جو بایدن در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور ، واکسن COVID-19 رایگان را برای همه در آمریکا می دهد

واشنگتن: جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، متعهد شده است که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور در انتخابات 3 نوامبر ، واکسیناسیون رایگان COVID-19 را برای همه آمریکایی ها تضمین کند ، و طرح واکنش همه گیر خود را درست چند روز قبل از نظرسنجی های ریاست جمهوری ایالات متحده ، ارائه دهد.
بایدن در سخنرانی اصلی سیاست خود در مورد ویروس کرونا در ایالت زادگاه خود دلاور ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دلیل سیاست های خود در مبارزه با بیماری ویروسی کرونا که باعث کشته شدن بیش از 220،000 نفر شده و تأثیر مخربی بر اقتصاد کشور داشته است ، از بین برد.
“پرزیدنت ترامپ گفت رئیس جمهور ترامپ گفت ما گوشه گوشه آن را دور می زنیم ، این ماجرا از بین می رود ، ما یاد می گیریم که با آن زندگی کنیم. آنها نقل قول هستند. اما همانطور که دیشب به او گفتم ، ما یاد نمی گیریم که با آن زندگی کنیم. “بایدن 77 ساله گفت:”
در حال حاضر بیش از 220،000 نفر در ایالات متحده جان خود را به دلیل این ویروس از دست داده اند. بدتر اینکه ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که در حدود 130،000 تا 210،000 از این مرگ ها قابل اجتناب است.
معاون سابق رئیس جمهور گفت: “هرگاه واکسن ایمن و موثری داشته باشیم ، باید برای همه رایگان باشد ، خواه بیمه باشید یا نه.”
وی گفت که در صورت انتخاب ، دولت فدرال را به سمت “خرید مقدار زیادی از دوز واکسن COVID-19 به صورت عمده خریداری می کند تا ما بتوانیم آن را به طور رایگان در اختیار افرادی که بیمه نیستند ، تحت بیمه نیستند یا از نظر پزشکی واجد شرایط هستند” ارائه دهیم.
“COVID-19 کوتوله هر چیزی را که در تاریخ اخیر با آن روبرو بوده ایم و هیچ نشانه ای از کند شدن نشان نمی دهد. ویروس تقریباً در هر ایالت در حال شیوع است. ما 4.8 میلیون مورد را پشت سر گذاشتیم. و هنگامی که از ترامپ این هفته پرسیدند که چه چیزی” من از همان ابتدا جواب او را به صورت متفاوت انجام دهم تا پاسخ همه گیر را بدست آورم و من نقل می کنم ، “نه زیاد. نه زیاد.” ، “او گفت.
بایدن با بیان اینکه ترامپ برنامه ای برای مبارزه با ویروس کرونا ندارد ، گفت هرچه رئیس جمهور باشد ، “بی پروا” می شود.
وی گفت: “ما مجبور نیستیم در اثر ناكامی های این دولت زندانی شویم. ما می توانیم راهی متفاوت را انتخاب كنیم. ما می توانیم آنچه را كه آمریكایی ها همیشه انجام داده اند انجام دهیم: گرد هم آییم و با سخت گیری ، دلسوزی و عزم راسخ با چالش روبرو شویم.”
بایدن با افشای برنامه خود گفت که بلافاصله یک استراتژی ملی اجرا می کند که کشور را قادر می سازد سرانجام از این ویروس جلو بیفتد و زندگی ها را بازگرداند.
بایدن گفت که از کنگره جدید درخواست خواهد کرد تا پایان ماه ژانویه لایحه ای را با تمام منابع لازم روی میز خود قرار دهد تا ببیند که چگونه سلامت عمومی و پاسخ اقتصادی از طریق پایان آنچه مورد نیاز است دیده می شود.
بایدن گفت که به نزد هر استاندار خواهد رفت و از آنها می خواهد که ماسک زدن را در ایالت های خود اعمال کنند.
وی گفت: “و اگر آنها نپذیرند ، من نزد شهرداران و مدیران شهرستان ها می روم و ملزومات محلی برای پوشاندن را در سراسر كشور برآورده می كنم” ، وی افزود كه به عنوان رئیس جمهور ماسك پوشیدن را در تمام ساختمانهای فدرال و حمل و نقل بین ایالتی مجاز می داند.
وی با بیان اینکه “از آنجا که ماسک ها جان انسان ها را نجات می دهند” ، افزود: او یک طرح آزمایشی ملی را با هدف آزمایش هر روز به تعداد افرادی که هر هفته در حال آزمایش هستند ، اجرا می کند.
وی با توصیف این موضوع به عنوان یک برنامه بایدن-هریس ، گفت که این کار باعث می شود همه آمریکایی ها با هم کار کنند. وی گفت: “و این اغراق نیست ، همه ما با هم كار می كنیم و مراقب همدیگر هستیم. همه ما هنوز مجبور به پوشیدن ماسك یا تمرین فاصله اجتماعی هستیم. این مدت سخت خواهد بود.”
“اما اگر ما علم را دنبال کنیم و با هم ایمان داشته باشیم ، من به شما قول می دهم ، ما این مسئله را پشت سر خواهیم گذاشت و خیلی سریعتر از نرخ فعلی که در آن طرف هستیم ، از طرف دیگر بیرون خواهیم آمد. ببینید ، همه شما این را می دانید. آمریکایی وی گفت: “مردم همیشه در زمان بحران بهترین تلاش خود را به این کشور کرده اند. و این بار فرقی نمی کند.”