ترامپ: تالار شهر CNN: دونالد ترامپ درباره حکم تجاوز جنسی شوخی می‌کند و دروغ‌های انتخاباتی را تکرار می‌کند

نیویورک: دونالد ترامپحضور پربیننده در یک زنده تالار شهر CNN چهارشنبه باعث شد که رئیس جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری 2024 ادعاهای نادرست خود را دوچندان کند، زیرا برای اولین بار پس از سال ها پس از اینکه عمدتاً به رسانه های محافظه کار دوستانه پایبند بود، با سؤالات مصاحبه از یک رسانه اصلی مواجه شد.
تالار شهر چهارشنبه اولین حضور ترامپ در CNN را از سال 2016 نشان داد. او این شبکه را “اخبار جعلی” نامیده بود و در زمان ریاست جمهوری هرگز به هیچ یک از روزنامه نگارانش اجازه مصاحبه نداد. ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که او در این شبکه ظاهر می شود تا از منطقه راحتی جمهوری خواهان خارج شود، زیرا او در حال حاضر تمرکز خود را به رویارویی مجدد بالقوه انتخابات عمومی 2024 با جو بایدن دموکرات معطوف کرده است.
حضور ترامپ در سی‌ان‌ان در زمانی است که رئیس‌جمهور سابق با دوگانگی‌های سخت مواجه است: جمهوری‌خواه با اوج مشکلات حقوقی مواجه است، اما به نظر می‌رسد در موقعیتی قوی‌تر از همیشه برای تبدیل شدن به نامزد ریاست‌جمهوری حزبش قرار دارد، و او تلاش می‌کند تا به بینندگان رسانه‌های اصلی دسترسی پیدا کند، علیرغم داشتن از زمان خروج از کاخ سفید، آغوش خود را با افراط گرایان عمیق تر کرد.
در اینجا آنچه باید در مورد تالار شهر CNN ترامپ بدانید آمده است:
سوالات در مورد تجاوز جنسی
ظاهر شدن ترامپ یک روز پس از آن صورت گرفت که هیئت منصفه نیویورک او را متهم به آزار جنسی یک زن در حدود 30 سال پیش و بدنام کردن او هنگام صحبت علنی در مورد آن تشخیص داد.
به هیئت منصفه ستون نویس اهدا شد ای جین کارول 5 میلیون دلار خسارت. هیئت منصفه ادعای او مبنی بر تجاوز جنسی را رد کرد و در عوض ترامپ را مسئول میزان کمتری از تجاوز جنسی دانست. ترامپ آن را تکذیب کرد و گفت که هرگز با کارول در یک فروشگاه بزرگ در سال 1996 برخورد نکرده و او را نمی‌شناسد و گفته است که قصد دارد به حکم دادگاه تجدید نظر کند.
ترامپ از حضور در دادگاه غافل شد و در طول دادرسی در دفاع از خود شهادت نداد، در عوض به اعضای هیئت منصفه فیلمی از یک استیضاح پیش از محاکمه نشان داده شد، که باعث شد روز چهارشنبه اولین باری باشد که او مجبور به بازجویی عمومی در این پرونده شد.
ترامپ در پاسخ به سوالی که توسط کیتلان کالینز، مدیر شبکه سی‌ان‌ان درباره حکم صادر شد، گفت که تعداد نظرسنجی‌های او افزایش یافته و اظهاراتش مبنی بر اینکه کارول را نمی‌شناسد، تکرار کرد، هرچند حداقل یک عکس از آنها با هم منتشر شده است.
“من او را نمی شناسم. من هرگز او را ملاقات نکردم. من نمی دانستم او کیست.» او سوال کالینز را در مورد اینکه آیا این موضوع بر جایگاه او نزد رای دهندگان زن تأثیر می‌گذارد را رد کرد و در پاسخ، با صدایی تمسخرآمیز به بازگویی ادعاهای کارول پرداخت و باعث خنده و کف زدن تماشاگران شد. کالینز سعی کرد حرفش را قطع کند، اما ترامپ ادامه داد و آن را “یک داستان ساختگی” خواند و از کارول به عنوان “یک شغل بی‌عیب” یاد کرد.
درمان ترامپ با زنان
کالینز از ترامپ درباره نظراتش در ویدئوی بدنام «دسترسی به هالیوود» پرسید که در آن او درباره گرفتن اندام تناسلی زنان بدون درخواست اجازه لاف می زند. این ویدئو در دادگاه پخش شد و کالینز روز چهارشنبه از او پرسید که آیا بر اظهاراتش می ایستد یا خیر.
ترامپ از اظهارات خود دفاع کرد و گفت که گفته بود زنان به او اجازه می دهند بدون اجازه اندام تناسلی آنها را بگیرد زیرا او یک ستاره است.
ترامپ گفت: «من نمی‌توانم آن را پس بگیرم، زیرا اتفاقاً درست است.
تکرار دروغ های انتخاباتی
ترامپ با اولین سوال خود از کالینز در مورد اینکه چرا باید دوباره انتخاب شود، تقریباً بلافاصله با تکرار دروغ های خود در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 و تکرار ادعاهای بی اساس خود مبنی بر تقلب در انتخابات شروع کرد.
ترامپ با لحنی خاموش‌تر از آنچه که معمولاً روی صحنه در برابر هواداران تشویق می‌کرد، آن را «انتخابات تقلبی» و «شرم‌آور» نامید که کالینز صحبت‌هایش را قطع کرد، اظهاراتش را تصحیح کرد و از او خواست علناً باخت خود را در برابر بایدن اعتراف کند.
ترامپ این کار را نکرد و بلافاصله به ادعاهای خود بازگشت. در حالی که کالینز به تلاش برای بررسی واقعیت ترامپ ادامه داد، او دوباره صحبت را قطع کرد و خواستار برگزاری انتخابات صادقانه شد و سپس به موضوعات دیگری مانند مهاجرت پرداخت.
او در نقاط دیگر شهرداری به ادعاهای خود بازگشت و دروغ را در پاسخ‌ها در مورد موضوعات غیرمرتبط ریخت و کالینز را وادار کرد که حرف او را قطع کند و او را اصلاح کند.
دفاع از شورش 6 ژانویه
ترامپ، پس از سال‌ها دوری از پرسش‌های سخت، برای اولین بار پس از انتشار دروغ‌هایی درباره شکست خود در انتخابات 2020 که باعث شورش مرگبار در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 شد، به یک شبکه اصلی بازگشت.
کالینز از ترامپ پرسید که آیا از اقدامات خود در 6 ژانویه پشیمان است یا خیر، و رئیس جمهور سابق به سرعت شروع به تمجید از جمعیتی که در آن روز با آنها صحبت کرد، قبل از شروع راهپیمایی برخی از آنها به سمت ساختمان کنگره آغاز کرد و گفت که شرکت کنندگان معتقدند در انتخابات “تقلب” شده است.
آنها با افتخار آنجا بودند. آنها با عشق در آنجا بودند. این غیرقابل باور بود و روز زیبایی بود.»
کالینز ترامپ را تحت فشار قرار داد که چرا از حامیانش نخواست که کنگره را ترک کنند یا برای متفرق کردن معترضان کمک بفرستند، و او منحرف شد و سعی کرد نانسی پلوسی، رئیس مجلس وقت آمریکا را مقصر جلوه دهد. او در آن روز نسخه‌های چاپ شده‌ای از پست‌های توییتری خود را بیرون کشید و در نهایت، ساعاتی پس از شروع حمله به ساختمان کنگره، از حامیانش خواست کاپیتول را ترک کنند.
ادعاهای کاذب سقط جنین
ترامپ، در پاسخ به سوالی در مورد لغو حقوق سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته، انتصاب سه قاضی را که به رأی اکثریت پیوستند، برگزید و گفت: «این یک پیروزی بزرگ بود و مردم اکنون شروع به درک آن کرده‌اند».
او مکرراً به دروغ ادعا کرد که طرفداران حقوق سقط جنین می‌خواهند در ماه نهم بارداری یا حتی پس از زایمان «یک نوزاد را بکشند». این ادعا بر اساس تفسیر گمراه کننده از رأی سنا است. ترامپ همچنین از سوالاتی در مورد اینکه آیا در صورت انتخاب مجدد رئیس جمهور، ممنوعیت ملی سقط جنین را امضا خواهد کرد، طفره رفت. ترامپ در عوض درباره حکم دادگاه گفت که به فعالان ضد سقط جنین «توانایی مذاکره» داده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت سقط جنین فدرال را امضا می کند، گفت: «کاری که من انجام خواهم داد این است که مذاکره کنم تا مردم خوشحال شوند. او مکرراً گفت که “آنچه را که درست است” انجام خواهد داد، بدون اینکه مشخص کند آن چه بود.