درگیری در اسپانیا با افزایش عصبانیت از محدودیت ویروس

مادرید: معترضان در چند شهر اسپانیا برای دومین شب دویدن با نیروهای امنیتی درگیر شدند ، پلیس روز یکشنبه گفت ، در حالی که خشم و عصبانیت نسبت به محدودیت های ویروس کرونا در سراسر جهان افزایش می یابد.
ناآرامی ها در اسپانیا در حالی اتفاق افتاد که بیشتر کشورهای اروپایی قفل شده اند تا سعی در جلوگیری از افزایش نگرانی آلودگی ها در این قاره داشته باشند که از زمان ظهور ویروس در چین در پایان سال 2019 بیش از 278،000 مورد مرگ را ثبت کرده است.
نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، آخرین رهبر تعلیق جدید در انگلیس شد که حداقل از یکشنبه ، به دنبال مراحل اتریش ، فرانسه و ایرلند ، از پنجشنبه آغاز می شود.
راجر استنسون ، بازنشسته 73 ساله در شهر ناتینگهام در شمال ، با ابراز نگرانی گسترده از تأثیر طولانی مدت تعطیلی دیگر بر معیشت مردم ، گفت: “این شهر متلاشی خواهد شد ، دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.”
“من از جوانان می ترسم ، مانند نوه ها و نوه های خودم ، آنها رنج خواهند برد.”
سایر کشورها مانند آلمان و یونان محدودیت هایی برای کنترل عفونت با محدودیت کمتر را اعمال کرده اند که با این وجود باز هم بسته شدن بارها ، رستوران ها و م culturalسسات فرهنگی در مواردی است که باعث ناراحتی و کینه می شود.
در اسپانیا ، عصبانیت مردم در خلال خیابان ها به شکلی گاه خشونت بار از یک شنبه شنبه اتفاق افتاد ، در حالی که در حاشیه اعتراضات در برخی از شهرها غارت و تخریب صورت گرفت.
این کشور منع رفت و آمد شبانه در سراسر کشور را وضع کرده و تقریباً در تمام مناطق اسپانیا برای جلوگیری از سفرهای طولانی مدت بسته شدن مرزهای منطقه ای را وضع کرده اند.
بزرگترین آشوب در مادرید بود که در آن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان شعار “آزادی!” تصاویر در شبکه های اجتماعی نشان داد که سطل های زباله را به آتش کشید و موانع موقت راه اصلی شهر ، گران ویا ایجاد کرد.
وقتی پلیس برای پاکسازی اجتماع وارد عمل شد ، با سنگ و شراره مورد اصابت قرار گرفت.
شهرهای دیگر در شمال نیز مانند مالاگا در جنوب و بارسلونا در شمال شرقی ناآرامی را تجربه کردند.
پلیس گفت که آنها در مجموع 32 نفر را دستگیر کردند.
هفته گذشته نیز ایتالیا صحنه اعتراضات بود.
بر اساس گزارش های خبری ، انتظار می رود دولت آنجا محدودیت های جدید را روز دوشنبه اعلام کند.
انتظار می رود این موارد شامل ممنوعیت سفر بین مناطق ، تعطیل کردن مراکز خرید در آخر هفته ، محدود کردن فعالیت های تجاری و اعمال مقررات منع رفت و آمد در شب باشد.
محدودیت ها همچنین منجر به ناآرامی در آرژانتین شد ، جایی که روز شنبه در چندین زندان در استان بوینس آیرس آشوب هایی رخ داد ، زیرا زندانیان خواستار از سرگیری بازدیدها در همه گیر شدند.
وضعیت سلامت در ایالات متحده نیز رو به وخامت است ، که در حال آماده سازی برای یک مسابقه بزرگ انتخاباتی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور و جو بایدن ، رقیب دموکرات او است.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه از منابع رسمی ، این کشور در حال حاضر با 230.556 مورد مرگ و میر متضرر ، 776 کشته جدید نیز ثبت کرده است که بیشترین تعداد در جهان است.
آنتونی فاوشی ، دانشمند ارشد دولت ، در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد ، به واشنگتن پست گفت كه ایالات متحده “برای كسی بسیار آسیب دیده است.”
وی افزود: “همه ستاره ها در جای اشتباه قرار گرفته اند”.
جشن هالووین که به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفت ، امسال خصوصاً در سالم ، ماساچوست یک موضوع خاموش بود.
این شهر ساحلی که در قرن هفدهم جنجال های جادوگران را به طرز ناموسی برگزار می کرد ، جلب جویندگان لرز است ، و در حالی که ماشینهای دروغین ، دانشمندان دیوانه و خوانندگان تاروت هنوز هم روز شنبه در خیابان ها رژه می روند ، مقامات تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت ساعت 8 شهر را تعطیل کنند. .
کیت فاکس ، مدیر اجرایی Destination Salem ، دفتر گردشگری این شهر ، گفت: “ما مردم را از آمدن به سالمون در شب هالووین مایوس می كنیم كه انجام آن برای ما بسیار سخت است.”
“ما نمی توانیم ازدحام جمعیت و ازدحام شانه به شانه را که معمولاً در هالووین معمولاً وقتی بیش از 50،000 هزار نفر در خیابان داشته باشیم ، جای دهیم.”
در آلمان ، هنگام آماده شدن برای تعطیل کردن ، غم و اندوه در خانه اپرای دولتی مشهور باواریا محسوس بود.
مایکل ناگی ، باریتون ، گفت: “این یک سیلی است”.
مدیر نیکولاس باخلر گفت که او نمی فهمد چرا حمل و نقل عمومی و مغازه ها می توانند در حالی که اپرا باید تعطیل شود ادامه دهند.
باکلر که دیگر همکارانش در بخش سرگرمی ابراز ناامیدی کرده اند ، گفت: “ما یک جامعه منظم داریم. ممکن است خطرات را کنترل کنیم.”
از زمان شیوع شیوع این بیماری در دسامبر گذشته ، ویروس منجر به کشته شدن حداقل 1،196،109 نفر در سراسر جهان شده است و بیش از 46 میلیون نفر را آلوده کرده است.
و در حالی که بیمارستان های کشورهای اروپایی زنگ خطر را در مورد توانایی آنها در معالجه تعداد سریعاً در حال افزایش بیماران به صدا درآورده اند ، وضعیت در سایر مناطق فقیرنشین جهان حتی بدتر است.
در شمال غربی سوریه درگیر جنگ ، جایی که تقریباً 1.5 میلیون نفر در اردوگاه ها یا پناهگاه های پرجمعیت زندگی می کنند ، و اغلب با دسترسی ضعیف به آب روان ، ترس بسیار زیاد است.
محمد العمر ، پدر چهار فرزند ، در یک شهرک غیررسمی در ادلب ، گفت: “آنها به ما می گویند ،” بیرون نروید. باعث ازدحام جمعیت نشوید. اما ما در چادرهایی به سختی نیم متر از هم زندگی می كنیم. ” آخرین سنگر اصلی شورشیان کشور.