جو بایدن در تماس با رهبران استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی بر امنیت و سعادت هندو-اقیانوس آرام تأکید می کند

واشنگتن: جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در تماس های تلفنی با رهبران استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی بر حفظ یک منطقه امن و مرفه هند و اقیانوسیه تأکید کرد.
طبق بازخوانی تماس های تیم انتقال وی ، بایدن روز چهارشنبه تلفنی با نخست وزیر اسکات موریسون استرالیا ، نخست وزیر یوشیهیده سوگا از ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی مون گفتگو کرد.
این تماس های تبریک آمیز سه رهبر پس از پیروزی تاریخی بایدن در انتخابات 3 نوامبر بود.
بایدن در تماس خود با موریسون با تأکید بر اینکه ایالات متحده و استرالیا دارای ارزش و تاریخ هستند ، خاطرنشان کرد که دو کشور از زمان جنگ جهانی اول در هر درگیری در کنار یکدیگر جنگیده اند.
بایدن گفت که مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با موریسون در بسیاری از چالش های مشترک ، از جمله مهار همه گیر COVID-19 و محافظت در برابر تهدیدهای بهداشتی جهانی است. مقابله با تغییرات اقلیمی زمینه سازی برای بهبود اقتصاد جهانی ؛ تقویت دموکراسی و حفظ یک منطقه امن و مرفه هند و اقیانوس آرام.
در بازخوانی گفته شده ، رئیس جمهور منتخب در تماس تلفنی خود با سوگا از تبریک وی تشکر کرده و از او در مورد رهبری ثابت در میان انتقال حاکمیت برای ژاپن تعارف کرده است.
بایدن بر تعهد عمیق خود در دفاع از ژاپن و تعهدات آمریكا در ماده 5 تأكید كرد و ابراز تمایل شدید خود برای تقویت اتحاد آمریكا و ژاپن را حتی در زمینه های جدید كرد.
“آنها در مورد لزوم همکاری در مورد COVID-19 ، ایجاد مقاومت در برابر بحران های بهداشت جهانی در آینده و شروع بهبود اقتصادی جهانی بحث و گفتگو کردند. آنها همچنین در مورد تعهد مشترک خود برای مقابله با تغییرات آب و هوا ، تقویت دموکراسی در سراسر جهان و تقویت ایالات متحده- اتحاد ژاپن به عنوان سنگ بنای یک منطقه مرفه و امن هند و اقیانوس آرام “، در بازخوانی این مقاله آمده است.
بایدن در تماس تلفنی خود با مون ابراز تمایل کرد که اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده را به عنوان نقطه اصلی امنیت و رفاه در منطقه هند و اقیانوس آرام تقویت کند.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به تعهد خود برای همکاری در زمینه مقابله با بیماری همه گیر ، ایجاد امنیت جهانی بهداشت و تحریک بهبود اقتصاد جهانی ، از رهبری قوی مون در COVID-19 قدردانی کرد.
وی مشاهده کرد که مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس جمهور مون در مورد سایر چالش های مشترک ، از کره شمالی تا تغییرات آب و هوایی است.
آنها همچنین درباره ارزشهای مشترکی که زیربنای اتحاد آمریکا و کره جنوبی است و همچنین علاقه متقابل آنها در تقویت دموکراسی ، مطابق بازخوانی شده ، بحث کردند.
بایدن پیش از این با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و تائیزین میشل مارتین نخست وزیر ایرلند صحبت کرده بود.