جو بایدن: ایالات متحده در مسیر آغاز ایمن سازی علیه COVID-19 تا اواخر دسامبر-اوایل ژانویه است. |

دلواورس: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، روز چهارشنبه (به وقت محلی) گفت كه ایالات متحده در راه آغاز ایمن سازی علیه COVID-19 تا اواخر دسامبر-اوایل ژانویه سال آینده است ، زیرا “پیشرفت ركورد شكننده قابل توجهی” در توسعه واکسن
بایدن به مناسبت این موضوع در دلاور گفت: “اخیراً در زمینه تولید واکسن پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه ثبت رکورد وجود داشته است و چندین مورد از این واکسن ها فوق العاده موثر به نظر می رسند. شکرگذاری
وی افزود که نیاز به اجرای یک طرح توزیع برای ایمن سازی کل کشور در اسرع وقت وجود دارد “که ما این کار را خواهیم کرد ، اما زمان بر است.”
رئیس جمهور منتخب گفت: “امیدوارم با انتشار اخبار مربوط به واکسن انگیزه ای برای هر آمریکایی باشد تا اقدامات ساده ای را برای کنترل ویروس انجام دهد.”
بایدن گفت كه مردم آمریكا در حال جنگ با ویروسی هستند كه از ووهان نشات گرفته و نه با یكدیگر.
“ما با این ویروس (COVID-19) جنگیده ایم ، که برای ما درد ، از دست دادن و ناامیدی به ارمغان آورده است. این هزینه برای بسیاری از انسانها هزینه شده است. من می دانم که کشور از جنگ خسته می شود اما باید به یاد داشته باشیم که در جنگ با ویروس ؛ نه با یکدیگر ، “بایدن در جلسه توجیهی گفت.
وی افزود: “این لحظه ای است كه ما باید ستون فقرات خود را سنگین كنیم ، تلاش خود را دو برابر كنیم و مجدداً خود را برای جنگ آماده كنیم. یادمان باشد كه همه ما با هم در این شرایط هستیم. هنوز ماه های این نبرد در پیش داریم.”
از آنجایی که ایالات متحده روز شکرگذاری را روز پنجشنبه ، همراه با کریسمس در دسامبر جشن می گیرد ، بایدن اذعان کرد که زمان دشواری برای مردم آمریکا که عزیز خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا از دست داده اند ، خواهد بود.
بایدن گفت: “برای کسانی که عزیزی را از دست داده اند ، من می دانم که این زمان از سال می تواند به ویژه دشوار باشد. باور کنید ، می دانم. اولین شکرگذاری را به یاد می آورم ؛ صندلی خالی و سکوت نفس شما را می گیرد.”
رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد که ایالات متحده در “COVID-19” در میانه “جهش چشمگیر” قرار دارد.
“بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی در معرض خطر غرق شدن قرار دارند. ما باید تلاش کنیم سرعت رشد این ویروس را کاهش دهیم. ما این را مدیون پزشکان ، پرستاران و کارگران خط مقدم هستیم که جان خود را به خطر انداختند و در جنگ قهرمانانه علیه این ویروس جان خود را از دست دادند. ما این را مدیون همشهریان خود هستیم ؛ این بدان معناست که ما ماسک زده ایم ، فاصله اجتماعی را حفظ کرده و اندازه هر گروهی را که هستیم محدود می کنیم.
با نویدبخش خبر واکسن ، رئیس جمهور منتخب گفت که “امید واقعی” وجود دارد و از مردم خواست که این کار را قطع کنند. “اجازه ندهید خود را در برابر خستگی تسلیم کنید. بدانید که ما می توانیم این ویروس را شکست دهیم. آمریکا قرار نیست در این جنگ شکست بخورد. شما زندگی خود را پس خواهید گرفت. زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است. این اتفاق خواهد افتاد. تا ابد دوام نخواهد آورد. ”
طبق آخرین به روزرسانی های دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده همچنان با 12،662،851 مورد و 260،869 مورد مرگ ، درگیر بیماری همه گیر COVID-19 است. در ایالات متحده 4،696،996 بیمار از این بیماری بهبود یافته اند.