تایوان نیوز: تایوان کانال خبری سرمایه دار چین دوست را تعطیل می کند | اخبار جهان

TAIPEI: تایوان روز چهارشنبه از تمدید مجوز یک کانال خبری که به عنوان طرفدار چین دیده می شود خودداری کرد ، و با استناد به شواهد دخالت یک سرمایه دار بزرگ پکن در میان ترس از مبارزات چین برای جلب حمایت در این جزیره ، آن را عملاً متوقف کرد.
رد درخواست کابل CTi اولین بار است که تایوان حتی از طریق تنظیم کننده ، حتی به طور غیر مستقیم ، یک ایستگاه خبری تلویزیونی را تعطیل می کند. کمیسیون ملی ارتباطات در سال 2006 راه اندازی شد.
این تصمیم خشم فوری CTi و حزب مخالف اصلی تایوان را برانگیخت ، و آن را حمله به آزادی رسانه ها خواند.
دولت تایوان بارها و بارها گفته است که چین تلاش کرده است از جمله یک کارزار رسانه ای ، برای نفوذ و نفوذ در جزیره دموکراتیک ، که پکن آن را متعلق به خود می داند و تهدید به استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن ، افزایش داده است.
رئیس کمیسیون چن یاو شیانگ گفت که تصمیم رد به اتفاق آرا بوده و به اتهامات مداخله در استقلال تحریریه CTi توسط سهامدار عمده Tsai Eng-meng ، که یکی از بزرگترین شرکتهای غذایی چین ، Want Want China Holdings Ltd. را اداره می کند ، اشاره کرد.
چن گفت: “این یک واقعیت است که بزرگترین سهامدار آنها مستقیماً در میز خبر CTi دخالت کرده است.”
وی افزود: CTi به دلیل تخلفات متعددی مانند عدم بررسی واقعیت ها و به خطر انداختن منافع عمومی جریمه شده است.
“دولت تسای CTi را بسته است ؛ آزادی مطبوعات مرده است!” CTi روی آن نوشت فیس بوک صفحه در پاسخ ، با اشاره به رئیس جمهور Tsai Ing-wen.
این کانال که قول داد در دادگاه با این تصمیم بجنگد ، طرفداری از چین را انکار کرده و گفته است که دولت به دنبال ساکت کردن کسانی است که از سیاست های این کشور حمایت نمی کنند.
چن گفت CTi سال گذشته بیش از 920 شکایت دریافت کرده است که تقریباً یک سوم کل شکایت ها برای کلیه کانال های خبری در تایوان است.
با این حال ، وی گفت ، هیچ مدرکی مبنی بر دریافت بودجه دولت چین توسط CTi وجود ندارد.
رویترز نتوانست بلافاصله به سهامدار اصلی Tsai برای جستجوی نظر برسد ، اما او قبلاً اتهامات مربوط به دخالت اتاق جدید را رد کرده است.
خانواده تسای دارای دو ایستگاه تلویزیونی و چندین روزنامه و شبکه کابلی در تایوان هستند.
کوومینتانگ ، حزب اصلی مخالف تایوان ، گفت که با این تصمیم مخالفت می کند ، زیرا می تواند “یک اثر خنک کننده ، به شدت تحت تأثیر آزادی مطبوعات” داشته باشد.