در نیوزیلند یک سال از کشته شدن 22 نفر از فوران آتشفشان می گذرد

ولینگتون: زنی که پسرش یک سال پیش در اثر فوران آتشفشان در نیوزیلند کشته شد ، گفت که در حالی که خیلی زود ایستاده بود و گریه می کرد ، زاری می کرد و نام خود را در ساحل صدا می کرد ، غریبه ای به او نزدیک شد و او را نگه داشت.
آوی وودز در یک برنامه تلویزیونی که روز چهارشنبه در شهر شهر برگزار شد ، گفت: “تا امروز ، من نمی دانم آن خانم چه کسی بود.” وهکاتانه به مناسبت اولین سالگرد فاجعه. “امیدوارم که او گوش کند ، زیرا این فقط به شما نشان می دهد که ما چه جامعه ای هستیم و چقدر آن روز احساس قدرت می کنیم.” پسر 40 ساله وودز ، هیدن مارشال-اینمن یک راهنمای تور بود و در میان 22 کشته شده در ماه دسامبر 9 ، 2019 ، فوران در جزیره سفید.
این جزیره یک مکان محبوب گردشگری بوده است و 47 نفر در حال بازدید از آنجا بودند که بخار بیش از حد گرم از کف دهانه خارج شد. بیشتر کسانی که جان سالم به در بردند دچار سوختگی وحشتناک شدند.
وودز گفت که او هر روز برای یادآوری پسرش به ساحل می رود.
وودز گفت: “هیچ کس نمی تواند به ما بگوید چگونه غصه بخوریم.” “زیرا ما در زمان خود غمگین هستیم. و من معتقدم که هیچ کس هرگز از دست دادن عزیز خود عبور نمی کند. شما از این طریق عبور می کنید بسیاری از احساسات. این شوک ، انکار ، اشک ، درد ، عصبانیت ، افسردگی است. “بسیاری از افراد اکنون س questionال می کنند که چرا گردشگران هرگز اجازه بازدید از این جزیره را داشتند ، به ویژه پس از اینکه کارشناسان نظارت بر فعالیت های لرزه ای سطح هشدار آتشفشان را دو هفته قبل از فوران افزایش داده بودند.
مقامات نیوزیلند ماه گذشته اتهامات نقض ایمنی را علیه 10 سازمان و سه نفر در رابطه با فوران تشکیل دادند. اتهامات ارائه شده توسط آژانس WorkSafe در نیوزیلند جدا از یک است تحقیقات پلیس در حال انجام است که می تواند منجر به اتهامات بیشتری شود. و خانواده های برخی از کشته شدگان و مجروحان نیز پرونده های خود را مطرح کرده اند.
اما خدمات روز چهارشنبه زمانی بود برای کسانی که عزیزان خود را از دست داده یا مجروح شده اند تا از تلاش های نجات قهرمانانه سایر گردشگران ، که با یک قایق برای برداشتن مجروحان به جزیره بازگشتند ، و همچنین پلیس و کارکنان بیمارستان ادای احترام کنند. . لحظه وقوع فوران ، مردم در این سرویس در ساعت 2:11 بعد از ظهر در سکوت ایستادند.
لورن و مت اوری که هنگام بازدید از نیوزیلند در ماه عسل در اثر فوران زخمی شدند ، در یک ویدیو کلیپ از پیش ضبط شده از زادگاهشان ریچموند ، ویرجینیا صحبت کردند.
مت اوری گفت: “دشوار است باور کنیم که یک سال دیگر گذشته است که احساس می شود این اتفاق دیروز رخ داده است.” “در حالی که ما تا آن روز برای همیشه تغییر کرده ایم و مطمئناً هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به جلو حرکت کنیم.” لورن اوری گفت که از سایه فاجعه آنها افراد شگفت انگیزی را ملاقات کرده اند ، از جمله گردشگرانی که آنها را تسلی داده و کمک های اولیه اضطراری در سفر قایق به Whakatane و سایر بازماندگان را که همچنان بخشی از یک شبکه پشتیبانی هستند ادامه دادند. بهبودی
بسیاری از کشته شدگان و مجروحان جهانگردانی بودند که از استرالیا با کشتی تفریحی رویال کارائیب Ovation of the Seas به مسافرت رفته بودند. از میان کشته شدگان 14 نفر استرالیایی ، 5 نفر آمریکایی ، دو نفر نیوزلندی و یک نفر آلمانی بودند.
نخست وزیر Jacinda Ardern از جمله بزرگانی بود که در این مراسم شرکت کرد.
آردرن گفت: “من می خواهم به بازماندگان خارج از کشور ، خانواده های آنها و کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند و همچنین کسانی که امروز در اتاق با ما هستند ، پیام aroha (عشق) و حمایت ارسال کنم.” ما در غم و اندوه.” جزیره سفید نوک آتشفشان زیر دریا است و همچنین با نام بومی مائوری ، Whakaari شناخته می شود.