جستجوی اختراع

در اقتصاد مبتنی بر دانش امروزی ، یک کسب و کار موفق می تواند نوآوری مستمر را در اولویت قرار دهد و جستجوی اختراع حفاظت از این نوآوری سایت orbit بسیار مهم است. بنابراین ، شرکت های بزرگ و کوچک فناوری ، دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی ، سازمان های دولتی و مخترعان انفرادی سعی می کنند اختراعات و نوآوری های خود را در سیستم ثبت اختراع ثبت کرده و در نتیجه از آنها محافظت کنند. این مجموعه گسترده اسناد ثبت اختراع گنجینه ارزشمندی از دانش فنی است که به نوآوران و فناوران ، متقاضیان ثبت اختراع و ارزیابی کنندگان دفتر مالکیت معنوی در دستیابی به اهداف خود کمک می کند. با این حال ، این اقیانوس وسیع اطلاعات به بسترهای جستجوی موثری نیاز دارد که بتواند به درخواست کاربران پاسخ دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن اسناد مربوط به موضوع را جستجو کند. ثبت اختراعات گوگل یکی از پایگاه های داده ثبت اختراع رایگان و بسیار کارآمد است که علاوه بر 120 میلیون ثبت اختراع در سراسر جهان ، مجموعه ای از مقالات و کتابهای مرتبط را نیز شامل می شود. این اسناد بدون ثبت اختراع یک روش ابتکاری برای تسهیل جستجوی دانش قبلی و بررسی وضعیت درخواست ثبت اختراع جدید است و این رویکرد جستجوی پتنت باعث می شود اختراعات Google کمی متفاوت از سایر پلت فرم های جستجوی ثبت اختراع باشد.

این موتور جستجوی جهانی به کاربران اجازه می دهد تا به مجموعه ای از اختراعات بیش از 100 دفتر ثبت اختراع در سراسر جهان ، از جمله دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ، اداره ثبت اختراعات اروپا ، برنامه های PCT و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. دسترسی و جستجوی اطلاعات کتابخانه ثبت اختراع (به ویژه تاریخهای اصلی) و بارگیری متن کامل اسناد ثبت اختراع به عنوان خلاصه ای از ادعاهای ثبت اختراع.

برای استفاده از Google Patent ، این پیوند جستجوی اختراع را ببینید.

جستجوی ثبت اختراع گوگل بسیار شبیه به جستجوی معمولی گوگل است. ساده ترین راه برای دسترسی به ثبت اختراع خاص ، جستجوی شماره ثبت اختراع است ، خواه شماره درخواست منتشر شده باشد یا شماره گواهی. برای انجام این کار ، شماره درخواست یا شماره ثبت اختراع خود را در Google Patent وارد کرده و دکمه جستجو را کلیک کنید. لازم به تأکید است که برای جستجوی اسناد ثبت اختراع بر اساس تعداد آنها ، نیازی به وارد کردن شماره کامل به همراه کد کشور یا نوع ثبت اختراع ندارید و حتی می توانید شماره ثبت اختراع را بدون فاصله ، کاما ، کاما و غیره وارد کنید. به به عنوان مثال جستجوی پتنت، از شماره های “14166502” و “9014905” می توان برای جستجوی “US 14 / 166،502” یا “US 9،014،905 B1” استفاده کرد.

جستجوی ثبت اختراع گوگل بسیار شبیه به جستجوی معمولی گوگل است. می توانید عبارت مورد نظر را در شکل و فرم دلخواه (برای مثال اتومبیل) وارد کرده و نتایج جستجو را مشاهده کنید. از آنجا که ممکن است دانش قبلی شامل مجموعه ای از اسناد بدون ثبت اختراع باشد ، Google Patents به کاربران امکان می دهد همزمان با ثبت اختراعات ، این دانش قبلی را نیز جستجو کنند. برای انجام این کار ، گزینه “شامل ادبیات بدون ثبت اختراع” را انتخاب کنید تا نتایج سایت اختراعات شامل محتوای Google Scholar باشد.

برای جستجوی پیشرفته در Google Patent ، می توانید از گزینه “جستجوی پیشرفته” در پایین صفحه استفاده کنید. البته پس از جستجوی کلمه کلیدی یا شماره ثبت اختراع ، صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود که در سمت چپ آن گزینه های مربوط به جستجوی پیشرفته وجود دارد. اولین بخش از این جستجوی پیشرفته “شرایط جستجو” است که به شما امکان می دهد گزینه های نزدیک به عبارت مورد نظر را جستجو کرده و محدوده جستجو را از طریق دو عملگر منطقی “AND” و “OR” گسترش دهید. استفاده از مترادف در یک زمینه به معنای استفاده از عملگر OR و گسترش دامنه سایت اختراعات جستجو و استفاده از کلمات و اصطلاحات دیگر در یک قسمت جداگانه به معنای استفاده از عملگر AND و محدود کردن دامنه جستجو است.

لازم به ذکر است که اصطلاحات ذکر شده در این بخش عبارت “عنوان ، خلاصه ، ادعا و توضیحات ثبت اختراع” را جستجو کرده و نتایج را به کاربر نشان می دهد. با استفاده از عملگرهای منطقی “AND” و “OR” ، جستجو جامع است و تا زمانی که اسناد مناسب تری پیدا نشود ، تعداد کمتری اسناد غیر مرتبط در سبد نتایج مروارید آسیا قرار می گیرد.

جستجوی دقیق و کامل اسناد ثبت اختراع مستلزم استفاده از واژه های مترادف و مشابه در کلمات کلیدی جستجو شده است. در میان آنها برخی از مخفف های معروف مانند “سرویس پیام کوتاه-SMS” ، “Intelligence-IQ” و “Digital Universal (Video) Disc-DVD”) وجود دارد که سایت orbit برای امنیت بیشتر بهتر است به دنبال عبارت کامل آنها باشید. یادت باشه. به عنوان مثال ، هنگام جستجو و بازیابی اختراعات و اسناد فنی مربوط به سیستم های موقعیت یابی خودرو از طریق پایگاه داده ثبت اختراع Google ، بهتر است عبارت اختصاری “GPS” را به عنوان کلمه کلیدی جدید در فیلدی جداگانه از کلمات کلیدی دیگر جستجو کنید. در زمینه ، علاوه بر عبارت “GPS” ، عبارت کامل “سیستم موقعیت یابی جهانی” برای جستجوی کامل و کامل اختراعات در این زمینه استفاده می شود.

در پاسخ به این چالش ، پایگاه ثبت اختراع گوگل امکان جستجوی اسناد به 16 زبان ، از جمله انگلیسی ، آلمانی ، چینی ، ژاپنی ، عربی و روسی را فراهم کرده است. علاوه بر این ، استفاده از ترجمه ماشینی متن اختراعات به کاربران کمک می کند تا از طریق کلمات و عبارات انگلیسی سایر اسناد را به زبان های دیگر جستجو کنند. برای این کار باید به تفاوت املا و واژگان در خوشنویسی بریتانیا و آمریکا توجه کنید. برای مثال سایت orbit فرض کنید که می خواهید عبارت مانور یا رانندگی ماهرانه را در خودروها جستجو کنید. این مانور به انگلیسی به عنوان “مانور” و “مانور” نوشته شده است و هر دو گزینه باید با استفاده از عملگر منطقی “OR” (عبارات را در کادر جستجو وارد کنید) استفاده شود.