تسای اینگ ون: تایوان برای محافظت از حاکمیت با زیردریایی های جدید در میان تنش های چین | اخبار جهان

KAOHSIUNG: رئیس جمهور تایوان تسای اینگ ون روز سه شنبه قول داد با ساخت ناوگان جدیدی از توسعه داخلی ، از حاکمیت جزیره دموکراتیک دفاع کند زیردریایی ها، پروژه کلیدی مورد حمایت ایالات متحده برای مقابله با چین همسایه.
تایوان ، که چین ادعا می کند قلمرو خود است ، سالها در تلاش است تا نیروی زیردریایی خود را اصلاح کند ، که برخی از آنها به جنگ جهانی دوم، و هیچ تطبیقی ​​برای ناوگان چین نیست ، که شامل شناورهایی است که قادر به پرتاب سلاح هسته ای هستند.
در مراسمی به مناسبت آغاز ساخت ناوگان زیردریایی جدید در شهر بندری کاهوسیونگ در جنوب ، تسای این حرکت را “نقطه عطفی تاریخی” برای توانایی های دفاعی تایوان پس از عبور از “چالش ها و تردیدهای مختلف” خواند.
وی در این مراسم که سفیر عملا آمریکا در تایوان ، برنت کریستنسن نیز حضور داشت ، گفت: “این ساخت و ساز نشان دهنده اراده قوی تایوان به جهانیان برای محافظت از حاکمیت آن است.”
“زیردریایی ها تجهیزات مهمی برای توسعه توانایی های جنگ نامتقارن نیروی دریایی تایوان و بازدارندگی کشتی های دشمن از محاصره تایوان هستند.”
دولت ایالات متحده در سال 2018 برای تولید کنندگان آمریکایی چراغ سبز نشان داد تا در این برنامه شرکت کنند ، اقدامی که به طور گسترده ای به تایوان کمک می کند تا اجزای اصلی را حفظ کند ، هرچند مشخص نیست که کدام شرکت های آمریکایی درگیر آن هستند.
شرکت CSBC تایوان که توسط دولت پشتیبانی می شود ، اعلام کرد که اولین 8 فروند زیردریایی برنامه ریزی شده را در سال 2025 تحویل می دهد و به طرح مدرن سازی و خودکفایی نظامی تسای کمک زیادی می کند.
رئیس شرکت چنگ ون-ریه گفت آنها با چالش های بزرگی روبرو شده اند ، از جمله مشکل در تهیه قطعات و همچنین “نیروهای خارجی که مانع توسعه این برنامه می شوند”.
نیروهای مسلح تایوان بیشتر توسط ایالات متحده مجهز هستند ، اما تسای توسعه صنایع دفاعی پیشرفته داخلی را در اولویت قرار داده است.
در ماه ژوئن ، تسای بر اولین پرواز آزمایشی عمومی یک مربی جت پیشرفته طراحی و ساخته شده به صورت محلی نظارت کرد.
نیروهای چینی فعالیتهای نظامی خود را در نزدیكی تایوان افزایش داده اند ، و به مناسبت پرواز هواپیماهای جنگنده از طریق بافر بافر غیررسمی خط حساس تنگه تایوان.