن یک باغ پر از محصول، به نهال‌های جوان و سالم نیاز است. از آنجایی‌که سن گیاهان برروی رشد آن‌ها تاثیرگذار است، برای کشاورزان سن نهال خریداری شده بسیار مهم است. سوالات زیادی در زمینه خرید نهال یکساله یا دوساله، بهترین سن نهال برای کاشت مطرح است. که در ادامه به طور کامل بررسی می‌کنیم.

مشخصات و ویژگی‌های نهال یک ساله

ریشه‌های نهال یک ساله کم تراکم است و رنگ آن مایل به سبز است. تنه نهال یکساله مانند نهال گردو و نهال بادام قطر زیادی ندارد و ارتفاع آن‌ها نهایت 50 سانتی متر است.  رنگ تنه نهال یک ساله روشن است. با توجه به ویژگی‌های ظاهری نهال می‌توانید متوجه شوید که نهال یکساله یا دوساله است.

نهال دو ساله چه ویژگی‌هایی دارد؟

نهال دو ساله ارتفاعی بیشتر از نیم متر دارد و ریشه‌های آن متراکم و قطر تنه آن بیشتر است. همچنین رنگ ریشه و تنه نهال دوساله نسبت به نهال یک ساله بیشتر است. نهال دوساله اولین سال مهم کاشت خودش را سپری کرده است.

نهال سه ساله را چطور تشخیص دهیم؟

ارتفاع نهال سه ساله بیش از یک متر است و تنه‌ای قطور و تنومند دارد. تعداد شاخه های نهال سه ساله بیشتر است و رنگ تنه آن تیره‌تر از دو نهال قبلی است. یکی از راهکارها برای بررسی سن نهال، بررسی ریشه‌ها است. اگر ریشه‌ها متراکم و منظم بودند به‌این معناست که نهال رشد خوبی داخل خاک داشته و به این معناست که به همان شرایط عادت کرده است. در‌این صورت با جابه جایی نهال با شوک بزرگی روبه رو خواهد شد.

به طور کلی می‌توان گفت که نهال‌های چند ساله برای کاشت اولیه در باغ مناسب نیستند زیرا بازدهی خود را در سال‌های مختلف از دست داده و توانایی نهال مثل سال‌های ابتدایی کاشت نیست.

سن انتقال نهال چه زمانی است؟

سن انتقال نهال گردو قبل از دوران بلوغ است، یعنی زمانی که نهال رشد ابتدایی را پشت سر گذاشته و شاخ و برگ دارد ولی سبک است و در خاک زیاد ریشه نکرده است.

بهترین سن انتقال در زمانی است که نهال سالم و باطراوت باشد. چوب نهال نباید پوسیدگی و آفات و قارچ داشته باشد و در بهترین سن انتقال نهال گردو انجام شود.

نهال خوب چه ویژگی دارد ؟ نکات مهم در خرید نهال

برای خرید نهال مرغوب و مطمئن باید به نهالستان‌های معتبر مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

با توجه به این موارد از سالم بودن نهال مطمئن شوید:

1.       ریشه‌ها نباید دچار پیچ خوردگی یا گره خوردگی باشند. بنابراین ریشه‌ها را از نظر سوختگی، سرمازدگی و پوسیدگی بررسی کنید.

2.       پوست نهال نباید آسیب دیده و آلوده به بیماری و حشرات باشد و اندام ظاهری نهال باید تنومند و پربنیه باشد.

3.       نهال باید پرریشه و چند شاخه باشد و ظاهر آن صاف و کشیده باشد زیرا نهال چند شاخه زودتر بار می‌دهد.

4.       ساقه نهال پیوندی باید عمودی باشد و از محل پیوند به طور مستقیم به سمت بالا رشد کرده باشد و زاویه‌ای با تنه نداشته باشد.

5.       نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک مشخص باشد زیرا در صورت عدم تطابق میان پایه و پیوندک، نهال از بین خواهد رفت.

نهال چند ساله بخریم ؟ نهال یکساله یا دوساله

برای شروع احداث باغ، بهتر است تا نهال‌های جوان خریداری کنید تا متناسب با شرایط منطقه شما شروع به رشد کند. نهال یک ساله بهترین سن برای خرید نهال است و از نهال دو ساله هم می‌توان استفاده کرد.
نهال سه ساله برای کاشت گزینه مناسبی نیست. نهال سه ساله رشد خود را داشته و در  صورت انتقال به محیط جدید سازگاری کمتری خواهد داشت، در نتیجه رشد ریشه‌ها کند خواهد شد و زمان باردهی محصولات طولانی تر می‌شود.
نهال‌های زیر یک سال و بیش از دو سال برای خرید نهال مناسب نیستند و در زمان انتقال نهال نمی‌توانند به خوبی با شرایط جدید سازگار شوند.

نهال بذری بهتر است یا نهال پیوندی

انتخاب بین نهال بذری و نهال پیوندی یکی از چالش‌های اساسی برای خریداران است. اگر ویژگی‌های هرکدام را بشناسید و با اهداف خود منطبق کنید، به راحتی می‌توانید انتخاب خود را انجام دهید و چالشی نداشته باشید.

برای موارد تجاری انتخاب نهال پیوندی مناسب‌تر است زیرا زودتر به باردهی می‌رسند و گونه‌های با کیفیتی در ‌این راستا وجود دارد. اما برای موارد غیر تجاری می‌توانید از گونه‌های بذری استفاده کنید، ‌این گونه‌ها کمتر دچار بیماری می‌شوند و باردهی بالایی دارند.

با توجه به مطالبی که در بالا بررسی شد و طرفدارن زیاد نهال گردو باید بگوییم که د رزمان خرید نهال گردو لازم است تا ضمن آگاهی کامل از ظشرایط منطقه و انتخاب نهال گردو متناسب با آن نسبت به ارقام پیوندی و بذری و سن نهال گردو اطلاعات کافی داشته باشید.

ارقام پیوندی نهال گردو مقاونت بیشتر خواهند داشت و همچنین نمونه‌ها ی با کیفیتی مانند نهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو چندلر  و نهال گردو فرنور در‌این مسیر می‌توانید انتخاب کنید که سودآوری بالایی دارند.

معرفی نهال های پرسود

نهال گردو و نهال بادام جزو نهال‌های پرسود هستند و افراد زیادی به دنبال سرمایه‌‌گذاری برروی این نهال‌ها هستند. با افزایش قیمت مغز گردو و مغز بادام سودآوری این نهال‌ها بیشتر از قبل شده است و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.
پرورش ارقام نهال گردو باکیفیتی همچون نهال گردو ژنوتیپ ارغوان، نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور موجب شده تا باردهی محصولات بیشتر شود و سریعتر به محصول برسید.

قیمت نهال یکساله گردو

یکی از نهال‌های پرفروش و پرسود که طرفداران زیادی دارد، نهال گردو است. قیمت نهال گردو یک ساله باتوجه به رقم آن متفاوت است و در نهالستان‌های مطرح مانند نهالستان ارغوان نهال در حدود 30.000 تا 200.000 تومان برآورد می‌شود. جهت استعلام دقیق قیمت انواع نهال گردو به سایت ارغوان نهال مراجعه کنید و خرید خود را با قیمتی مناسب از بین انواع نهال‌ها انجام دهید.

جمع بندی؛ نهال خوب از کجا بخریم؟

در انتخاب همه نهال‌ها از جمله نهال بادام و نهال گردو باید توجه کنید سن نهال زیاد نباشد. نکته‌ای که بین نهالستان‌ها رایج است با افزایش سن نهال قیمت را افزایش می‌دهند که ‌این موضوع علمی ‌نیست و صرفا برای بازرایابی و فروش است.

در زمان خرید نهال انتخاب یک نهالستان معتبر مانند نهالستان ارغوان نهال ‌این امکان را به شما می‌دهد تا با با کمترین قیمت و  بهترین کیفیت نهال خود را انتخاب و خریداری کنید.

تمامی انواع ارقام نهال در نهالستان ارغوان نهال دارای شناسنامه و گواهی بهداشت زیر نظر بهترین مهندسین هستند تا بهترین نهال را به مشتریان ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نهال با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید. نهال های شما توسط بهترین باربری ها ارسال به تمامی نقاط ایران می‌شود. ما با باربری هایی که تعهد خدمات دارند و زیر نظر اتحادیه باربری کار میکنند همکاری داریم. در این بین با بهترین باربری ها مثل باربری جابه جا بار، همکاری مستقیمی نیز داریم.
 و از مشاوره رایگان استفاده کنید. 09141836535