دستور آموزش تنوع دونالد ترامپ با پرونده قضایی روبرو می شود

نیویورک: سه گروه حقوق مدنی با طرح شکایتی دستور اجرایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور را که ممنوعیت ارائه برخی آموزش های متنوع را که رئیس جمهور “ضدآمریکایی” می داند ، از سوی آژانس های فدرال ، پیمانکاران و دریافت کنندگان کمک هزینه منع می کند. صندوق دفاع حقوقی NAACP شکایت را به همراه لیگ ملی شهری و اتحاد ملی مسکن عادلانه روز پنجشنبه در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی ثبت کرد. در این دادخواست استدلال شد که دستور ترامپ ناقض حقوق آزادی بیان است و تلاشهای محل کار را برای رفع تبعیض نژادی و جنسی سیستمی خفه می کند.
اتحادیه ملی شهری و اتحاد ملی مسکن عادلانه هر دو قرارداد فدرال دارند و قصد دارند برای قراردادهای آینده اقدام کنند.
این دستورالعمل “طبق قانون اساسی شاکیان را مجبور به انتخاب سانسور سخنرانی در مورد این موارد مهم یا از دست دادن هر فرصتی برای عقد قرارداد فدرال می کند” ، این گروه ها در این شکایت استدلال کردند.
در دستورالعمل ترامپ ، که ماه گذشته امضا شد ، آموزش های محل کار که نژادپرستی و امتیازات عمیق را کاوش می کند ، به گفته دولت ، می تواند کارگران سفیدپوست را “احساس ناراحتی” یا گناه کند. رئیس جمهور به وزارت کار دستور داد تا برای بررسی شکایات مربوط به جلسات آموزشی که ترامپ آنها را “ضد آمریکایی” و “متهم گرایی” خوانده است ، یک خط داغ راه اندازی کند.
ترامپ گفته است که هدف او آموزش های مبتنی بر “تئوری نژاد حیاتی” است ، ایده ای که نژادپرستی در تاریخ و نهادهای آمریکا نفوذ کرده است. در اولین مناظره ریاست جمهوری ، ترامپ گفت که چنین آموزش هایی “به مردم یاد می دهد از کشور ما متنفر باشند”. در این بخشنامه از دستور ریاست جمهوری 55 ساله كه توسط جنبش حقوق مدنی تشویق شده است ، استفاده شده است كه می خواست اقدامات تبعیض آمیز را در شركتهای قراردادی با دولت فدرال منع كند. منتقدان می گویند دستور ترامپ طرح ابتکاری رئیس جمهور لیندون بی جانسون در سال 1965 را تبدیل به وسیله ای برای شکایت سفیدپوستان می کند.
مارک موریال ، رئیس جمهور و مدیرعامل اتحادیه ملی شهری در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: “دستورالعمل اجرایی به معنای حمایت توتالیتر از برتری سفید است.
موریال این دستور را “حمله مستقیم به ماموریت ما” خواند. طبق این دادخواست ، لیگ ملی شهری دارای قراردادی فدرال است که شامل توسعه تنوع و برنامه های آموزشی فراگیر برای برنامه های کارآموزی وزارت کار است.
وزارت کار می گوید که این دستورالعمل “تعصب ناخودآگاه” را که درباره “پیش تصورات ، نظرات یا کلیشه ها” ممکن است در مورد دیگران داشته باشد ، منع نمی کند. اما آموزش هایی را که به معنای نژادپرست یا جنسیت طلب است “به موجب نژاد ، جنسیت و / یا منشأ ملی” منع می کند. در بیانیه ای ، وزارت کار گفت: “اطمینان دارد که در این دادخواست پیروز خواهد شد.”
این وزارتخانه گفت: “از بین بردن کلیشه های نژادی و جنسی و تسبیح در استخدام یک اولویت اصلی حقوق مدنی دولت ترامپ است.”
با این حال ، در این دادخواست گفته شد که متن این دستور بیش از حد گسترده است و در حال حاضر تأثیرات خفنی بر آموزش تنوع دارد. در این شکایت آمده است ، برخی از سازمان ها درخواست کرده اند که آموزش واژه هایی از جمله “نژادپرستی سیستمی” و “امتیاز سفید” ممنوع شود. این سازمان همچنین به تصمیم دانشگاه آیووا مبنی بر تعلیق تلاشهای متنوع خود از ترس از دست دادن بودجه دولت استناد كرد.
میشل لی ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Awaken ، که کارگاه های آموزشی متنوع و گوناگونی را ارائه می دهد ، گفت که یکی از مشتریان او – یک شرکت خصوصی با قرارداد دولتی – مدت کوتاهی پس از صدور دستور به این سوال رسید که آیا می تواند “امتیاز سفید” را کنار بگذارد؟ از سخنرانی که او قصد داشت برای کارمندان خود ارائه دهد. لی گفت که او عقب رانده ، گفت که او اعتقاد ندارد که زبان نظم را نقض می کند ، و شرکت رد کرد.
لی گفت: “من سخنرانی کردم و بسیار تند بودم. نه تنها در مورد امتیاز سفید صحبت کردم بلکه در مورد فرهنگ برتری سفیدها صحبت کردم.”
وی گفت مشتری دیگری ، غیر انتفاعی که به کمک های مالی دولتی متکی است ، از وی سوال کرده است که آیا بیدار قصد دارد آموزش خود را دوباره تنظیم کند؟ اما لی گفت هیچ مربی حرفه ای تنوع به این معنی نیست که هیچ گروهی بدون زمینه مناسب تعصب ناخودآگاه داشته باشد.
لی گفت: “البته ما قرار نیست از جای خود بلند شویم و بگوییم” شما مردم ذاتاً نژادپرست هستید. ”
در داخل دولت ، وزارت دادگستری همه آموزش های متنوع و فراگیر را به حالت تعلیق درآورده است. دولت همچنین برنامه های آموزشی در وزارت امور خارجه ، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت امور سربازان قدیمی را لغو کرده است.
انجمن ملی مسکن عادلانه که در حال حاضر با اداره مسکن و شهرسازی قراردادی منعقد کرده است ، در این دادخواست گفت که این انجمن به طور منظم برای حل “نژادپرستی سیستمی ، سوگیری ناخودآگاه و نابرابری های نژادی” آموزش ها و بحث های داخلی را انجام می دهد.
این موارد شامل “مکالمه غیررسمی” اخیر با کارمندان در مورد “درک مردم سفید پوست و سایر گروه های جمعیتی در رابطه با قتل جورج فلوید” است.
وزارت کار همچنین از دستور ریاست جمهوری سال 1965 برای هدف قرار دادن شرکت ها ، از جمله مایکروسافت و ولز فارگو ، به دلیل تعهدات عمومی برای گسترش یا تقویت نمایندگی سیاه و اسپانیایی در نقش های رهبری استفاده می کند. دولت سوالات خود را در مورد هر دو شرکت آغاز کرد و آنها را از استفاده از “روشهای تبعیض آمیز” برای رسیدن به اهدافشان هشدار داد.