بیش از 150 نفر در تظاهرات ضد قفل در لندن دستگیر شدند

لندن: اسکاتلند یارد گفته است افسران پلیس که در اعتراضات ضد قفل در مرکز لندن پلیس فعالیت می کنند ، به عنوان بخشی از مداخلات اولیه برای جلوگیری از تجمع مردم در میان بیماری ویروس کرونا ، 155 مورد دستگیری را انجام داده اند.
پلیس متروپولیتن برای جرائمی از جمله نقض مقررات ویروس کرونا ، حمله به یک افسر پلیس و در اختیار داشتن مواد مخدر دستگیر شد.
Save Our Rights UK ، گروهی که تظاهراتی علیه قوانین خانه نشینی برگزار می کند ، گفت که روز شنبه اعتراضاتی را علیه قفل دولت COVID-19 برگزار کرد.
نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، در تاریخ 31 اکتبر اعلام کرد که دومین قفل در انگلیس در حالی است که این کشور از مرز 1 میلیون مورد ویروس کرونا عبور کرده است. این قفل از 5 نوامبر اعمال شد و تا 2 دسامبر ادامه خواهد داشت.
اجتماعات بزرگ تحت محدودیت های قفل شدن ویروس کرونا ممنوع است.
پلیس متروپولیتن روز شنبه گفت که افسران این کشور مداخلات اولیه را انجام دادند تا از تجمع مردم جلوگیری کنند و آنها را به خانه وادار کنند.
به عنوان بخشی از این ، مربیانی که معترضین را به پایتخت انگلیس منتقل می کردند مورد رهگیری قرار گرفتند و کسانی که برگشت نکردند یا دستگیر شدند یا به موجب قانون ویروس کرونا جریمه نقدی یا جریمه نقدی ثابت صادر کردند.
رئیس استوارت بل ، فرمانده پلیس در اعتراضات ، روز شنبه گفت: “این یک روز چالش برانگیز برای افسران پلیس حمل و نقل مت ، شهر لندن و انگلیس بود.”
وی گفت: “روز جمعه ، ما به روشنی توضیح دادیم كه چگونه این رویداد را پلیس می كنیم ، و به افرادی كه می خواهند در آن شركت كنند هشدار دادیم كه اگر در یك گردهمایی در لندن شركت كنند ، با اقدام اجرایی روبرو می شوند.”
وی افزود: “اقدام اجرایی نتیجه مستقیم آن افراد است كه قانون را عمداً نقض می كنند و در بعضی مواقع افسران ما را با پرخاشگری هدف قرار می دهند و باعث ایجاد اختلال در شبکه راه می شوند.”
بل از مردم خواست كه از قوانين پيروي كنند تا از “اقدامات اجرايي” پرهيز كنند و در هنگام “بحران سلامت” از همه محافظت كنند.
برخی از معترضین لباس جن را پوشیده بودند و پلاکاردهایی را با دستهای “همه آنچه برای کریسمس می خواهم بازگشت به آزادی است” ، “ماسکهای صورت را خسته” و “کنترل ما را متوقف کنید” تکان دادند.
پریتی پاتل ، وزیر کشور انگلیس ، اقدام پلیس مت را ستود و تأکید کرد که هدف این مقررات ، نجات جان افراد است.
وی گفت: “ما بار دیگر دیده ایم که افسران پلیس ما کارهای باورنکردنی انجام داده اند تا اطمینان حاصل کنند که آنها به جلوگیری از شیوع این ویروس افتضاح کمک می کنند.”
“افرادی که امروز معترض هستند ماههاست اعتراض کرده اند و ما این امر را در تعطیلات آخر هفته متوالی مشاهده کرده ایم. ما از همه می خواهیم که وظیفه شناس باشند ، همه ما از مقررات و راهنمایی ها اطلاع داریم. ما این اقدامات را برای نجات جان مردم و برای جلوگیری از مرگ قابل پیشگیری “، او گفت.
پس از چهار هفته حبس کشوری ملی در انگلیس ، سیستم سه طبقه ای از اقدامات منطقه ای که فعالیت های تجاری ، مسافرت و معاشرت را محدود می کند جایگزین آن خواهد شد. اکثریت قریب به اتفاق کشور در دو طبقه فوقانی قرار دارد.
برخی از گروه های مدافع حقوق بشر خواستار آن هستند که حق اعتراض ایمن به صراحت به عنوان یک معافیت در مقررات مربوط به محدودیت های چند طبقه انگلستان مشخص شود.