جو بایدن: ما در حال جنگ با ویروس هستیم نه یکدیگر. جو بایدن در آدرس شکرگذاری |

واشنگتن: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا ، به آمریکایی ها یادآوری کرد که آنها در حال جنگ با ویروس کرونا بودند و علیه همدیگر نبودند ، زیرا وی خواستار پایان “فصل ناخوشایند تقسیم” در این کشور شد. وی در سخنرانی شکرگذاری پیش از تعطیلات ، از هموطنان آمریکایی خواست تا از سنتهای تعطیلات پرخطر چشم پوشی کنند ، زیرا در ایالات متحده ، ویران ترین کشور با بیش از 262،100 مرگ ، ویروس همچنان ادامه دارد.
“من می دانم که کشور دیگر از جنگ خسته شده است. اما باید به یاد داشته باشیم ، ما در حال جنگ با ویروس هستیم ، نه با یکدیگر. نه با یکدیگر.
بایدن در سخنرانی خود از زادگاهش ویلمینگتون ، دلاور ، گفت: “این لحظه ای است كه ما باید ستون فقرات خود را فولاد كنیم ، تلاش خود را دو برابر كنیم و مجدداً خود را برای جنگ آماده كنیم.”
دموکرات 78 ساله روز چهارشنبه گفت: “یادمان باشد: همه ما با هم در این کار هستیم.”
وی به کسانی که عزیزان خود را در طی شیوع همه گیر از دست داده اند و در تعطیلات دست و پنجه نرم می کنند ، تسلیت گفت و از دردی که پس از فوت اعضای خانواده خود خیلی زود احساس کرده صحبت کرد.
رئیس جمهور منتخب قول داد که همه گیری را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
“من معتقدم که این فصل ناخوشایند تقسیم … جای خود را به یک سال نور و وحدت خواهد داد.”
وی گفت که می داند این زمان از سال به ویژه دشوار است.
بایدن گفت: “باور كن ، من می دانم.”
وی ظاهراً با اشاره به فاجعه های شخصی زندگی خود گفت: “اولین شکرگذاری را به یاد می آورم. صندلی خالی ، سکوت. نفس شما را می گیرد.”
همسر و دختر بچه بایدن در زمان تصادف کریسمس در سال 1972 در یک تصادف رانندگی کشته شدند و پسرش بو در سال 2015 بر اثر سرطان مغز درگذشت.
بایدن گفت: “مراقبت واقعاً سخت است.” “تشکر کردن دشوار است. حتی فکر کردن به جلو دشوار است و امید به سختی است. می فهمم. در این روز شکرگذاری برای تک تک شما فکر می کنم و دعا می کنم.”
تعطیلات شکرگذاری در حالی اتفاق می افتد که ویروس کرونا در سراسر کشور افزایش می یابد و از چهارشنبه تعداد کل مرگ و میرها در ایالات متحده تا حدود 260،000 نفر افزایش می یابد ، و موج جدیدی از محدودیت های بهداشت عمومی برای کنترل شیوع ویروس اعمال شده است.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هفته گذشته توصیه کردند که آمریکایی ها نباید برای شکرگذاری سفر کنند.
دکتر آنتونی فاوسی ، پزشک ارشد بیماری های عفونی کشور ، همچنین از آمریکایی ها خواسته است تا مجالس تعطیلات داخل خانه خود را “به همان اندازه که ممکن است کوچک” نگه دارند.
بایدن از رئیس جمهور دونالد ترامپ ، یک جمهوریخواه ، در آدرس خود نام برد و فقط گفت: “در آمریکا ، ما انتخابات کامل و آزاد داریم. سپس نتایج را ارج می نهیم.”
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات 3 نوامبر بر ترامپ پیروز شد ، وی که به تلاش های قانونی خود برای پیروزی بایدن ادامه می دهد.
ترامپ این هفته اجازه آغاز رسمی انتقال بایدن به قدرت را داده اما هنوز شکست را نپذیرفته است.
با این حال ، مقامات انتخاباتی در ایالات مهم میدان جنگ ، بایدن را برنده اعلام کرده و به او امتیاز غیررسمی 306-232 را در کالج انتخاباتی اعطا می کنند که نتیجه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا را تعیین می کند.
در همین حال ، رئیس جمهور ترامپ از حامیان خود خواست تا برای لغو نتایج انتخابات تلاش کنند.
ترامپ با صحبت از طریق تلفن از کاخ سفید و در مراسمی که قانونگذاران ایالت جمهوری خواه در پنسیلوانیا ترتیب دادند ، ترامپ ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده در انتخابات را تکرار کرد.
ترامپ با بیان اینکه “تقلب” شده است ، گفت: “ما باید انتخابات را برگردانیم.”
تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج در ایالت های اصلی در دادگاه ها تاکنون بی نتیجه مانده است.