در میان افزایش تنش ها ، چین می گوید استرالیا “باید” نحوه بهبود روابط را بداند

پکن: در بحبوحه اختلافات تجاری و افزایش تنش ها بین چین و استرالیا ، پکن روز چهارشنبه گفت که کانبرا باید بداند “برای بهبود این رابطه چه کاری باید انجام دهد”.
“همه می دانند که هر دو طرف باید برای برقراری یک رابطه سالم فائق آیند و تلاش کنند. در مورد رفتار استرالیا ، استرالیا باید واضح تر از ما بداند [what it needs to do]، “South China Morning Post به نقل از دستیار وزیر بازرگانی چین لی چنگگانگا گفت.
لی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: “چین یک نگرش عملی برای پیگیری فعالانه روابط اقتصادی و تجاری با همه شرکای تجاری را تأیید کرده است.”
چین و استرالیا درگیر اختلافات تجاری و غیر تجاری از جمله Covid-19 و منطقه هند و اقیانوس آرام بوده اند.
پکن احتمالاً از روز جمعه محدودیت های جدیدی را برای واردات لیستی از محصولات استرالیایی ، از جمله جو ، شکر ، شراب قرمز ، کنده ها ، ذغال سنگ ، خرچنگ دریایی ، سنگ مس و کنسانتره اعمال می کند.
وانگ ونبین ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی از کانبرا خواست که “در مورد چگونگی روابط تجاری خود با چین در گذشته معامله کند” هنگامی که از او خواسته شد در مورد تعلیق های پیشنهادی هفت دسته از واردات استرالیا توضیح دهد ، “تأمل” کند.
تجارت دو طرفه بین چین و استرالیا حدود 240 میلیارد دلار استرالیا (171 میلیارد دلار آمریکا) ارزش دارد ، در حالی که چین حدود 39 درصد از صادرات کالاهای استرالیا را خریداری می کند.
روابط بین دو کشور پس از آنکه استرالیا خواستار تحقیق بین المللی درباره ریشه ویروس کرونا در ماه آوریل بدون مشورت با پکن شد ، وخیم تر شده است ، شکاف هایی در روابط که از زمانی که کانبرا شرکت فن آوری های هواوی چین را برای کمک به ساخت ارتباطات راه دور 5G خود منع کرده بود ، گسترش یافته بود. شبکه دو سال پیش