جانت یلن گزینه جو بایدن برای وزیر خزانه داری ایالات متحده است ، سقف شیشه ای دیگر شکسته است

نیویورک: بر اساس اخبار منتشر شده توسط وال استریت ژورنال ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده قصد دارد رئیس سابق فدرال رزرو جانت یلن را به عنوان وزیر خزانه داری بعدی آمریکا معرفی کند.
در صورت تأیید ، یلن 74 ساله اولین زنی است که خزانه داری را رهبری می کند. او همچنین از سال 2014 تا 2018 اولین زنی بود که فدرال رزرو را هدایت کرد. در این سال وی یک نقش سیاسی غیرمعمول را برای صندلی سابق فدرال رزرو به عهده گرفت و به عنوان مشاور مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بایدن درآمد.
یلن ، متخصص بیکاری ، مستقیماً وارد حوزه تخصصی خود در سال 2021 خواهد شد. اقتصاد آمریکا توسط یک رکود اقتصادی ناشی از همه گیری چکش خورده است و در غیاب شبکه های امنیت اجتماعی اضطراب در حال افزایش است.
بایدن هفته گذشته گفت که انتخاب وی برای وزیر خزانه داری “کسی است که من فکر می کنم مورد قبول همه عناصر حزب دموکرات ، مترقی از طریق ائتلاف میانه رو باشد”.
یلن با جورج آکرلوف ، اقتصاددان برنده جایزه نوبل ازدواج کرده است.
خبر صعود قریب الوقوع یلن به خزانه داری مطابقت دارد با صحبت های واشنگتن در طول هفته در مورد سقف های شیشه ای بیشتری که توسط تیم بایدن خرد خواهد شد.
پس از انتخابات ، بایدن قول داده است که کابینه وی مانند آمریکا به نظر می رسد و متنوع ترین مورد در تاریخ سیاسی مدرن این کشور خواهد بود.
همسر نامزد بایدن و در حال حاضر معاون منتخب رئیس جمهور کامالا هریس اولین زن و اولین آمریکایی هندی و سیاه پوست است که تاکنون به بالاترین دفتر سیاسی در ایالات متحده رسیده است.