در حالی که مسکو با حملات برون مرزی دست و پنجه نرم می کند، اوکراین رگبار هوایی جدید روسیه را دفع می کند

کیو: اوکراین یک شبه 36 حمله هوایی روسیه را در پایتخت و اطراف آن دفع کرد، در حالی که جنگنده‌های روسی طرفدار کی‌یف گفتند که برای دومین روز در داخل روسیه با نیروهای روسی می‌جنگند و با مسکو در قتل دو غیرنظامی مقصر هستند.
روسیه از اوایل ماه مه حدود 20 موج حمله به کیف را آغاز کرده است، حملاتی که به گفته دولت به نظر می رسد با هدف منحرف کردن آمادگی اوکراین برای یک ضد حمله بزرگ برای پایان دادن به روسیه است. تهاجم.
هنگامی که پدافند هوایی روز جمعه 15 موشک کروز روسیه و 21 پهپاد را سرنگون کرد، یک کودک در میان دو نفری بود که بر اثر ریزش آوار در منطقه ای خارج از پایتخت اوکراین مجروح شدند.
در این بیانیه آمده است: اشغالگران از تلاش‌های خود برای ایجاد وحشت در پایتخت اوکراین با پهپادها و موشک‌های تهاجمی دست برنمی‌دارند.
مقامات روسیه گزارش دادند فرامرزی گلوله باران از چندین منطقه شمال اوکراین در روز جمعه در جدیدترین نشانه این است که کیف پس از بیش از 15 ماه حمله همه جانبه روسیه، شروع به عقب نشینی از مرزهای خود کرده است.
فرماندار منطقه بلگورود روسیه گفت که بر اثر گلوله باران یک جاده در شهر ماسلوا پرستان در نزدیکی مرز اوکراین، دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
ویاچسلاو گلادکوف فرماندار گفت: “تکه‌های گلوله‌ها به خودروهای عبوری برخورد کرد. دو زن در یکی از آنها در حال حرکت بودند. آنها بر اثر جراحات وارده در دم جان باختند.”
روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دومین تلاش برای حمله به منطقه بلگورود توسط شبه‌نظامیان طرفدار اوکراین را در کمتر از یک هفته دفع کرده است. اوکراین دخالت خود را رد می کند.
روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که تلاش برای حمله به منطقه بلگورود توسط شبه نظامیان طرفدار اوکراین را دفع کرده است. دولت اوکراین دخالت در آن را رد می کند.
آزادی روسیه لژیون روسیه را مسئول این گلوله باران در تلگرام دانست و در عین حال تصاویری از آنچه که یکی از تانک‌هایش در روستای نووایا تاولژانکا در نزدیکی روسیه بود و سربازانی که در حین درگیری مسلحانه در پشت دیوار پنهان شده بودند را منتشر کرد.
لژیون در ادامه گفت: “در نزدیکی تاولژانکا، دشمن یک خودروی رنو را با غیرنظامیان منهدم کرد و آن را با خودروی گروه خرابکاران ما اشتباه گرفت. حداقل دو غیرنظامی کشته شدند و این نتیجه مستقیم عدم حرفه ای بودن ارتش پوتین است.” اپلیکیشن پیام رسان تلگرام
این گروه خود را روس هایی توصیف می کند که علیه دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای ایجاد روسیه ای که بخشی از “جهان آزاد” باشد، می جنگند. همراه با سپاه داوطلبان روسیه که توسط یک ناسیونالیست روسی راست افراطی تأسیس شده است، می گوید که آنها داوطلبان روسی هستند که تحت حمله خود و نه به دستور اوکراین هستند.