خدمات دندانپزشکی شامل چه مواردی است؟

البته گاهی اوقات گذاشتن پین هم کافی نیست که در این صورت قبل از روکش کردن و برای بازسازی ساختار تاج دندان باید درمان پست و کور دندان انجام شود که آخرین راه برای حفظ دندان، قبل از کشیدن است. پاسخ: نه, گاهی اوقات گذاشتن پین در دندان هم کافی نمی باشد و فشار وارده را دندان نمی تواند تحمل کند, ترمیم دندان در خانه در چنین وضعیتی قبل از روکش کردن دندان و برای بازسازی ساختار تاج دندان لازم درمان پست کور (به انگلیسی post & core) انجام بشود. در نتیجه، دندانپزشکان توصیه میکنند تا از یک تاج دندانی برای تقویت دندانها و جلوگیری از شکستن آن استفاده کنید.

به دلیل پوسیدگی، دندان تا حد زیادی آسیب دیده یا قسمت تاج آن از بین میرود. در صورتی که آلودگیهای موجود در دهان بتوانند راه نفوذ به داخل دندان را پیدا کنند (پدیدهای که به آن نشت تاج coronal leakage گفته میشود) درمان ریشه با شکست مواجه خواهد شد به همین منظور باید ترمیم در داخل یا بر روی دندان قرار بگیرد تا راه نفوذ باکتریها به داخل کاملاً بسته شود. ا- تا چند ساعت بعد از ترمیم دندان با مواد سیاه (آمالگام) از خوردن خوراکیهای جویدنی خود داری کنید. اگر نخ کشیدن روی دندان ترمیم شده مقدور نیست باید هرچه سریع تر به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، این کامپوزیت ها به شکل خمیر هستند که دندانپزشک می تواند آن ها را به راحتی در حفره تراش داده شده روی دندان قرار دهد و آن را به شکل دلخواه شکل دهد. دندان های جلو آمده و استخوان فک بالایی به سمت جلو حرکت کرده اند و در نتیجه فاصله بین دندان ها بیشتر و بیشتر میشود، همچنین به خاطر فرم دندان ها، لب ها به سمت بالا هل داده میشوند، در واقع دندان ها لب ها را به سمت بالا هل میدهند در حالی که خودشان به سمت جلو مایل میشوند. در این مقاله به بررسی نحوه پر کردن دندان در خانه و با روشهای خانگی میپردازیم.

قطعا گذشته از هزینه برای بسیاری ترس از دندانپزشکی کابوسی بزرگ است؛ ترس از فرآیندی که با یک آمپول دردناک شروع شده و با سوراخ کردن و پر کردن دندان ادامه پیدا میکند. طی فرآیند بیلداپ دندان، یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی، با کمکِ بافت اندک و باقیماندهِ دندانِ آسیب دیده، نسج و بخشهای از دست رفتهِ آن دندان را بازسازی میکند. دندان های جلو آمده میتوانند ناشی از فشار زبان به دندان ها و یا کاهش ترکم استخوان در اطراف دندان ها باشند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از ترمیم و زیبایی دندان ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.